איגוד האופניים קיבל את אות הנשיא על המיזם "רוכבים קדימה" למען ילדי העוטף

בית הנשיא אירח את גופי הספורט שתרמו לקהילה במהלך המלחמה, בהם גם האיגוד, על המיזם המבורך שסייע לילדים באמצעות הרכיבה. הנשיא הרצוג: "ספורט הוא לעולם לא רק ספורט, אלא חוט מקשר לחיים ומקור למצוינות ומסגולות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלון יוגב בפעילות עם ילדי העוטף | צילום: עופר עברי, ישראל פרמייר טק

אות הנשיא בספורט, ביוזמת עמותת ערכים בספורט ובשיתוף בית הנשיא, הוענק היום (חמישי) בבית הנשיא. האות ניתן על הצטיינות בעשייה ובתרומה חברתית-קהילתית, בסימן מלחמת חרבות ברזל ואירועי 7 באוקטובר, ותרומת מרחב הספורט לחיזוק החוסן החברתי.

לכתבות נוספות בנושא:
אתגר. זוגיות. קהילה. אמיר אלפיה בטור אישי לסיכום ברא אפיק ישראל
הזווית הישראלית: 6 רוכבים כחול-לבן יזנקו לאליפות העולם באופני כביש
דאבל דאבל: האלופים האולימפיים אוונפול ובראון זכו בזהב באליפות העולם בנג"ש

באירוע שהתקיים בבית הנשיא הגיעו בכירי עולם הספורט מהענפים השונים. האירוע החל בשיח בין בכירי הספורט לבין הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, בה העלו אנשי הספורט את האתגרים מאז 7.10 ובמהלך המלחמה. בין השאר עלה הקושי שבדו קיום בין ערבים לבין יהודים והעובדה כי למרות הקשיים, עולם הספורט יודע להכיל את המתחים ולהתמודד איתם בהצלחה.

אנשי איגוד האופניים מקבלים את אות הנשיא | צילום: באדיבות איגוד האופניים

בין הזוכים באות הנשיא להובלת מיזם ייחודי במסגרת "חברות ברזל" היה איגוד האופניים, על המיזם הייחודי "רוכבים קדימה", מיזם למען הילדים המפונים מאזורי הלחימה, אשר נולד מתוך הכאב של מלחמת חרבות ברזל והפך לתקווה, והשתתפו בו מאות ילדים וילדות שפונו מהעוטף והצפון, יחד עם רוכבות ורוכבי נבחרת ישראל, מאמני הנבחרות ועוד.

יו"ר איגוד האופניים דפנה לנג, שקיבלה את האות בטקס, סיפרה: "המיזם העניק וממשיך להעניק לילדים שפונו מבתיהם רגעים קטנים של שקט ושמחה בתוך המציאות המורכבת באמצעות פעילות אופניים. בזכות היוזמה והתרומה האדירה של שותפינו למיזם המבורך, הילדים זוכים לתמיכה רצופה בקבוצות האופניים, המחזירה להם את תחושת המסוגלות, החוסן והילדות הנעימה. זכייה זו היא עדות לעוצמת הקהילה שלנו אשר ביחד היא כוח חיובי ומשמעותי למען אחרים".

ח"כ סימון דוידסון עם יו"ר איגוד האופניים דפנה לנג | צילום: באדיבות איגוד האופניים

עוד זכו באותות: אות הנשיא על הצטיינות בעשייה חברתית קהילתית – מכבי חיפה כדורגל; אות הנשיא ציון לשבח עבור עשייה חברתית קהילתית במסגרת מלחמת חרבות ברזל – בית"ר ירושלים כדורגל, מכבי ת"א כדורגל והפועל ת"א כדורגל; אות הוקרה על עשייה חברתית במלחמה – בני יהודה כדורגל, הפועל ירושלים כדורסל גברים והפועל לב ירושלים כדורסל נשים; אות הנשיא להובלת מיזם ייחודי במסגרת "חברות ברזל"- ההתאחדות לכדורגל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר באירוע: "במהלך המלחמה מבינים שספורט הוא לעולם לא רק ספורט אלא חוט מקשר לחיים ומקור למצוינות ומסגולות. כוח מחייה לגוף ולנפש וכוח שבונה קהילה, ושייכות. בביקורים שלנו בקהילות שנפגעו עלה הצורך בספורט וחזרה לשגרה של אימונים ותחרויות ספורט. שועלי כפר עזה נלחמים להשבת החטופים ויצאו למשלחת. הסולידריות בספורט עם החטופים והאכב הישראלי חוצת מגזרים, מחנות פוליטיים וצבעי קבוצות. אני מודה לערכים בספורט על הפעילות הנפלאה".

יסמין קרן בפעילות לילדי העוטף | צילום: עופר עברי, ישראל פרמייר טק

נורית דאבוש, יו"ר ערכים בספורט: "בזכות הספורט הצלחנו בזמנים קשים של מלחמה להגשים חלומות. העוצמה הפנימית והחוסן האישי של העוסקים בספורט סייעו לבנות חוסן קהילתי ולאומי. בתקופה הזאת המילים ערבות הדדית מקבלים משמעות אמיתית. יחד עם בית הנשיא אנחנו אומרים תודה לכל העוסקים במלאכה החשובה, של חיזוק החוסן בקהילות השונות והסיוע לילדים ונוער בתקופה המאתגרת".

בתאל ג'רבי, מנכ"לית ערכים בספורט, שהנחתה את האירוע, הוסיפה: "אין חולק כי לספורט תפקיד משמעותי בהענקת חוסן ועוצמה לפרט, לקהילה ולחברה גם בשגרה ובטח בשעת חירום זו. אני מודה לכל הקבוצות, שנרתמו בימים לא פשוטים וקידמו מיזמים מרגשים ומעוררי השראה. וכמובן תודה לחברים בבית הנשיא, השותפים לדרך, שידעו להרים את הפרויקט לגבהים כמו שרק הם יודעים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג