מאת:נתי ים
מבט מסכם בשלבים השונים מגלה את הנתונים הבאים :
20 "קטעים" + פרולוג בסך כולל של 3395 ק"מ
מתוכם
11 קטעים "שטוחים"
6 (33%) מוגדרים קטעים הררים רק אחד עם פסגה אחת בגובה 2000 מטר
21 פסגות מקטגוריה 2 ומעלה
3 סיומות בפסגות הרים מתוכם 1 נג"ש בעליה
10 שלבים באיזור ה- 200 ק"מ או יותר
3 קטעים אישיים נגד-השעון סה"כ 72 ק"מ מתוכם:
פרולוג = 6 ק"מ ( 03.07.04 )
נגד שעון בעליה = 15 ק"מ ( קטע 16 21.7.04)
נגד-שעון = 55 ק"מ ( קטע 19 24.07.04 )
1 קטע נגד-שעון קבוצתי ל- 65 ק"מ ( קטע 4 07.07.04 )
2 ימי מנוחה/מעבר: ב- 14.07 אחרי הקטע השמיני וב- 19.07 אחרי הקטע ה- 14.
סה"כ 3395 ק"מ ב- 20 קטעים
מבט יבש על הנתונים מראה שהטור השנה יותר "נמוך" משנה שעברה – פסגות נמוכות יותר, הפרשי גובה נמוכים יותר, פחות ק"מ בעליות, פחות סיומות בפסגות, אבל המבט יכול להטעות,הטור השנה טומן בחובו המון "הפתעות":כבר ביום הרביעי בקטע השלישי יש שני מעברי PAVE באורך כולל של כ- 6 ק"מ מאותן דרכים רומיות עתיקות צרות אשר יכולות לגרום נזקים ונפילות בפאלטון. קטע בו קבוצות מחושלות כגון USPOSTAL, ליברטי סאגורוס, CSC, וטי-מובייל, יכולות להכתיב קצב ופורמט בדבוקה אשר יחייב התפצלויות משנה, בכבישים המובילים לתוך הקטעים.הפתעה נוספת היא הנגד שעון בעליה לפסגת האלפ' דהאוז – רק 15 ק"מ 21 פניות ומאות אלפים של צופים לאורך כל הדרך – כל דבר יכול לקרות שם ולקהל מאות האלפים יהיה משקל מאוד חשוב על הרוכבים .השאלה היא איך המארגנים יבטיחו את שלומם של המתחרים?המועצה האזורית האחראית על בטיחות הקטע המסעיר הזה, תכננה לחסום את הגישה הישירה לבסיס העליה, ולספק קו הסעות ממרכז העיירה לתוך העליה אשר יחל משעה 06:00 בבוקר התחרות וייצא כל דקה אחת! על מנת לטפל בכ- 600 עד 800 אלף הצופים הצפויים לקטע! גידור השוליים יחל מ- 7 ק"מ לסיום (במקום 1 – 2 ק"מ המנדטוריים), 600 שוטרים יאבטחו את 12 הק"מ בתוך העליה, ו- 60 אופנוענים נוספים ל-40 הרגילים של הטור יוצמדו לליווי הרוכבים.
פניות עיוורות ואולי גם גשם
הקטע החשוב ביותר:הקטע החשוב ביותר יהיה שוב הנג"ש הארוך ביום הלפני אחרון של הטור. 55 ק"מ של עליות וירידות, פניות עיוורות ואולי גם גשם? כאן לדעתי יוכרע סופית הטור.קטעים דומיננטים נוספיםהטור השנה מבצע מסלול "נגד כיוון השעון" מה שאומר כי תחילה יפגשו הרוכבים את הפירנאים בשני הקטעים היחידים עם סיום בפיסגה קטע 12 וקטע 13 , באחרון (קטע 13) 217 ק"מ מתוכם מעל 80 ק"מ בעליה והוא נחשב לקטע המפרך ביותר.השבוע האחרון בטור הוא ככלל שבוע הקשה ביותר ב-טור דה פראנס.שבוע המתחיל בנג"ש לאלפ-דואז, ממשיך בטיפוסים בכל יום, ולסיום נג"ש אישי ארוך במסלול תובעני במיוחד.מנהל המעוניין שרוכבו ינצח את הטור או יהיה בעשיריה הראשונה, חייב יהיה בקבוצה בעלת מגוון רוכבים אשר כושרם מתוכנן להגיע למקסימום לקראת שבוע זה, הסיכוי לזכיה עולה ככל שיותר רוכבים מכל השמונה עומדים לרשותו של מוביל הקבוצה בשלב זה.
סה"כ 3395 ק"מ ב- 20 קטעים