מאת:נתי ים
לאחר 8 קטעים + פרולוג, אפשר לראות כי מארגני הטור השנה השיגו את מטרתם, יש טור לכל הקבוצות. לא רק לקבוצות הגדולות, האלוף הלאומי הצרפתי לובש כבר 3 ימים את החולצה הצהובה, שזה אירוע חשוב ומרגש לצרפתים, אשר לא ניראה כבר כ- 20 שנה (והוא רק בן 25).
הלבן הצרפתי עדיין בצהוב
קרב המאיצים על החולצה "הירוקה" מתהדק והולך עם 5 מאיצים בתחום של 20 נקודות בראשות הטבלה כאשר מק-יואן "לוטו-דומו" מוליך את הדרוג.
את דרוג "המטפסים" )החולצה המנוקדת( מוליך פאלו בטיני מקוויק סטפ, כאשר החל מיום שלישי יתחיל הקרב האמיתי על דרוג המנוקדת, וקרוב לוודאי שאחד מהמועמדים לניצחון הכללי יהנה מהחוק החדש של "כפל ניקוד" בפסגה האחרונה בקטע – ויוביל את דרוג המטפסים.
הרוכב הצעיר מובל עדיין ע"י מוליך ה-טור דה פראנס תומאס ווקלאר מברויוז'-לאבולאנג'ארי, אך עם הכניסה לתוך השבוע השני של הטור, נראה כי רוכבים בעלי יכולות טיפוס טובות יותר כמו חברו לקבוצה סילוויאן שאבאנל הצרפתי (12:41 מאחוריו) או קאנסאלרה ופוזאטו מפאסה בורטולו יקחו את "הלבנה".
מק-יואין בקרב על הירוקה
השבוע הראשון אופיין בהרבה עצבנות ומזג אוויר גשום ורוחות, דבר אשר הביא להרבה נפילות ולפרישה של כ- 20 רוכבים מתוך ה-197 אשר החלו את הטור.
הפורשים הבולטים היו ללא ספק שני המאיצים האיטאלקים אלסאנדרו פאטאקי, ומאריו צ'יפוליני, אך כפי שראינו בימים האחרונים לא ברור אם היה יכול להיות להם "טור" עם נצחונות.
הסיבות לעצבנות הטור (למעט מזג האוויר), שלושת השלבים הראשונים עד לנג"ש הקבוצתי זה מצב סטנדרטי, מהרגע שקבוצת יו.אס.פוסטל הראתה חוסר רצון להמשיך להוביל את לאנס בצהוב לאחר הנג"ש הקבוצתי, ה-טור דה פראנס נפתח לכל הקבוצות אשר אין להם מועמדים לדרוג הכללי להראות את עצמן, ולנצח קטעים.
פאולו בטיני – הולך על המנוקדת
לקראת השבוע השני
השבוע יהיה שבוע בינוני בעוצמתו הכללית, כהכנה לשבוע ההכרעה האחרון.
הוא מתחיל בשלב ה-9 ,שלב מעבר קצר בן 160 ק"מ אשר הקושי העיקרי בו יהיו דרכים צרות ומפותלות יחד עם מזג אוויר הפכפך.
השלב ה- 10 הוא השלב הראשון בו יבחנו המועמדים לניצחון אחד את השני לגבי רצינות כוונותיהם.
אולריך – עדיין בתמונה
שלב הארוך ביותר ב-טור דה פראנס השנה עם 237 ק"מ מפרכים הכוללים 5 פסגות בקטיגוריה 3, שתי פסגות בקטיגוריה 2, ופסגה אחת בקטיגוריה 1 בזוויות עד 12%.
יש לצפות למהלכים התקפיים לאורך כל הקטע, ולמאמץ קבוצתי של כל קבוצות המועמדים ליצור לחץ האחת על השניה.
שלב 11 – הוא שלב "מנוחה" השני באורכו הקצר, בן 164 ק"מ, במגמת ירידה מכ- 1000 מטר מעל פני הים לכ- 200 מטר ו-5 טיפוסים, כאשר הקשה ביותר הוא בקטיגוריה שניה.
שלב בו הקבוצות יעשו "בקרת נזקים" וינסו לשפר את מיקומם של הרוכבים בקטיגוריות המשניות לדרוג הכללי, כהכנה לשני השלבים הבאים בפירנאים.
שלב 12 197.5 ק"מ, כאשר המשמעותיים שבהם הם ה- 37 הק"מ האחרונים הכוללים שתי פסגות הירואיות בתולדות ה-טור דה פראנס – האספין 12.5 ק"מ ב- 6.3% ממוצע, והסיום בפסגת הלאמוני בגובה של 1715 עם 15 ק"מ טיפוס בזווית ממוצעת של 6.8%.
כאן יהיה הדו-קרב הראשון בין המתמודדים על הדרוג הכללי אחד על אחד.
ארמסטרונג – מחכה למזג אוויר טוב יותר
שלב 13"קרב ההבקעה" של ה-טור דה פראנס , 205.5 ק"מ בפירינאים, קורע רגליים עם 7 פסגות מהן 2 בקטיגוריה ראשונה והאחרונה עם סיום בפסגתה HC (קטיגורית העל) של פלאטו-דיבאלי לגובה 1780 מטר עם 18.5 ק"מ טיפוס בזווית ממוצעת של 6.3%.
שלב 14 "שחרור" של 192.5 ק"מ שטוחים לחלוטין שלב של מחשבות , לפני יום המנוחה השני של הטור – ולקראת השבוע האחרון.