מאת:רני בקר
760 רוכבי הרים, מחולקים לקבוצות של שני רוכבים בכל קבוצה, יזנקו ב- 20 ביולי, למרוץ אופני ההרים הקשה ביותר בעולם.
סה"כ המרחק אותו ירכבו הרוכבים בשמונת ימי התחרות הוא 580 ק"מ וטיפוס כולל של 18,000 מטר גובה.
התחרות כוללת שומנה שלבים ומוגדרת ע"י מארגניה כדבר המחבר בין גן עדן לגיהנום. גן עדן, משום הנוף המדהים
של הרי האלפים (המושלגים בחלקים מסוימים) וגיהנום משום המרחק העצום אותו ירכבו הרוכבים בשמונת ימי המרוץ וכמובן הגבהים אליהם יטפסו במהלך התחרות.
מרוץ ה- TransAlp נערך השנה בפעם החמישית ברציפות, 5000 רוכבים הציעו את מועמדותם להשתתפות ורק 760 התקבלו, בתום הרשמה שנפתחה בחודש נוב'
2001 והסתיימה לאחר 14 ימים בלבד (הלוואי עלינו…). בתחרות משתתפות נבחרות מכל העולם, החל מקוסטה ריקה, דרך
דרום קוריאה, ניו-זילנד ואוסטרליה וכלה בישראל. כן, כן, 3 קבוצות (סה"כ 6 רוכבים) מישראל ישתתפו השנה במרוץ ה- TransAlp.
מסלול התחרות מתחיל בבוואריה שבגרמניה, עובר דרך אזורי האלפים המערביים,
חולף על פני נקודות היסטוריות חשובות (בהיסטוריה האירופיתנוצרית), נכנס לקטע האלפיים באוסטריה ומסתיים ב- 27 ביולי בעיר ריבה שבאיטליה.
נבחרות של שניים בארבע קטגוריות שונות
מרוץ ה- TransAlp, כולל כאמור קבוצות של שני רוכבים בקטגוריות שונות:
קטגוריית גברים קלאסית (עילית).
גברים מאסטרס (סך גיל שני הרוכבים מעל 80).
קבוצה מעורבת (אישה וגבר).
קטגוריית נשים.
הגיל המינימלי להשתתפות – 18 שנים ועל פי חוקת התחרות,
שני הרוכבים צריכים להיות צמודים האחד לשני לאורך כל התחרות ואם תופסים זוג שהמרחק בין שניהם גדול משתי דקות, יורדו להם נקודות זמן.
תמונות מהאלפים
ראלי אופניים לאורך האלפים
הרוכבים יתייצבו ב- 20 ביולי בנקודת הזינוק ויקבלו מדי יום (בפתיחת כל שלב) את ספר הניווט של אותו שלב וכל קבוצה צריכה בכוחות עצמה למצוא את הדרך לקו הסיום
של השלב כאשר בדרך עליה לעבור בלפחות 23 נקודות ציון (לפי הקטגוריה). רק מי שעבר בנקודות הללו ייחשב כאילו סיים את מסלול היום.
רמי נויגבורן וקובי פורת, מקבוצת מאסטרס חיפה, הם שניים מהנציגים שלנו בתחרות ה- TransAlp.
רמי מספר, כי קרא על התחרות הזאת לפני כשנתיים באחד ממגזיני האופניים העולמיים והבטיח לעצמו
להשתתף יום אחד בתחרות הזאת. בשנה שעברה, מיד כששמע כי נפתחת ההרשמה, הוא שלח עם חברו קובי, טופס הרשמה בצירוף שיק בנקאי על
סך 500 ארו למארגני התחרות לצורך הבטחת ההרשמה (אם לא השתתפות לפחות שתהיה הרשמה), בינתיים הם החלו להתאמן בתוכנית אימון שבנו
לעצמם בעזרת אנשי מקצוע, שכללה אימוני רכיבה וטיפוסים בהרי הכרמל וכן תוכנית תזונה מתאימה שבנה להם ד"ר מולי אפשטיין מסולגאר.
"אחת הבעיות" הוא מספר "הייתה למצוא אזורי רכיבה עם הרבה עליות וגם שלא יהיו משעממים מידי ושלא יחזרו על עצמם, ולפיכך בנינו גם מחנות אימונים נודדים כגון 4 ימים רצופים כדלקמן:
יום א' כרמל צפוני+ אלייקים, כרם מהרל, עליה חזרה לכרמל וחזרה לחיפה.
יום ב' מקיבוץ הזורע באין ספור דרכים עד קרוב לוואדי ערה וחזרה.
יום ג' עמק יזרעאל – תבור, נחל תבור וחזרה.
יום ד' רמת הגולן בניצוחו של ניב פלס. "
"עוד בעיה היתה כיווצי השרירים שלא היו רגילים לעומסים האלה.
וכאן, וזו לא פרסומת אלא מציאות חיובית, נרתמו לעזרתנו מיטב המוחות ב- SOLGAR והחליטו לתמוך בנו בהדרכה, מתן תוספים ויעוץ בנושא תזונה ובעיות פזיולוגיות בתנאי אימון קשים
וארוכים.
רמי נויגברן רוכב עילית מהטובים בארץ
יאמר לזכות התוספים שמיד הורגש שיפור בהתאוששות הגוף. אם לאחר יום אימונים
רגיל אך חזק (1-2 שעות אימון) לקח לגוף כיום-יומיים להתאושש, עכשיו לאחר תכנית התוספים של SOLGAR מולי אפשטיין ביום שלאחר אימון של 5-6 שעות בעומסים
גבוהים היינו מוכנים לעוד.
כמו כן ההתעייפות "תוך כדי" הואטה באופן משמעותי."
ארגון התחרות, כצפוי ממארגנים אירופייםגרמניים הנו למופת ולתפארת וכולל אספקה של משקאות איזוטוניים, חטיפי אנרגיה
ופירות לאורך התחרות ובסיום כל שלב, הקפצה של הציוד האישי מנקודה לנקודה, כך שבסוף כל שלב מחכים לרוכבים
שלל ציודם האישי (רמי וקובי בחרו לישון כל לילה בבתי מלון בנקודות הסיום למרות שמארגני התחרות מספקים גם אחסניה בצורה
של שינה משותפת בהאנגרים או באוהלים) וכמובן שלל ההפתעות והפרסים שמחכים למסיימי המסלול כולו (כל שמונת השלבים).
מנצח כל שלב זוכה בפרס כספי צנוע, המוביל הכללי זוכה ללבוש את חולצת המוביל (בדומה לטור דה פראנס) והמנצחים הכלליים בכל הקטגוריות זוכים ב- בפרסים בסך 16,250 ארו.
נויגברן בסובב נגב
השתתפותם של הצוותים הישראלים מומנה במימון אישי (מה חדש) ותסוקר לאורך כל ימי התחרות ע"י צוות של טבע הדברים.
" אינני מתכנן לעמוד על הפודיום ביום האחרון" מוסיף רמי "אבל בהחלט אני מקווה ומתכונן לסיים את כל שמונת שלבי התחרות, באחד האתגרים הקשים ביותר שהצבתי לעצמי עד כה".