"מראות קשים": בעקבות הגשמים, הים התיכון שוב מזוהם

היורה שפקד את ישראל בשעות הבוקר גרם שוב למי נגר מזוהמים לזרום לים והחופים נצבעו בשחור והדיפו ריח רע. מור גלבוע מנכ"ל עמותת צלול: "הרשויות המקומיות חייבות לעשות יותר כדי למנוע אירועי זיהום מיותרים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הזיהום בים הבוקר | צילום: נדב דסברג, עמותת צלול

הגשמים שירדו הבוקר (שלישי) בחלקים נרחבים מהארץ והוגדרו כ"יורה" הגשם הראשון של הסתיו, הביאו איתם ריחות גשם משכרים וכמה רצים ורוכבים רטובים באימוני הבוקר, אך לצערנו גם שוב כבכל שנה את התמונות המוכרות והעצובות של זיהום המים לכל אורך חופי הים התיכון.

לכתבות נוספות בנושא:
אחד ממאמני המים הפתוחים הטובים בעולם מגיע לסדרת הרצאות בישראל
חוזרים לים: 5 סיבות בגללן כדאי לכם להירשם למשחה חדרה
הסכנות בשחייה בתנאי מים מזוהמים

לא חלף זמן רב עד להודעה הרשמית של משרד הבריאות, שהפכה כמעט לריטואל: "בעקבות ירידת גשם ראשון במישור החוף וחשש מזרימת מי נגר וניקוז לחופים, משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני רחצה בחופי ים התיכון באזורים הגשומים עד להפסקת הגשם וקבלת תוצאות דיגום מי ים תקינות".

גם ללא האזהרה, כל מי שהתקרב לחופים היום היה יכול לראות זאת בעיניו. שחיינים, טריאתלטים וסתם עוברי אורח העידו כי המים הפכו שחורים ממש מרוב לכלוך שזרם לים, כשחלק אף העידו על פגרים של חיות שנסחפו לים. גם הריח שעלה באפם, היה רע במיוחד באופן טבעי.

מור גלבוע, מנכ"ל עמותת "צלול" סיפר: "המראות הקשים של מי גשמים מזוהמים שמוזרמים לחופים, לים ולנחלים, במהלך עונת הרחצה, יכולים להיות קשים הרבה פחות. הרשויות המקומיות חייבות לנקות את כל תעלות הניקוז כדי שהגשמים הראשונים לא יזרימו לחופים, לים ולנחלים מי גשמים מלוכלכים ומזוהמים כמו מה שנראה הבוקר בחופי תל אביב -יפו ובאזורים נוספים ברחבי בארץ".

עוד הוסיף גלבוע: "המראות הקשים מלמדים אותנו שהרשויות המקומיות חייבות לעשות יותר כדי למנוע אירועי זיהום מיותרים וקשים שמובילים לסגירת חופים ולפגיעה בסביבה ובבריאות הציבור. הרשויות המקומיות חייבות, בנוסף, לקדם תכניות לניתוק החיבורים הפיראטיים בין תעלות הניקוז לצינורות הביוב".

עיריית תל אביב-יפו מצידה טוענת שעשתה את כל הפעולות הנדרשות וכי לא היה ניתן לעשות דבר למניעת התמונות שראינו. בתגובה לתקשורת מסרו מהעירייה: "בניגוד לנטען, לקראת עונת החורף פעלה עיריית תל אביב-יפו לניקוי מערכות הניקוז, לניקוי אלפי קולטנים ברחבי העיר ולשטיפת קילומטרים רבים של קווי ניקוז. כמו כן, מתבצעים ניקיונות שוטפים של רחובות העיר והסברה לשמירה על ניקיון העיר. עם זאת, בעקבות הגשמים שירדו בבוקר, נסחפו לים מי נגר המכילים לכלוך מצטבר מרחובות וכבישי העיר, דבר שגרם לזיהום מי הים. חשוב לציין – לא מדובר בביוב, שכן מערכות ניקוז מי הגשם ומערכות הביוב בעיר מופרדות. אולם בעת הגשמים ובפרט בגשם הראשון, בעיר מרכזית כמו תל אביב-יפו, הכוללת כמיליון תושבים ומבקרים ביממה, לא ניתן למנוע לחלוטין את הגעת המים העכורים לחופי הרחצה".

בינתיים, טרם התקבל האישור ממשרד הבריאות כי ניתן לחזור לשחות או לרחוץ בחופים והספורטאים והמתרחצים ימתינו לבדיקות תקינות אשר יאפשרו להן לחזור למים. זאת כמובן, לפחות עד הגשם הבא והזיהום הבא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג