גמר ליגת היהלום: ניצחונות לבול וטמברי, הפסד לטבוגו ושיאים ב-5,000

עונת האצטדיונים הסתיימה בבריסל: ההולנדית ניצחה בפעם הרביעית ברצף ב-400 משוכות, הקופץ לגובה האיטלקי הדליק את הקהל לעוד רגע קסום. טבוגו הפסיד במפתיע לבדנארק ב-200. כצפו ברגעי השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פמקה בול | צילום: Shutterstock

יומיים של תחרות איכותית בגמר ליגת היהלום בבריסל הגיעו הערב (שבת) לסיומם, ונעלו באקורד מז'ורי את עונת האצטדיונים באתלטיקה. אמנם חלק מהאלופים האולימפיים הראו עייפות מובנת של סוף עונה ונחלו הפסדים או תוצאות פושרות, אך קיבלנו גם כמה שיאי תחרות וקרבות מעניינים.

לכתבות נוספות בנושא:
מצית את הדמיון: אינגבריגטסן אישר כי ירוץ חצי מרתון לראשונה בקריירה
גמר ליגת היהלום: דופלנטיס הלהיב, אינגבריגטסן ניצח, שקארי פישלה ומה עם מקלכלין?
רץ האולטרה קיבל איום במהלך המרוץ: "תפרוש או שאפרסם תיעוד שרימית"

סוף הרצף של טבוגו
האלוף האולימפי ב-200 מטר לטסיל טבוגו לא הפסיד מאז המשחקים האולימפיים. עד היום. הבוטסואני נכנע לקני בדנארק האמריקאי, שקבע 19.67 שניות והקדים ב-13 מאיות את יריבו, שלמרות ההפסד נועל עונה חלומית בה הוא הפך לאחד הכוכבים הכי גדולים שיש לאתלטיקה העולמית להציע. אלגסנדר אוגנדו הדומיניקני סיים שלישי עם 19.97 שניות.

בול בפוני
האלופה האולימפית ושיאנית העולם ב-400 משוכות אולי בחרה לרוץ 200 הפעם (נגיע אליה ממש עוד כמה שורות), אך אלופת העולם פמקה בול לא ויתרה על הזדמנות אחרונה לככב על המסלול. ההולנדית כהרגלה חיכתה לחלק האחרון של הריצה כדי לפתוח פער מיריבותיה וניצחה עם 52.45 שניות, תואר עונתי רביעי רצוף שלה בליגת היהלום. אנה קוקרל, שסיימה מקום אחד לפניה על הפודיום האולימפי בפריז, נכנעה הפעם וסיימה אחריה עם 57.71 שניות.

מטמברי באהבה
אפשר לכתוב ספר שלם על העונה האחרונה של הקופץ לגובה ג'אנמרקו טמברי. האיטלקי היה בבית החולים בבוקרו של הגמר האולימפי עם אבנים בכליות ופספס את הפודיום, אולם אט אט חזר לעצמו ולפחות סיים את העונה עם חיוך. האיטלקי עבר 2.34 מטר בניסיון השלישי והוכתר כאלוף ליגת היהלום, מה שנתן את האות לחגיגות שלו, ולאהבה הגדולה של הקהל אליו. אולג דורושצ'וק האוקראיני סיים שני כשהשווה את שיאו האישי, 2.31 מטר.

ארוכה הדרך
בריצת ה-5,000 לנשים קיבלנו עוד ניסיון של ביאטריס צ'בט לאיים על שיא העולם. גם הפעם היא סיפקה מופע סולו דומיננטי, אך הסתפקה בשיא התחרות עם 14:09.82 דקות. במקום השני עם שיא עולם חדש לנוער הגיעה מדינה אייסה האתיופית הצעירה, עם 14:21.89 דקות והרבה פוטנציאל לעתיד. פוטיין טספאי האתיופית סיימה שלישית עם שיא אישי של 14:28.53 דקות, ובכלל, מתוך שמונה הראשונה, שבע אתלטיות קבעו שיא כלשהו בריצה (שיא אישי או עונתי לכל הפחות).

סידני והתעויוט
כבר רבות נכתב, גם באתר זה, על הפארסה הגדולה שמנעה מסידני מקלכלין להשתתף בגמר ליגת היהלום כמתחרה מן המניין ולהידחק אל מחוץ למשבצת השידור למקצי הזמנה פושרים. אין ספק שהמעמד השפיע על התוצאות ובריצת ההזמנה שלה היא קבעה 22.40 שניות פושר למדי מבחינתה.  20 דקות אחרי שסיימה הגיע גמר ה-200 האמיתי, בו שקארי ריצ'רדסון נעדרה אחרי הריצה הרעה אתמול, ובהיעדרה ניצחה בריטני בראון האמריקאית עם 22.20 שניות, לפני דריל נייטה הבריטית עם 22.45 שניות.

השיא עוד יחכה
עמנואל וואניוני רק בן 20, אך הוא כבר האלוף האולימפי ונחשב לתקווה הגדולה להיות שיאן העולם הבא ב-800 מטר. אחרי המשחקים בפריז הוא ירד באופן טבעי בכושרו, אולם היום נתן עוד פוש אחד אחרון. הוא אמנם התמקם רביעי בכניסה לקשת האחרונה של המסלול, אך פיניש נהדר שלו נתן לו ניצחון בזמן של 1:42.70 דקות, 16 מאיות לפני ג'מאל סאג'טי סביבו היו לא מעט סימני שאלה אחרי פריז בעקבות החיפוש שנעשה בחדרו. מרקו ארופ, שפתח בקצב מסחרר, נחלש בסיום וסיים שלישי עם 1:43.25 דקות.

סנטימטר בודד
הטלת הכידון לגברים סיפקה קרב צמוד במיוחד. בהיעדרו של ארשיד נאדים האלוף האולימפי הפקיסטני, היו אלו שני המדליסטים האחרים שנאבקו ביניהם על התואר. אנדרסון פיטרס מגרנאדה סיפק 87.87 מטר כבר בהטלה הראשונה, וניראז' צ'ופרה ההודי התקרב אליו עד כדי סנטימטר אחד, אך לא הצליח לעקוף אותו והסתפק במקום השני. ג'וליאן וובר הגרמני סיים שלישי עם 85.97 מטר, גם כן בהטלה הראשונה שלו.

שיא מפגש איטלקי
בהדיפת כדור ברזל האלוף האולימפי ושיאן העולם ראיין קראוזר האמריקאי הגיע פייבוריט כתמיד, אך נכנע לשיא תחרות ושיא איטלקי של לאונרדו פאברי, שקבע 22.98 מטר ושיפר בשלושה סנטימטרים את שיאו. קראוזר הסתפק ב-22.79 מטר ובמקום השני ויזכה לפגרה שהרוויח ביושר.

תוצאות נוספות
– פיית' קיפייגון ניצחה ב-1,500 מטר עם שיא תחרות חדש של 3:54.75 דקות
– בהטלת כידון הארוקה קיטאגוצ'י היפנית ניצחה עם 66.13 מ' בהטלה האחרונה
– נינה קנדי האוסטרלית ניצחה בקפיצה במוט עם 4.88 מטר, לפני סנדי מוריס ואלישה נוימן (4.80)
– הפתעה ב-3,000 מכשולים כשפיית' צ'רוטיץ' הקנייתית (9:02.36 דקות) הקדימה את ווינפריד יאבי (9:02.87)
– ג'זמין קמאצ'ו-קווין ניצחה ב-100 משוכות עם 12.38 שניות, לפני נדין ויסר (12.54) ואקירה נוג'נט (12.55)
– בקפיצה לרוקח ניצחה לריסה יאפיקינו האיטלקייה עם 6.80 מטר לפני האמריקאיות מוניי ניקולאס וגז'מין מור
– פדרו פיצ'ארדו הפורטוגלי ניצח בקפיצה המשולשת עם 17.33 מטר, 13 סנטימטר לפני מקס הס הגרמני
– אליסון דוס סנטוס ניצח ב-400 משוכות עם 47.93 שניות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג