יאנס ברייקוביץ הרוכב הסלובני מקבוצת רדיו שאק מנצח את הקטע ה-3 בדופינה ליברה תוך שהוא רוכב במהירות את המסלול הטכני ומתגבר על הרוחות העזות שנשבו. דיויד מילאר ואדואלד בואסון מסיים אחריו בהתאמה. קונטדור מאבד את הצהוב
מאת:אייבי גילת
הקטע השלישי בדופינה ליברה יזכר בזכות מהירות הרכיבה של ברייקוביץ – 47.5 קמ"ש בממוצע, ולמרות תנאי מזג האוויר הקשים הוא הקדים ב-26 שניות את דיויד מילאר מקבוצת גארמין טרנזישנ'ז, הנחשב מומחה בעל שם עולמי במרוצי נג"ש. במקום השלישי מגיע אדואלד בואסון האגן מקבוצת טים סקאי 43 שניות אחרי ברייקוביץ'. יאנס ברייקוביץ' שעד לפני הקטע היה מדורג במקום השלישי 5 שניות אחרי קונטדור עלה למקום הראשון בדרוג הכללי המצטבר והוא כרגע לובש את החולצה הצהובה.
כדאי לציין שברייקוביץ הוא אלוף עולם לשעבר במרוצי נג"ש ל –U23 בשנת 2004. בשל בעיה טכנית באחד מהזרועות של האיירובאר שהתרופף נאלץ יאנס ברייקוביץ להחליף אופניים 15.5 ק"מ מנקודת הזינוק. התוצאה היא הפסד זמן של 30 שניות. למרות כל זאת בעידודו של המאמן הצליח ברייקוביץ להוציא מעצמו תוצאה מצוינת.
תוצאה מעולה השיג גם טג'אי ון גרדרן מקבוצת קולומביה – HTC שהגיע למקום הרביעי, 53 שניות אחרי ברייקוביץ בנג"ש הארוך ביותר שעשה בחייו ועלה למקום השלישי בדרוג הכללי המצטבר.
בתחילת המרוץ כאשר בא אלברטו קונטדור והודיע חד משמעית שהמרוץ הזה משמש עבורו כאימון לטור דה פרנס ובמיוחד אחרי שניצח את הפרולוג אף אחד לא האמין לו. אולי אחרי הקטע השלישי באורך של 49 ק"מ עם רוחות ומסלול טכני קשה, הגיע קונטדור 1:46 דקות אחרי המנצח וצנח למקום הרביעי בדרוג הכללי המצטבר, אולי כעת יאמינו לו.
תוצאות מלאות בקטע השלישי:
1. יאנס ברייקוביץ ( סלובניה ) רדיו – שאק 1:01:51 שעות
2. דיויד מילאר ( בריטניה ) גרמין טרנזישנ'ס 0:26 +
3. אדואלד בואסון האגן ( נורבגיה ) טים סקאי 0:43 +
4. טג'אי ון גרדרן ( ארה"ב ) קולומביה – HTC 0:53 +
5. דניס מנצ'וב ( רוסיה ) ראבובנק 0:55 +
דרוג כללי מצטבר:
1. יאנס ברייקוביץ ( סלובניה ) רדיו – שאק 10:22:04 שעות
2. דיויד מילאר ( בריטניה ) גרמין טרנזישנ'ס 0:00:36 +
3. טג'י ון גרדרן ( ארה"ב ) קולומביה – HTC 0:00:50 +
4. אלברטו קונטדור ( ספרד ) אסטנה 0:01:41 +
היום: קטע הטיפוסים על הרי האלפים
הקטע הרביעי מתחיל להכניס את הרוכבים לאזור הרי האלפים. זהו הקטע הארוך ביותר בדופינה השנה, 210 ק"מ מ – Saint-Paul-Trois-Châteaux ל – Risoul. כל הקטע הוא במגמת עליה כאשר הרוכבים מתחילים בגובה 108 מטר מעל פני הים ולבסוף מחכה לרוכבים עליה מדרגה 1 של 12.8 ק"מ לגובה של 1870 מטר עם שיפוע ממוצע של 7%.
אין ספק שקבוצת רדיו שאק תעשה את הכול כדי להגן על החולצה הצהובה אבל עם קטע בעל פרופיל הררי שכזה וסיומת קטע בעליה יכול מאוד להיות שהמשימה תהיה קשה מדי וכבר מחר נראה מישהו אחר לובש את החולצה הצהובה. בכושרו הנוכחי יכול מאוד להיות שזה יהיה הבריטי דיויד מילאר אם כי עליות מהסוג הזה מתאימות לרוכב כמו קונטדור.
לגבי הנושא של כוח ההרתעה של קונטדור אין ספק שקיבלנו תשובה לכך, האיש הוא בשר ודם וניתן לנצח אותו. האם קונטדור בעוד חודש בתחילת הטור דה פרנס יהיה קונטדור הרבה יותר חד, מהיר ואגרסיבי? קשה לדעת. לפי התוכניות כנראה שכן. האם גם קונטדור מנסה לבלף ולהרדים את יריביו בשמירה? כנראה שגם כאן התשובה היא חיובית. בכל מקרה נקווה מאוד שהמלך החדש איננו ערום ושהמדובר בקומופלאג' לקראת השואו דאון האמיתי בטור דה פרנס.
————————————————————————————————————————-