במהלך העונה החולפת של סבב אופני הכביש המקצועני, נסובו שמועות עיקשות כי רמקו אוונפול, אחד הרוכבים הבכירים והמבטיחים בענף, עשוי לעזוב את קבוצת סודאל-קוויק סטפ ולעבור לרד בול-בורה-הנסגרוהה כבר בפגרה הנוכחית. בזמן אמת, לא נחשפו הפרטים המלאים על העסקה, שבסופו של דבר לא קרתה, אולם כעת כתב האופניים הבלגי הבכיר מישל ווייטס, חושף את מה שאירע מאחורי הקלעים.
לכתבות נוספות בנושא:
פוגצ'אר בתגובה ראשונה לחשיפת מסלול הטור דה פראנס: "זה יהיה אכזרי"
בעקבות פרסום המסלול: האם קוונדיש יחזור לטור דה פראנס לשנה נוספת?
עם 2:34 שעות: רוכב העבר הדהים במרתון פרנקפורט ונכנס לרשימה יוקרתית
לפי כתבתו של ווייטס ב-HLN, החוזה כבר הונח והיה חסר תקדים במונחי הענף: "החוזה אכן היה מוכן לאוונפול. עשרה מיליון אירו בשנה ועוד שלושה אנשי צוות שיגיעו יחד איתו, כולל מנהל הקבוצה קלאס לודוויק, כך לפי חבר בכיר ומוערך במחנה קוויק-סטפ".
כדי לסבר את האוזן, באותה העת מדובר על סכום גבוה בהרבה ממה שהרוויח המשתכר הבכיר בענף טאדיי פוגצ'אר, שעד הארכת החוזה האחרונה, שכרו עמד על 6 מיליון אירו לעונה. כעת לפי דיווחים שכרו של פוגצ'אר בחוזה החדש עומד על כ-50 מיליון אירו ל-6 שנים (ממוצע של 8.33 מ' לעונה), עדיין פחות ממה שהוצע לפי הדיווח לבלגי בן ה-24.
אז איך זה שאוונפול נותר באותה קבוצה? ובכן, באופן טבעי ההצעה הזו לא התקבלה היטב בסודאל-קוויק סטפ, בעיקר אצל הבוס של הקבוצה פטריק לפברה, שתמיד נוהג להגיד את אשר על לבו, לרוב באופן בוטה למדי: "לפברה הציב מכשולים להעברת אנשי הצוות ו'הדביק' את אוונפול בקבוצה עד תום חוזהו", מסביר ווייטס: "לא רק במילים משכנעות ובגיוס של איש הצוות הבכיר פרדריק ברושה. הוא סגר חלקית את הפער בין שכרו הנוכחי של אוונפול להצעה המפתה מרד בול".
כאמור, אוונפול עתיד להישאר המוביל של קוויק-סטפ גם ב-2025 וזכה להעלאת שכר יפה גם כן, אם כי היא עדיין נמוכה מההצעה של 10 מיליון מרד בול. לפי ווייטס, מדובר על כ-5 מיליון אירו בשנה בחוזה החדש של הבלגי, כמעט כפול משכרו אשתקד (2.8 מ'), ומה שיהפוך אותו לבעל השכר השני בגובהו בענף.
"זה נראה הרבה, אבל מוצדק בהתחשב בכך שאוונפול מדורג במקום השני בדירוג הרוכבים של ה-UCI. הסכום מספק בסיס מספיק להתמודדות עם פרויקט הטור דה פראנס בשאפתנות ובהרמוניה והוא ימשיך בקבוצה בשנתיים הקרובות"
עוד תוהה הכתב: "האם מעבר לרד בול הייתה מקרבת את אוונפול לחולצה הצהובה? הקבוצה הגרמנית ביצעה חיזוק בדמותם של יאן טרטניק, אוייר לסקאנו וג'אני מוסקון, שזוכה להערכה של אוונפול. מכתיבי קצב, אבל לא תותחים כבדים. ומה אתה עושה עם רוגליץ'? אז התשובה נטתה לכיוון 'לא'."
מי שעוקב אחרי הספורט העולמי יודע, שכאשר תאגיד רד בול מחליט להיכנס לענף מסוים – הוא עושה את זה עד הסוף, ובדרך כלל עם השקעה כספית גדולה במיוחד. זה קרה בכדורגל, בפורמולה 1, בהוקי קרח ובשנה האחרונה התהליך החל גם בענף האופניים. לא מן הנמנע שאחרי שאוונפול ירד מהפרק תחפש הקבוצה כוכב נוצץ אחר להחתים, וכמו שנוכחנו לדעת, אף כוכב לא גבוה מדי בשבילה.