יונתן אחדות אחרי הניצחון בפורט2פורט: "היה משחה נהדר, בטוח אחזור אליו בעתיד"

שחיין נבחרת ישראל שניצח במשחה הארוך ל-4.5 ק"מ מסכם את המשחה בראיון לשוונג. על הקרב הדרמטי מאחוריו: "אחת הסיומות המותחות שהיו אי פעם במשחי שוונג", והטיפים שלו: "חשוב לבוא לחוות את המשחים המדהימים האלה וליהנות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יונתן אחדות במשחה פורט2פורט | צילום: ארז ארטנשטיין, שוונג

יונתן אחדות נחשב כבר כמה שנים לאחד משחייני העתיד של ענף המים הפתוחים בישראל. השחיין שחגג השבוע 21 סיים לפני שנתיים במקום הרביעי בעולם לנוער, וכמי שמתאמן צמוד למתן רודיטי, גדול שחייני המים הפתוחים בישראל, הוא הולך ומתפתח מיום ליום.

לכתבות נוספות בנושא:
חילופי משמרות בנמל ודראפטינג על מיקי חליקה || סיכום אישי למשחה פורט2פורט
כבשו את הנמל: כ-1,000 שחיינים זינקו למשחה פורט2פורט תל אביב
הסיבה להצלחה? לאון מרשאן ישן 11 שעות בלילה לפני גמר ה-200 מעורב בפריז

בערב חג סוכות, הוא הוכיח היטב את יכולתו הגבוהה, כאשר ניצח בצורה דומיננטית ומרשימה את המקצה הארוך ל-4.5 ק"מ במשחה פורט2פורט, שמשמש גם כאליפות מכבי ישראל במים פתוחים. אחדות הוביל מהזינוק ועד שער הסיום, אותו חצה אחרי 54:02 דקות.

יונתן אחדות במשחה פורט2פורט | צילום: ארז ארטנשטיין, שוונג

"היה משחה נהדר", סיפר אחדות לשוונג בסיום: "בהתחלה עשיתי קצת שינויי קצב, וברגע שראיתי שאף אחד לא נמצא איתי, שמרתי על קצב אחיד וגבוה כל שאר המקצה. אני מסכם אחלה של מקצה והיה ממש כיף".

בפעם האחרונה שאחדות הגיע למשחה האהוב בתל אביב, בשנת 2021, הוא סיים במקום השלישי עם 58:14 דקות, דוגמה נוספת להתקדמות שלו מאז. "זו לא פעם ראשונה שלי בפורט2פורט", הוא משתף: "יצא לי להגיע למשחה הזה כמה וכמה פעמים, ואני עוד בטוח אבוא אליו בעתיד – החופים היפים, האווירה, עצם השחייה מחוף לחוף ולא במסלול היקפי – זה משהו אחר ומרענן שלגמרי שווה לחזור אליו".

הזינוק בפורט2פורט | צילום: מארק נומדר, שוונג

בעוד הוא ניצח בצורה יחסית חלקה, מאחוריו התחוללה דרמה של ממש. יותם ורשבסקי ועומר וינר טעו בניווט אחרי המצוף האחרון, ואיבדו בשל כך את מקומם על הפודיום הכללי לשגיא כהן ואורי סלע: "לגמרי הייתה דרמה מאחוריי", מספר אחדות: "צפיתי בזה מבחוץ, והאמת שזאת הייתה חווית צפייה מדהימה – היה מתח מטורף כאשר בערך 8 שחיינים מסתובבים יחד למצוף האחרון, וכל אחד לקח כיוון אחר, ומה שיקבע עכשיו מי ינצח מבניהם, יהיה רק הניווט – שהוא חלק מרכזי בענף המים הפתוחים. לגמרי אחת הסיומות המותחות שהיו אי פעם במשחי שוונג".

שגיא כהן ואורי סלע בדרך לקו הסיום בפורט2פורט | צילום: ארז ארטנשטיין, שוונג

עונת המשחים של שוונג ל-2024 בשיאה, כאשר נותרו עוד משחה תנינים ב-1.11 ומשחה עמק חפר ב-15.11. עבור שחייני העלית המשחים הללו הם פתיחת העונה, ומהווים הכנה טובה למטרות הגדולות בהמשך. "העונה התחילה מעולה, עם מאמן חדש שאני מאוד נרגש לעבוד איתו ולראות לאן נוכל להגיע יחד", אומר השחיין: "כרגע המטרה הקרובה שלנו היא אליפות החורף שתתקיים בדצמבר, ובהמשך השנה – המשימות הבינלאומיות בשחייה במים פתוחים".

לסיום, ביקשנו ממנו לתת כמה טיפים לשחייניות ולשחיינים החובבים לקראת המשחים הבאים: "דבר ראשון והחשוב זה לבוא לחוות את המשחים המדהימים האלה וליהנות. וכמובן בצד המקצועי לשים דגש על הניווט, חלוקת כוחות נכונה ולנצל את המיטב מהדראפטינג במהלך המשחה. כאשר שוחים מאחורי שחיין, מי שמאחור משקיע פחות אנרגיה כדי לשחות באותה מהירות בהשוואה לשחייה מקדימה, מאחר והמים זורמים לכיוונו עם פחות התנגדות. זה אמנם דורש קצת אימון, אך יעיל בכל מצב".

לתוצאות המלאות מהמשחה

יונתן אחדות במשחה פורט2פורט | צילום: מארק נומדר, שוונג

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג