אלו נעלי העל בעזרתן שברה רות צ'פנגטיץ' את שיא העולם במרתון שיקגו

רבות דובר על השפעת הנעליים על השיאים, אז עם אילו נעליים הקנייתית עשתה היסטוריה ורצה 2:09:56 שעות? וגם: החברה המתחרה שאיתה רץ המנצח במרתון הגברים, וההקדשה המרגשת לקלווין קיפטום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רות צ'פנגטיץ' אחרי המרתון | צילום מסך

עולם האתלטיקה פער את פיו בתדהמה אתמול (ראשון) וייקח עוד זמן עד שיצליח לסגור אותו חזרה. רות צ'פנגטיץ' שברה את שיא העולם בריצת מרתון, במסגרת מרתון שיקגו, ועשתה זאת בזמן חלומי של 2:09:56 שעות, שיפור של כמעט שתי דקות לשיא הקודם של טיגיסט אספה, שגם הוא היה יוצא דופן בפני עצמו.

לכתבות נוספות בנושא:
בכמעט שתי דקות: שיא עולם מטורף לרות צ'פנגטיץ' במרתון שיקגו!
עצות מהמומחית: כך תתאמנו טוב יותר למרוץ אייל
קיפצ'וגה: "לא אפסיק לרוץ גם כשאפרוש; עדיין רוצה לזכות במשהו נוסף"

רבות דובר ועוד ידובר על החלק של הטכנולוגיה בהתקדמות השיאים העולמיים בריצות הכביש, ובפרט במרתון. "נעלי העל" שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות בהחלט תרמו לשיפור המטאורי, בפרט בריצת הנשים, כאשר השיא עמד על 2:15 שעות עד 2019. שיפור של יותר משבע דקות בחמש שנים. דמיוני כבר אמרנו?

אחת השאלות הראשונות של כל מי ששמע על השיא הייתה "עם אילו נעליים היא רצה"? ובכן, צ'פנגטיץ' רצה עם Nike Alphafly 3, נעל העל החדשה של החברה האמריקאית, שיצאה בינואר השנה. זאת, בדומה לקלווין קיפטום המנוח ששבר את השיא בדיוק לפני שנה בשיקגו ורץ עם גרסת פרוטוטייפ של ה-Nike Alphafly 3s.

מדובר בנעל קרבון (כוללת לוחית סיבי פחמן), שהתגאתה בכך שהיא קלה יותר מקודמותיה בסדרה. הנעל שוקלת כ-218 גרם, מה שהופך אותה לקלה בכ-31 גרם מגרסת ה-Alphafly2. שאר הטכנולוגיות די דומות לגרדה הקודמת (הגדלת כמות הקצף והתאמות נוספות לאותה טכנולוגיה). המחיר לצרכן לנעליים הללו הוא 285 דולר, כ-1,100 ש"ח.

Nike Alphafly 3 | צילום: נייקי

המנצח במקצה הגברים בשיקגו, ג'ון קוריר, ששיפר משמעותית את שיאו האישי עם 2:02:44 שעות, עשה זאת כשהוא נועל פרוטוטייפ של נעלי העל החדשות של אסיקס, שעל פי ההערכות הן ה-Metaspeed Sky 4. גם לשאר היצרניות היה ייצוג בצמרת הרצים והרצות, כאשר ידוע כיום שכל החברות משתמשות בטכנולוגיה דומה, עם התאמות מינוריות.

"מקדישה את השיא לקיפטום"
ונעבור לרגע למי שנעלה את הנעליים הללו. רות צ'פנגטיץ' חגגה עם דגל קניה את ניצחונה וניכר כי הייתה נרגשת במיוחד: "אני מרגישה כל כך נהדר, אני מאוד גאה בעצמי ואני מודה לאלוהים על הניצחון והשיא העולמי", אמרה המרתוניסטית: זה חלום שלי שהתגשם, נלחמתי הרבה וחשבתי על שיא העולם ואני אסירת תודה".

גם בסיום, היא לא שכחה את חברה שיאן העולם לגברים קלווין קיפטום, שנהרג השנה בתאונת דרכים: "אני מקדישה את השיא הזה לקלווין קיפטום, שהיה יכול להיות כאן ואולי גם הוא לשבור שוב את שיא העולם. השיא שלי חוזר עכשיו לקניה. אני כל כך מאושרת, אני לא יודעת אפילו איך להסביר את זה במילים".

קלווין קיפטום בדרך לשיא העולם במרתון שיקגו | צילום: Chad Veal, Wikimedia

זו הייתה הפעם השלישי שצ'פנגטיץ' מנצחת במרוץ, אחרי שאשתקד סיימה שנייה אחרי סיפאן חסן. ההישג הזה מגיע דווקא אחרי שנה פחות טובה שהיא עברה, כולל כישלון במרתון לונדון ואי בחירתה לנבחרת האולימפית: "השנה מזג האוויר היה מושלם, אני יכולה להגיד שהייתי מוכנה הרבה יותר טוב מאשר בלונדון. שיקגו זה כמו בית בשבילי, זו שנה רביעית ברצף שאני מתחרה כאן. אני גאה לבוא לכאן, האוהדים בצידי הדרך נותנים הרבה מוטיבציה, תמיד צועקים ומעודדים, הם גורמים לי ללחוץ חזק יותר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גרשון הגיב:

    כמה חבל התנאים היו מושלמים ובטוח קיפטום היה יורד מתחת לשעתיים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג