מת מפצעיו בן הזוג של המרתוניסטית, שחשוד שהצית אותה וגרם למותה

אחרי מותה הטרגי של הספורטאית האולימפית רבקה צ'פטגיי, גם בן זוגה ומי שעל פי החשד תקף אותה וגרם למותה, מת מפצעיו. הבחור הזה מת כי הוא הרג את הבת שלי. "הוא מת בגלל מעשיו", אמר אביה של האתלטית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רבקה צ'פטגיי | צילום: Johann Conus, Wikimedia

דיקסון נדימה, בן הזוג של רבקה צ'פטגיי, שהואשם בהצתת המרתוניסטית האולימפית והריגתה, מת בעצמו מהכוויות שנגרמו במהלך המתקפה הקטלנית על זוגתו, כך נמסר אתמול (שלישי) על ידי בית החולים בקניה בו אושפז.

לכתבות נוספות בנושא:
אינגבריגטסן שוב הפסיד ב-1,500, טבוגו ניצח במאית והיסטוריה לגרנט הולוואי
המסלול המהיר בישראל: אליפות ישראל ב-5 ק"מ תיערך במרוץ נשר ב-1.11
טרגדיה: מתה מפצעיה המרתוניסטית האולימפית שהוצתה ע"י בן זוגה

צ'פטגיי, בת 33, שהתחרתה במרתון במשחקים האולימפיים בפריז, סבלה מכוויות ביותר מ-75% מגופה בעקבות התקיפה ב-1 בספטמבר, ומתה ארבעה ימים לאחר מכן בבית החולים לאחר שהרופאים נלחמו על חייה. בן זוגה, שסבל מפציעה קלה יותר, היה אמור לעמוד לדין, אך מת גם הוא בבית החולים.

רבקה צ'פטג'יי | צילום: Narnabi, Wikimdeia

"הוא פיתח אי ספיקת נשימה כתוצאה מכוויות קשות בדרכי הנשימה ואלח דם שהובילו למותו בסופו של דבר", אמר אמר פיליפ קירווה, מנכ"ל בית החולים באלדורט, שם טופלו השניים. קירווה הוסיף כי נדימה סבל מכוויות של למעלה מ-41% בעקבות תקיפתו על צ'פטגיי, לאחר שהדלק ששפך עליה נשפך בחלקו גם עליו.

מדובר בספורטאית העילית השלישית שנהרגת בקניה מאז אוקטובר 2021. מותה שם את הזרקור על אלימות במשפחה במדינה המזרח אפריקאית, במיוחד בתוך קהילת הריצה שלה. "הבחור הזה מת כי הוא הרג את הבת שלי. הוא מת בגלל מעשיו", אמר אביה של צ'פטגי, ג'וזף צ'פטגיי, לרויטרס.

צ'פטגיי כאמור השתתפה במשחקים האולימפיים בפריז בחודש שעבר והגיעה למקום ה-44 במרתון, עם זמן של שעתיים, 32 דקות ו-14 שניות. שיאה האישי עומד על 2:22:47 שעות ובאליפות העולם בבודפשט ב-2023 סיימה במקום ה-14. לאורך השנים היא ניצחה במרתון פאדובה באיטליה, סיימה במקום השני במרתון פירנצה ובמקום הרביעי במרתון אבו דאבי.

ארגוני זכויות אדם טוענים שספורטאיות בקניה, שם מתאמנות רצות בינלאומיות רבות ברמות הגבוהות, נמצאות בסיכון גבוה לניצול ואלימות מצד גברים הנמשכים לכספי הפרסים שלהם, שעולה בהרבה על ההכנסה המקומית. "הצדק באמת היה אם הוא ישב בכלא ויחשוב על מה שהוא עשה. אלו לא חדשות חיוביות כלשהן", אמרה ויולה צ'פטו, מייסדת שותפה של Tirop's Angels, קבוצת תמיכה לניצולי אלימות במשפחה בקהילה האתלטית של קניה: "ההלם של מותה של רבקה עדיין טרי", הוסיפה.

צ'פטו ייסדה את Tirop's Angels לזכרה של אגנס טירופ, כוכבת עולה באתלטיקה הקנייתית, שנמצאה מתה בביתה בעיירה איטן באוקטובר 2021, עם פצעי דקירה מרובים בצוואר. איברהים רוטיץ', בעלה של טירופ, הואשם ברצח שלה (התיק עודנו מתנהל).

לפי נותני האו"ם משנת 2023, בכל 11 דקות נהרגת בעולם אישה על ידי מישהו ממשפחתה. בקניה עצמה כמעט 34% מהנערות והנשים בקניה בגילאי 15-49 סבלו מאלימות פיזית, על פי נתוני הממשלה משנת 2022, כאשר נשים נשואות נמצאות בסיכון מיוחד. סקר שנערך במדינה מצא כי 41% מהנשים הנשואות התמודדו עם אלימות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג