קונטדור ממשיך ליפול במרוץ פריז-ניס והבמה ניתנת לרוכבים הפחות בולטים בטור. יאיר בן עמי חושב שהוא יודע מדוע זה קורה לקונטדור ומסכם גם את הקטע ה- 2
מאת:יאיר בן עמי
קונטאדור נחשב כיום לרוכב הטוב בעולם בכל הקשור למרוצי קטעים. הוא הוכיח זאת עם הניצחונות בכל גראנד טור בו השתתף מאז 2007, ועוד כמה מרוצי קטעים כמו הניצחון באלגוורה לפני כשבועיים.
קונטאדור הוא מטפס-על, שען בחסד, בעל יכולת לנצח במרוצים לכל אורך העונה וקר רוח, שמסוגל לבטל את הכריזמה של לאנס ארמסטרונג כפי שראינו בטור דה פראנס של השנה שעברה. ככזה אין פלא שהוא נחשב למועמד לניצחון בכל מרוץ קטעים בו הוא מתייצב על קו הזינוק, ורק תקלות יכולות למנוע ממנו ניצחונות.
אתמול, בקטע הראשון של פריז-ניס, דומה כי אפשר היה לשים את האצבע על חולשה של קונטאדור. עוד לפני ההתרסקות, נותר קונטאדור בצד הלא נכון של פיצול הדבוקה בדיוק כשהרוחות הפכו למשמעותיות. דבר דומה קרה לו בקטע ה-3 של הטור בשנה שעברה כשהפסיד כארבעים שניות לחבורה של כעשרים וחמישה רוכבים שהתפצלה מהדבוקה. אז, ועוד יותר היום, אפשר לייחס את אותה התפצלות גם לשיתוף פעולה של כמה מרוכבי קבוצת אסטנה (ארמסטרונג, היימאר זובלדיה ויארוסלאב פופוביץ) ועם שמונה מרוכבי קבוצת קולומביה – היי ראוד שהובילו מהלך לטובת ניצחון של מארק קאוונדיש בקטע. אבל אתמול, בקטע הראשון של פריז- ניס, היה זה רק חוסר ריכוז שלא כמו בטור אך ייתכן ויותר מכך זו הוכחה לחולשה היחידה של קונטאדור – רוחות חזקות העושות שמות בדבוקה.
ייתכן וזו חולשה שתאפשר למתחריו לערער על היתרונות האחרים. ההתרסקות של קונטאדור, אתמול, הייתה פחות משלושה ק"מ לסיום והיה מלהיב לראות שתי תגובות מידיות להתרחשות. הראשונה הייתה, החלפה מהירה וקריטית של זוג האופניים מאחד מחברי קבוצתו והשנייה כאשר ביצע דרפטינג דווקא על הרכב של קבוצת ראבובנק בה רוכב מוביל המרוץ, לארס בום, בזמן שהיה בקבוצת הבריחה, שייצרה קבוצת קאסיה דפרנה עם הרוכבים, אלחנדרו ולוורדה ולואיס לאון סאנצ'ז, מנצח שנה שעברה.
קונטדור לקח סיכון בענישה מצד השופטים, בדרפטינג שעשה חזרה לדבוקה אם כי בדרך כלל יש סלחנות מצדם בעיקר כלפי רוכבי-העל. בכל מקרה היה זה מהלך מיותר, משום שהתאונה התרחשה בתוך שלושת הק"מ האחרונים וקונטאדור היה מקבל את הזמן של הדבוקה, בה היה בכל מקרה.
פריז- ניס מכונה המרוץ אל השמש משום שהוא מתחיל בפריז, הקפואה בתקופה זו של השנה, ומסתיים בניס הנחשבת לחמה אך יש שהציעו, בעקבות שלושת הימים הראשונים, לשנות את הכינוי ל"מרוץ הרוחות" או "המרוץ אל הרוח".
בקטע השלישי, שנערך אתמול (ג'), שוב היה קונטאדור מעורב בתאונה. הפעם ממש במאוץ לקו הסיום ונכון לרגע כתיבת שורות אלו אין דיווח על פציעה רצינית.
את הקטע ניצח וויליאם בונה הצרפתי מקבוצת בי בוקס טלקום, שזה ניצחון שלישי בקריירה שלו והראשון בדרג הפרו טור. מנצח המרוץ בשנה שעברה, לואיס לאון סאנצ'ז הספרדי מקבוצת קאסייה דפרנה, סיים שלישי בקטע ובזכות כך עלה למקום השלישי בדירוג המצטבר ומחר הוא יילבש את החולצה הירוקה של המוביל בדירוג הנקודות. לארס בום, ההולנדי הצעיר של קבוצת ראבובנק, המשיך בשמירה על החולצה הצהובה של המוביל בדרוג המצטבר. היום (ד') ייערך הקטע ההררי הראשון ולמעשה כל הימים עד היום האחרון (יום ראשון כולל) יכללו פסגות מדורגות.