מקום 3 ושיא אישי למארו טפרי במרתון אמסטרדם, אליו הגיע בכלל כמכתיב קצב

נהדר: המרתוניסט הישראלי היה אמור להוביל לאורך 30 ק"מ ולאחר מכן לפרוש מהריצה, אולם הרגיש טוב והחליט להמשיך עד קו הסיום, כדי לקבוע 2:05:42 שעות, רק 4 שניות מהמנצח ומקום שני בדירוג ההיסטורי של ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

לפעמים צריך לדעת גם לנצל הזדמנויות. המרתוניסט הישראלי הבכיר מארו טפרי התייצב היום (ראשון) על קו הזינוק במרתון אמסטרדם במטרה לשמש כמכתיב קצב, אולם הרגיש טוב על המסלול והחליט להמשיך עד קו הסיום. התוצאה? מקום שלישי ופודיום יוקרתי עם שיא אישי של 2:05:42 שעות.

טפרי הגיע למרתון ההולנדי רק חודשיים ו-10 ימים לאחר שהשתתף במרתון במשחקים האולימפיים בפריז, בו סיים במקום ה-26. לכאורה, לא זמן התאוששות מיטבי בין מרתונים, אולם הרץ הישראלי קורץ כנראה מחומר מיוחד. טפרי קיבל הזמנה מהמארגנים כדי להכתיב קצב של כ-2:52 דקות לק"מ לאורך 30-25 הק"מ הראשונים, ואכן עמד ביעד.

את עשרת הק"מ הראשונים הוא עבר בזמן של 29:25 דקות, ואת חצי המרתון עבר בקצב של 1:02:29 שעות. לאחר 30 ק"מ הוא היה על 1:29:01 שעות, אולם לא הסתפק בכך ועל אף האטה קלה, המשיך עד קו הסיום.

בקילומטרים האחרונים נותרו שלושה רצים בקדמת הדבוקה, ומארו היה ביניהם, אולם בספרינט האחרון מי שניצח היה טסגאיה גטאצ'ו האתיופי, עם 2:05:38 שעות, וזאת על אף שטעה בדרך וכמעט לקח פנייה לא נכונה לפני הסיום. הוא הקדים רק בארבע שניות את מארו, בעוד במקום השני, שתי שניות מהמנצח, סיים אתיופי נוסף, בוקי אספה.

טפרי, סגן אלוף העולם מבודפשט למי ששכח, לא רץ מרתון מהיר כבר כמעט שנתיים, מאז קבע את שיאו האישי, 2:06:43 דקות, במרתון פוקואוקה. מאז, הגיע להישגים יוצאי דופן במרתונים שנחשבים פחות מהירים כמו מרתון ניו יורק (בו סיים שישי) וכמובן באליפות העולם, אולם לא התחרה במסלול שטוח ומהיר כמו באמסטרדם.

מארו טפרי | צילום: NN Running Team

כל העת ניתן היה לדמיין מה יכול להיות שיאו האישי במרתון מהיר, ונראה שהיום קיבלנו הצצה לכך שהשיא שלו יכול להיות מהיר עוד יותר. כעת, הוא עלה אל המקום השני בדירוג ההיסטורי של הריצה בישראל, כשהוא עובר את גירמה אמרה והיימרו עלמיה, כאשר רק שיאן ישראל גשאו איילה רץ מהר ממנו (השיא הישראלי 2:04:53 שעות).

על פניו, טפרי רשום למרתון ולנסיה שייערך ב-1 בדצמבר וידוע גם הוא כמרתון מהיר במיוחד, ויהיה מעניין לראות האם יתייצב לריצה זו, שכן מדובר בחודש וחצי התאוששות בלבד.

בני נוה מוסיף מידע מעניין: "עוד הוכחה שאנחנו מעצמת מרתון אירופית: מארו טפרי שיפר היום את שיאו האישי ב-1:01 ד', עלה למקום השני בישראל (אחרי גשאו איילה) והתשיעי באירופה בכל הזמנים. שימו לב לנתונים הבאים: יש לישראל שני רצים בעשירייה הראשונה בכל הזמנים באירופה (חמישי ותשיעי). רק לצרפת יש שניים בעשירייה הראשונה (שני ועשירי) מלבד ישראל. אם מוסיפים את גירמה אמרה (13) ואיימרו עלמיה (15) הרי שיש לישראל ארבעה רצים ב-15 הראשונים, לצרפת שלושה ולאף מדינה אחרת אין יותר מרץ אחד ברשימה".

בריצה המקבילה לנשים באמסטרדם, ניצחה ילמזרף יהולאו האתיופית עם שיא מסלול חדש של 2:16:52 שעות. היא הקדימה בפער גדול במיוחד את השנייה, בת ארצה הוון היילו, אשר סיימה עם 2:19:29 שעות. ווינפרידה מוסטי הקנייתי סיימה שלישית עם 2:20:27 שעות. אגב, גם הישראלית הבכירה לונה צ'מטאי סלפטר זינקה למרוץ כחלק מתכנית האימון, ורצה 25 ק"מ על 1:26:14 שעות לפני שפרשה כמתוכנן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג