מאת:נתי ים
לקראת הקטע ה- 10Limoges – St Flour, 237 km
הקטע המשמעותי הראשון אשר יכול לשנות את הדרוג הכללי ולהבליט את המתמודדים על הדרוג הכללי.
בתשע פסגות בקטיגוריות שונות, פיסגה לכל 26 ק"מ ופרופיל שיש בו הכל חוץ מקטע מישורי, תתמודד הדבוקה אשר הצטמקה ל- 172 רוכבים מ- 188 אשר החלו את ה-טור דה פראנס.
אחרי 9 שלבים בהם המהירות הממוצעת היתה באזור ה- 44 קמ"ש לרוכבים לא היו הרבה רגעי "חיסכון באנרגיה" ולחלקם יום המנוחה לא הספיק להתגבר על יותר מ- 120 נפילות אשר ניספרו עד כה בין הרוכבים.
הפלוטון בשלב 9 – רק 172 רוכבים נותרו
הקטע ה- 9 אשר לכאורה היה אמור להיות קטע רגוע המשיך את הקו האגרסיבי כאשר הדבוקה האיצה ב- 50 הק"מ האחרונים לתפוס את שני הבורחים ממש על קו הסיום במהירות ממוצעת של מעל 42 קמ"ש לקטע ומעל 50 קמ"ש בשלב סגירת הפער בן 10 דקות.
הקטע היום נופל על יום הבסטיליה, הוא חג השחרור הצרפתי משלטונו של לואי ה-14, היום בו פרצו המורדים את שערי הבסטיליה – בית הכלא בו הוחזקו מתנגדי המלוכה, כל זאת מבטיח קהל רב לאורך כל הציר, שיועודד את הרוכבים הנאבקים לאורך 6:30 השעות המצפות להם היום.
הפלוטון השיג את הבורחים בדקות האחרונות
הקטע היום הוא ה"א'טאפ-דהטור" אותו קטע שרוכבים חובבים מכל העולם מורשים לעשות בכל שנה בצורה רשמית ומאורגנת.
כך שנוכל לראות את סיפורם של הרוכבים הישראלים אשר היו שם השנה בשידור חי.
נקודה לסיום:
ה"סנטרל מאסיף" – הקטע של היום, הוא הקטע היחיד אותו קבוצת יו.אס.פוסטל לא בדקה טרם ה-טור דה פראנס, לעומת פונאק ו- CSC אשר ביצעו אותו במהלך ההכנות שלהם ל-טור דה פראנס.
האם יהיה זה אוסקאר סביליה ושותפים ספרדיים נוספים מאסקולטאל-אסקאדי כגון דיוויד אקסבריה מנצח הקטע ב- 1999 (אז היה זה קטע בן 197 ק"מ אשר היה מאופיין בבריחה מסיבית בת 14 רוכבים בשיאה עם כ- 12 דקות מהפאלטון) אשר יובילו מתקפה רבתית על הדבוקה ככלל ולאנס בפרט.
הקטע היום יביא גם טעויות טקטיות אשר בגלל עיפות רוב הדבוקה יהיה קשה לתקן אותן.