לדקי ובאומן בפנים, האתלטים בחוץ: רשימת 50 המשפיעים בספורט ב-2024

המגזין האמריקאי ספורטס אילוסטרייטד פרסם את ה-Power List שלו לשנת 2024, ולצד הכדורסלנים, הכדורגלנים וכוכבי הפוטבול, נכנסו לרשימה גם השחיינית והמאמן המעוטרים. בולטת בהיעדרה - האתלטיקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קייטי לדקי | צילום: Shutterstock

המגזין האמריקאי הפופולרי "ספורטס אילוסטרייטד" הוציא השבוע את מהדורת ה-Power List שלו לשנת 2024. כלומר, רשימת 50 הדמויות המשפיעות ביותר בספורט, ובה גם שני שמות מעניינים במיוחד מענף השחייה – קייטי לדקי ובוב באומן.

לכתבות נוספות בנושא:
"סין לא מילאה את כל הכללים למניעת סימום, אך WADA פעלה כנדרש"
אחד ממאמני המים הפתוחים הטובים בעולם מגיע לסדרת הרצאות בישראל
כשנה אחרי שהותקפה ע"י כריש ורגלה נקטעה, השחיינית עלתה על הפודיום בפריז

הרשימה חולקה לארבע קטגוריות – "אייקונים ומנהיגים", "ספורטאים", "מנהלים ואנשי עסקים" ו"משפיענים". למותר לציין שמתוקף היותו של המגזין אמריקאי, רבים מהשמות המופיעים ברשימה אמריקאים, גם אם לא כולם כמובן. במגזין מדגישים כי לא בהכרח מדובר על הספורטאים הטובים ביותר, אלא על המשפיעים ביותר בתחומם ובכלל.

קייטי לדקי | צילום: Shutterstock

לדקי כמובן נמצאת בקטגוריית הספורטאים, לצד קייטלין קלארק, ג'וד בלינגהאם, ארלינג הולאנד, פטריק מהומס ועוד. הנימוק של המגזין לגבי הבחירה בלדקי היה: "הקיץ הזה בפריז, לדקי הפכה לספורטאית האולימפית המעוטרת ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, כאשר זכתה במדליית זהב ב-800 מטר חופשי ב-4 באוגוסט, שהייתה המדליה ה-14 שלה והתשיעית מזהב. הגיע הזמן לקחת הפסקה ולתת לגוף שלה לנוח? לא! ב-6 באוגוסט, היא פרסמה תמונה באינסטגרם שלה בחדר הכושר בזמן שהיא מתאמנת.

"הצלחתי שלושה ימים" (בלי להתאמן) היה הכיתוב. המוטיבציה הזו נשאה אותה דרך ארבע אולימפיאדות ותניע את שאיפתה לאולימפיאדה חמישית. אחרים הצליחו להשיג אותה במשחים קצרים יותר כמו ה-400, אך לדקי עדיין מלכת השחייה למרחקים, מחזיקה בשיאי העולם ובמדליות האחרונות בשני המשחים הארוכים ביותר בחתירה, ה-800 וה-1,500. היא לא הסירה כל סוד לגבי הרצון שלה להתחרות באולימפיאדה מקומית לראשונה, בלוס אנג'לס ב-2028, אפילו בגיל 31, מה שמהווה גיל מתקדם בספורט תובעני המועדף על צעירים".

באומן, מאמנו של השחיין לאון מרשאן (ובעבר של מייקל פלפס) נבחר בקטגוריית "אייקונים ומנהיגים", לצד לברון ג'יימס, סימון ביילס, טייגר וודס, ליאו מסי ועוד. הנימוק לבחירה בבאומן הייתה: "המאמן שבנה את מייקל פלפס והפך אותו למכונת מדליות הראה שוב את כישוריו בשנת 2024 עם תואר NCAA באוניברסיטת אריזונה סטייט ואולימפיאדה פורה".

לאון מרשאן ובוב באומן | צילום: Swimswam

אם "אומת הבאומן" הייתה נחשבות כנבחרת עצמאית בפריז, סך המדליות שלה – שבע מדליות זהב, שלוש מדליות כסף ומדלית ארד אחת – היו מספקות לה את המקום השלישי בטבלת המדליות בשחייה, אחרי ארצות הברית ואוסטרליה בלבד. זה היה השלל של מתאמני באומן: לאון מרשאן מצרפת (ארבע מדליות זהב, מדלית ארד אחת), רייגן סמית' מארצות הברית (שתי מדליות זהב, שלוש מדליות כסף) והוברט קוש מהונגריה (מדלית זהב אחת). עכשיו באומן לוקח על עצמו את אוניברסיטת טקסס והכוכב הבא מצרפת, רפאל פנטה-דאמר בן ה-17, שכבר סיכם בטקסס. כך שבאומן, בן 59, ימשיך לאמן כוכבים בינלאומיים כדי להביס את האמריקאים, תוך כדי שהוא מאמן גם רבים מהטובים ביותר בארצות הברית".

אגב, מי שבולטת בהיעדרה, במיוחד בשנה אולימפית, היא נציגות לענף האתלטיקה – כאשר אפילו אתלט אחד או מאמן אתלטיקה לא ברשימה של המגזין. מונדו דופלנטיס, לדוגמה, נותר בחוץ, וכך גם אתלטים המשפיעים בארה"ב כמו נואה ליילס או שקארי ריצ'רדסון.

הרשימה המלאה כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג