המהיר בהיסטוריה: שיא מדהים לאנדי דונלדסון בהקפת מנהטן בשחייה

השחיין הסקוטי, שאיבד לאחרונה את שיאו באתגר שבעת האוקיינוסים, מיהר לשבור שיא חדש כאשר השלים את המשחה המאתגר של 45.9 ק"מ בזמן של 5:41 שעות: "לא יכולתי להיות גאה יותר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנדי דונלדסון בניו יורק | צילום: אינסטגרם

אנדי דונלדסון הוא כבר מזמן שם גדול בשחיית המרתון, אולם דווקא אחרי שאיבד את אחד משיאיו הנחשבים ביותר, פיצה על כך ובגדול כששבר שיא אחר והשלים את הקפת מנהטן (שידועה גם בשם "משחה 20 הגשרים") בזמן השחייה המהיר ביותר אי פעם.

לכתבות נוספות בנושא:
"מראות קשים": בעקבות הגשמים, הים התיכון שוב מזוהם
חוזרים לים: 5 סיבות בגללן כדאי לכם להירשם למשחה חדרה
שיא מדהים: השלים את אתגר שבעת האוקינוסים בזמן הקצר ביותר אי פעם

הסקוטי בן ה-33 נכנס למים למשחה שנחשב לאחד מ"שלושת הכתרים" (יחד עם צליחת התעלה האנגלית וצליחת תעלת קטלינה) ב-2:00 בלילה שעון ניו יורק. היעד שלו היה לא רק להשלים את המשחה, שאורכו 45.9 ק"מ, אלא גם לעשות זאת בזמן שיא עולמי.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andy Donaldson (@andy.swimming)

השיא הקודם הוחזק על ידי אוליבר ווילקינסון ורונדי דייויס ועמד על 5:44 שעות, כאשר הוא החזיק מעמד 13 שנים. אלא שדונלדסון כבר הוכיח בעבר כי הוא קורץ מחומר מיוחד. הוא סיים את המשחה בזמן של 5:41:48 שעות ושבר את השיא הקודם ביותר משתי דקות.

"ובכן, עשינו את זה!", כתב דונלדסון באינסטגרם בסיום: "45.9 ק"מ של גאות ושפל עזים, וזרמים מסתחררים ברחבי העיר שלעולם אינה ישנה – אתגר ענק ושיא עולמי חדש. נתנו הכל, פיזית ואסטרטגית, ולא יכולתי להיות גאה יותר בצוות המדהים שלנו – כולכם הייתם פנומנליים, וזה היה כבוד להיות איתכם שם במים. עדכונים נוספים בקרוב, אבל תודה לכולכם על העידוד והתמיכה המדהימים!"

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andy Donaldson (@andy.swimming)

דונלדסון זכור כמי שאשתקד הפך לשחיין ה-24 אי פעם שמסיים את אתגר שבעת האוקיינוסים (Oceans 7), ועשה זאת תוך פחות משנה (334 יום ליתר דיוק) במה שהיה פרק הזמן הקצר אי פעם, וכשזמן השחייה המצטבר שלו מהיר יותר מכל שחיין אחר בהיסטוריה, 63 שעות ו-2 דקות בשקלול שבעת המשחים. השיא הזה נשבר ממש לאחרונה, כאשר פטר סטויצ'ב הבולגרי ניפץ את השיא והשלים את שבעת המשחים תוך 173 ימים, אולם דונלדסון לא המתין זמן רע עד שרשם על שמו שיא חדש.

סיפורו של דונלדסון הוא מעורר השראה במיוחד. עד לפני חמש שנים עבד כרואה חשבון, אולם עזב את עבודתו ואת ביתו ויצא למסע ברחבי העולם של חיפוש עצמי. הוא סבל מהתמודדויות לא פשוטות עם בריאות הנפש, וכן חווה אובדן של שני חברים קרובים ששמו קץ לחייהם. הוא משתף על מצבו הנפשי וההתמודדויות שלו בפתיחות, ותוך כדי המשחים מגייס כספים לטובת עמותות העוסקות בנושא, ולא פעם סיפר שמצא ריפוי לעצמו בשחייה במים הפתוחים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג