"ספורט הנשים נמצא במקום טוב, זה היה יום מרהיב!"

בתום יום תחרויות מפרך באליפות העולם באיש ברזל לנשים, הייתה זו דווקא מי שסיימה שלישית צ'לסי סודארו שהתמוגגה עם הציטוט שבכותרת. המנצחת לאורה פיליפ חגגה: "ל כך הרבה אמונה, סבלנות ומאמץ הושקעו בהישג הזה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לאורה פיליפ, קאט מאת'יוס וצ'לסי סודארו על הפודיום | צילום מסך

לאורה פיליפ נכנסה אמש (ראשון) לספרי ההיסטוריה. הגרמנייה זכתה באליפות העולם בטריאתלון למרחק איש ברזל, ושנה אחרי שעמדה לראשונה על הפודיום בקונה עם מדליית הארד, הפעם בניס היא טיפסה (תרתי משמע) עוד שתי מדרגות מעלה אל ראש הפודיום, בתום תחרות מרתקת ומלאת תהפוכות.

"כשחלומות מתגשמים: אני אלופת העולם באיש ברזל!" כתבה פיליפ לעוקביה ברשתות החברתיות והוסיפה: "כל כך הרבה אמונה, סבלנות ומאמץ הושקעו בהישג הזה, ואני גאה בביצועים שלי וכל כך אסירת תודה לכל מי שתמך בי כדי להגיע למדרגה העליונה על הפודיום! עשינו את זה!".

עוד קודם אמרה לתקשורת: "הייתי צריכה להיות סבלנית ולעשות את שלי", סיפרה בהתייחס לכך שיצאה מאחור אחרי השחייה: "זה עניין של להאמין שאתה באמת מדביק את הקצב. ניסיתי להתמקד בתוכנית המרוץ שלי, וכשהתחלתי את הטיפוס הגדול באופניים, התחלתי לתפוס כמה מהמתחרות. ידעתי שלקאט (מאת'יוס) תהיה תכנית מרוץ דומה על האופניים".

"האופניים היו כל כך כיף", היא הוסיפה: "זה כל כך כיף לטפס, ואז לעשות את החלק של הנג"ש (הרמה בראש ההר), ואז הירידה שבה שיחקתי 'חתול ועכבר' עם קאט. לרדת מהאופניים עם רצה מדהימה כמו קאט זה קשה. הרגליים שלי היו עייפות בשלב הזה".

לאחר שרצו את 10 הק"מ הראשונים יחד, פיליפ החליטה שהגיע הזמן להתקדם: "בשלב מסוים קצת התעצבנתי – חשבתי שאם אני רוצה לרוץ בקצב שלי, אני צריכה לנסות לעשות מהלך. למרבה ההפתעה זה עבד – וזה אפשר לי לרוץ בקצב שלי". הקצב הזה התברר כמרתון של 2:44 שעות שהעניק לה את הניצחון.

לסיכום פיליפ הודתה שבמסלול בקונה היה לה קשה יותר לנצח, בגלל העובדה שאחרי שהיא יוצאת מהמים מאחורי המובילות, קשה לה יותר להיכנס לקצב במסלול האופניים בהוואי: "הייתי צריכה מסלול כזה כדי להגיע ראשונה באליפות העולם". אגב, רק ספורטאית אחת מבוגרת יותר מפיליפ בת ה-37 זכתה בתואר היוקרתי – נטאשה באדמן השווייצרית, שאת שני תאריה האחרונים מתוך השישה בהם זכתה השיגה בגיל 37 ו-38 ב-2004 ו-2005.

מי שהגיעה שנייה בפעם השנייה בקריירה, קאט מאת'יוס הבריטית, החמיאה למנצחת: "הטיפוס של לורה היום היה מדהים היא תפסה את מרג'ולין בעלייה. עבדתי מאוד קשה כדי לחזור (לשתי המובילות) לפני הירידה”.

על ההתכווצויות שחוותה במהלך הריצה ואילצו אותה לעצור ממש: "בעלי ואני תמיד אומרים שהתכווצות היא לא דבר אמיתי", היא צחקה: "כל פלג הגוף התחתון שלי, כולל הגב שלי, פשוט 'קפאו'. זה היה הרגע ב-28 ק"מ שבו חשבתי 'אני לא יודעת מה לעשות עם זה'. היו הרבה צופים שראו אותי סובלת. הגעתי לתחנת ההזנה הבאה והמשכתי לנוע. זה הסיר קצת מהלחץ – זה היה מובן מאליו שלורה נעלמה בשלב זה. צ'לסי לא רצה מהר כמו שחשבתי שהיא תרוץ, אז לא היה עליי כל כך הרבה לחץ".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IRONMAN Triathlon (@ironmantri)

הרבה ביקורות היו (ועדיין ישנן) על פיצול אליפות העולם לנשים מזו של הגברים וקיומן של האליפויות במקומות נפרדים – בקונה ובניס לסירוגין. אלא שדבר אחד בטוח – הפיצול הזה שם את הזרקור כולו ליום אחד על הנשים ורק עליהן. השלישית על הפודיום, צ'לסי סודארו, התמוגגה מכך בסיום: "ספורט הנשים נמצא במקום טוב. אני חושבת שזה היה יום מרהיב". על התחרות שלה הוסיפה האלופה מ-2022: "אני באמת גאה במה שהשגתי, אבל כשאתה זוכה באליפות עולם באיש הברזל, אתה רוצה להשיג את זה שוב". לסיום הוסיפה באצילות האופיינית: "לורה ראויה לתואר הזה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג