אבל כבד: הטריאתלט בן פלח ורוכב האופניים נזר איטקין נפלו בלבנון

אבל בענף הטריאתלון והאופניים, עם התרת שמם של שני הספורטאים לפרסום, לאחר שנפלו בקרבות בצפון. פלח היה טריאתלט באס"א רופין ונהג להשתתף בליגת המשחים של שוונג, איטקין היה בוגר ומדריך בעמותת ברטלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בן פלח ונזר איטקין זכרם לברכה | תמונות: דובר צה"ל

משפחת הספורט הישראלית וענפי הטריאתלון והאופניים בפרט, איבדו מאז 7 באוקטובר רבים מיקיריהן, הן במהלך השבת השחורה והן בקרבות לאחר מכן ברצועת עזה. כעת, עם התגברות הקרבות בדרום לבנון, מאבדת משפחת הספורט עוד שניים מבניה – הטריאתלט סרן בן פלח ורוכב האופניים נזר איטקין.

סרן בן פלח ז"ל מניצני עוז היה ספורטאי באס"א רופין, תחת המאמן הראל זילברמן. הוא היה חלק ממשפחה של טריאתלטים, יחד עם אחיו הגדול ואחיו התאום. הוא התחרה בטריאתלון עד גיל 15, כאשר היה מגיע באופן קבוע גם למשחה עמק חפר מליגת המשחים של שוונג. גם אחרי תום תקופת התחרויות שלו בטריאתלון הספורט המשיך להיות חלק ממנו והוא השתתף מעת לעת במרוצים.

בן פלח באס"א רופין | צילום: הראל זילברמן

פלח, בן 21 בנופלו, היה קצין לוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, ונפל בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. בן וחבריו לצנחנים הרגו כך כ-15 מחבלים ב-5 קרבות מטווח אפס בשלושת הימים הראשונים של הפעולה הקרקעית בדרום לבנון וגילו אומץ לב וגבורה עילאית. הלווייתו צפויה להתקיים ביום ראשון.

באס"א רופין כאבו את לכתו וספדו: "בן גדל בקבוצה כטריאתלט למופת יחד עם אחיו התאום ואחיו הגדול, שלושתם היו חלק מאיתנו, באימונים ובתחרויות, גם מוקדם בבוקר וכמובן בכל מזג אוויר אפשרי. בן הצליח לעבור את המיונים המאוד הדוקים לפנימייה הצבאית ובחר בקריירה צבאית מגיל צעיר, גם בפנימייה בן היה מאלו שיודעים מהם ערכים חשובים (חינוך מצוין מהבית) ולמד להוביל, להתמקצע ולדרוש מעצמו כדי שסביבתו תהיה טובה הרבה יותר, כך לאורך כל הדרך שבחר בה, המשיך בצורה מעוררת השראה לסביבתו ולחייליו".

בן פלח | צילום: הראל זילברמן

"גם בעת מילוי תפקידו בשנה האחרונה בן דאג להוביל, לדרוש מקצוענות ברמות הגבוהות ביותר מעצמו ומחייליו ואנו גאים מאוד שהיה לנו חלק קטן בכך. לצערנו, לפני ראש השנה, במהלך פעילות מבצעית בלבנון, תוך הובלת חייליו, נפגע בן ונפל, גם לאחר נפילתו, הצוות שלו המשיך בלחימה והוכיח שהם הוכשרו בצורה מצוינת. אס"א רופין עמק-חפר, ספורטאי הקבוצה צוות המאמנים ומשפחת הטריאתלון המורחבת מרכינים ראש ומחזקים את אחיו עמית ויונתן והוריו אייל ואלינור בשעה קשה זו".

רס"ל נזר איטקין ז"ל מקרית אתא היה רוכב אופניים, בוגר תכנית הרכיבה של עמותת ברטלי בכפר הנוער אלוני יצחק. לאחר שסיים את התכנית, עבר גם קורס מדריכים והשתלב כמדריך צעיר בעצמו בעמותה. לצד הרכיבה שהייתה חלק בלתי נפרד ממנו, היה משתתף גם הוא מעת לעת במרוצים, כולל "בשביל הבנים הדרוזים אשתקד", חצי מרתון התבור ועוד.

איטקין בן ה-22 היה לוחם ביחידת אגוז, ונפל בתקרית הקשה בלילה שבין שלישי לרביעי, בה נפלו שישה מלוחמי היחידה המובחרת בהיתקלות עם מחבלי חזבאללה בדרום לבנון. באותה התקפה לפחות 30 מחבלים חוסלו על ידי הכוחות, שגילו אומץ וגבורה תחת אש.

יהי זכרם ברוך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לובטון ניסים הגיב:

    יהי זכרם ברוך לעולמי עד🙏🙏🙏🙏🙏
    ת.נ.צ.ב.ה.🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    כל הנופלים במלחמה שנכפתה עלינו הם גיבורים שנפלו למען תקומת העם והמדינה😢😢😢😭

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג