כצפוי הקטע הארוך ביותר בוואלטה מוילאנובה אי לה ג'לטרו לואלנורד שבאנדורה עם סיום בקטע העלייה סיפק את הדרמה העיקרית שהייתה לנו עד עתה בוואלטה 2010. אייבי גילת מדווח
מאת:אייבי גילת
איגור אנטון בן ה-27 המטפס המצוין של קבוצת יוסקטאל – אוזקדי מנצח את הקטע השני השנה בוואלטה וחוזר ללבוש את החולצה האדומה. אזקיל מוסקרה המטפס הספרדי של קבוצת Xacobeo Galicia מגיע אחריו ובמקום השלישי מגיע חאבייר טונדו הרוכב הספרדי מקבוצת סרוולו טסט טים.
איגור אנטון חזר ללבוש את החולצה האדומה יום אחרי שהפסיד אותה ליואקין רודריגז מקבוצת טים קאטושה בשל בונוסים של זמן. רודריגז התפרק לגמרי ב-3 ק"מ האחרונים בעלייה לאנדורה וסיים את הקטע רק במקום ה-17, 59 שניות אחרי המנצח וירד למקום הרביעי בדרוג הכללי המצטבר.
תחילת הקטע לא בשרה על המשכו כלל עיקר. 50 ק"מ לתוך המרוץ נוצרה קבוצת הבריחה של הקטע שהכילה 2 רוכבים: יוהאן צ'ופ (BBox-BouyguesTelecom, ומיקאל שרל (FDJ). היות והרוכבים הללו מדורגים הרחק מאחור בדרוג הכללי המצטבר הפלוטון נתן להם ללכת קדימה. הפער הלך וגדל והגיע בשיא ל-15 דקות בפיד זון. קבוצות ראבובנק וקאטושה החלו לעבוד חזק מקדימה כדי להוריד את הפער וכאשר נותרו 17 ק"מ לסיום הפער הגיע ל-1:10 דקות.
כאשר הגיעו לעלייה האחרונה של היום לאנדורה נותרו מקדימה 50 רוכבים היות והקצב שהוכתב מקדימה היה פשוט מטורף. היו התקפות של רוכבים בודדים שניסו לגשר וצאת לבריחה סולו אבל הם נכשלו. הדרמה הגיעה לשיאה 4.6 ק"מ לסיום כאשר איזיקל מוסקרה יצא כמו טיל מהפלוטון. רק יואקין רודריגז ווינצ'נזו ניבאלי יכלו להצטרף אליו. אבל אז לפתע נכבו המנועים של רודריגז שעד אז נראה היה מצוין, וניבאלי גם התעייף והתחיל לגמגם על הכביש. בינתיים כשהוא ממשיך כלפי מעלה במהירות עד שעקף את כול אילו שהיו לפניו ונעצר רק אחרי קו הסיום.
תוצאות מלאות
1. איגור אנטון (ספרד) יוסקטאל – אוזקדי 5:25:44 שעות
2. אזקיל מוסקרה (ספרד) Xacobeo Galicia 0:00:03
3. חאבייר טונדו (ספרד) סרוולו טסט טים 0:00:10
4. מרזיו ברוסגין (איטליה) קייז דפרנייה 0:00:15
5. ריגוברטו אורן (קולומביה) קייז דפרנייה
6. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) ליקוויגאס – דוימו 0:00:23
7. פרנק שלק (לוקסמבורג) טים סקסו בנק
8. דויד מונקוטייה (צרפת) קופידיס
9. איניו קואסטה (ספרד) סרוולו טסט טים 0:00:32
10. קרלוס ססטרה (ספרד) סרוולו טסט טים
11. רובן פלאזה (ספרד) קייז ד'פרנייה
דרוג כללי מצטבר
1. איגור אנטון (ספרד) יוסקטאל – אוזקדי 47:37:15 שעות
2. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) ליקוויגאס – דוימו 0:00:45
3. חאבייר טונדו (ספרד) סרוולו טסט טים 0:01:04
4. יואקין רודריגז (ספרד) טים קאטושה 0:01:17
5. אזקיל מוסקרה (ספרד) Xacobeo Galicia 0:01:29
6. מרזיו ברוסגין (איטליה) קייז דפרנייה 0:01:57
7. רובן פלאזה (ספרד) קייז ד'פרנייה 0:02:07
8. ריגוברטו אורן (קולומביה) קייז דפרנייה 0:02:13
9. ניקולס רוץ' (אירלנד) Ag2R-La Mondiale 0:02:30
10. פרנק שלק (לוקסמבורג) טים סקסו בנק
11. פיטר וליץ (סלובקיה) HTC-Columbia 0:02:37
ראויה לציון העובדה שאנחנו רואים בוואלטה 2010 רוכבים שעשו את הטור דה פראנס כמו דניס מנצ'וב, יואקין רודריגז וקרלוס ססטרה שמאוד מתקשים. נראה שהמאמץ של 2 גרנד טורים או יותר כמו במקרה של ססטרה הוא גדול מדי. אישית גם ההכרזות של קונטדור על כך שבשנת 2011 הוא יעשה גם את הטור דה פראנס וגם את הוואלטה הן יומרניות ועלולות לפעול כחרב פיפיות כנגדו. הרוכבים המטפסים המדורגים כרגע בעשרייה הראשונה חייבים לעשות כל מאמץ כדי לזכות בכמה שיותר זמן בקטעי ההרים בסוף השבוע הקרוב, שבו צפויים 3 קטעים הרריים במחוז אסטוריאס. לעומתם רוכבים אחרים שמומחים בנג"ש ינסו למזער את הנזקים כדי שיוכלו אחרי יום המנוחה לנצל את מרוץ הנג"ש האישי לטובתם. לא מין הנמנע שאם הפערים יהיו קטנים במיוחד כפי שהמארגנים ציפו, אזי השבוע האחרון יהיה דרמטי במיוחד עם מהפכים בצמרת.
קטע מספר 12 מאנדורה לה וולה ללדה הוא קטע יחסית שטוח באורך של 173 ק"מ עם עלייה אחת מדרגה 2 ה – COLL DE BOIXOLS. הקטע מאוד מתאים לקבוצת בריחה שתרצה ללכת כל הדרך עד הסוף אולם קבוצות המאיצים ינסו לתת לספרינטרים שלהם הזדמנות לבוא לידי ביטוי. קשה מאוד לראות את האפשרות הראשונה מתממשת ולכן הגיוני מאוד שיהיה מאוץ המוני של הדבוקה. איגור אנטון מוביל כרגע גם עם חולצת המאיצים כשמאחור מתקיימת תחרות עזה בין פיליפ ז'ילבר, מארק קוונדיש וטיילר פאראר. האם זה יהיה הסדר גם בסיום הקטע? האם הרכבת של קבוצת HTC-Columbia תשיג עבור מארק קוונדיש את ניצחונו הראשון בוואלטה 2010 או אולי כפי שאנחנו רואים מדי יום יעמוד על הפודיום מנצח אחר?
תמונות / "© Unipublic"