עם מחוות זיכרון לקיפטום ושדה עלית מסקרן: מרתון שיקגו יוצא לדרך

מרתון המייג'ור הלפני אחרון של השנה יוזנק ב"עיר הרוחות" עם כ-50 אלף רצות ורצים. זיכרו של שיאן העולם שנהרג בתאונת דרכים יונצח לפני ותוך כדי הריצה, וגם: המועמדות והמועמדים הבולטים לניצחון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון שיקגו | צילום: Shutterstock

מרתון שיקגו יוזנק מחר (ראשון) אחר הצהריים, עם מספר שיא של כ-50 אלף רצות ורצים, שדה עלית מצומצם אך איכותי, כמה עשרות ישראלים כמיטב המסורת וגם עם מחוות זיכרון לקלווין קיפטום, מי שניצח בשנה שעברה על המסלול הזה עם שיא עולם מטורף, וכעת אחרי מותו הטרגי יונצח במקום בו רץ את המרתון האחרון שלו. רגע לפני הזינוק, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת:

ההיסטוריה
מרתון שיקגו החל עוד ב-1905, רק שמונה שנים אחרי מרתון בוסטון. המסורת הופסקה בשנות ה-20 והמרתון חזר במתכונתו הנוכחית ב-1977. מאז כינונם של ששת המייג'ורים של עולם המרתון הוא נכלל בסדרה היוקרתית (יחד עם מרתון ניו יורק, ברלין, טוקיו, לונדון ובוסטון). המרתון מוזנק (ומסתיים) בגרנט פארק, בסמוך למזרקת בקינגהאם שבעיר, ונחשב על פי רוב לאחד המסלולים השטוחים והמהירים בעולם. לראייה, שש פעמים נשבר במסלול שיא העולם.

אצל הגברים, השיא נשבר ארבע פעמים, האחרונה שבהם כאמור אשתקד על ידי קלווין קיפטום, שעדיין מחזיק בשיא עם 2:00:35 שעות. אצל הנשים, השיא נשבר פעמיים, האחרונה שבהן על ידי בריגיד קוסגיי ב-2019 עם 2:14.04 שעות. מאז, שיא המסלול נשבר בשנה שעברה על ידי האלופה האולימפית סיפאן חסן עם 2:13:44 שעות (שיא העולם עומד כיום על על 2:11:53 שעות של טיגיסט אספה).

זוכרים את קיפטום
מותו הטרגי של קיפטום בתאונת דרכים בקניה רק ​​ארבעה חודשים לאחר שניצח במרתון שיקגו בו שבר את השיא, היכה בתדהמה את עולם הריצה. כדי לכבד את זכרו, תיערך דקת דומיה רגע לפני ההזנקה של הריצה, וכן תתקיים באקספו של המרתון תערוכה שתחגוג את חייו וכישרונו של הקנייתי. בנוסף, יחולקו לכל הרצים מדבקות הוקרה איתן יוכלו לרוץ על המסלול.

קלווין קיפטום. זכרו יונצח | צילום:Katie Chan, Wikimedia

שדה העלית – נשים
הרצה הבכירה ביותר על הנייר היא כנראה רות צ'פנגטיץ' הקנייתית, המחזיקה בתוצרה הרביעית הכי מהירה בהיסטוריה, 2:14:18 שעות שקבעה בשיקגו ב-2022, אלא שהיא היא מגיעה אחרי תקופה פחות טובה והופעה חלשה מבחינתה עם מקום תשיעי במרתון לונדון באפריל (2:24:36 שעות). צ'פנגטיץ' ניסתה לרשום זכייה שלישית רצופה אשתקד בעיר הרוחות, אבל סיימה שנייה עם 2:15:37 שעות, הרחק מהמנצחת סיפאן חסן שרשמה אז את מרתון הבכורה שלה.

עוד ברשימת המועמדות, סוטומה קבדה האתיופית שמגיעה לאחר ניצחון במרתון טוקיו במרץ עם שיא אישי והזמן המהיר בעולם השנה של 2:15:55 שעות; ג'ויסילין ג'פקוסגיי הקנייתית (שיא אישי 2:16:24 שעות) שסיימה במקום השלישי בלונדון באפריל; בזווית האמריקאית, המובילות הן קיירה ד'אמאטו (2:19:12) ובטסי סיינה (2:19:17) שמשלימות רשימה של תשע רצות סאב-2:20 בשדה.

רות צפ'נגטיץ' במרתון שיקגו | צילום: Clark Adams, Wikimedia

שדה העלית – גברים
אמנם אצל הגברים השדה מעט פחות עמוק מהנשים, אבל עדיין נמצא כמה שמות בכירים, ושלושה רצים עם שיא אישי של מתחת ל-2:04 שעות – אמוס קיפרוטו ו-וינסנט נגטיץ' הקנייתים, ודוויט וולדה האתיופי. קיפרוטו, הזוכה במרתון לונדון 2022, מחזיק בשיא האישי האיכותי ביותר מהשלושה עם 2:03:13 שעות ממרתון טוקיו 2022 (שם סיים 33 שניות אחרי אליוד קיפצ'וגה). לאחרונה הוא סיים שביעי (2:04:49) במרתון ברלין 2023, אך כעת ינסה לנצל את המסלול המהיר לשיפור שיאו. שווה לשים לב גם לדניאל אבניו הקנייתי, מדליסט הכסף בריצה ל-10,000 מטר באליפות העולם בבודפשט 2023, שיערוך את הופעת הבכורה שלו במרתון, לאחר שנעדר מהנבחרת האולימפית של קניה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג