כשנה אחרי שהותקפה ע"י כריש ורגלה נקטעה, השחיינית עלתה על הפודיום בפריז

אלי טרוויט האמריקאית כמעט מתה בשנה שעברה, אולם עם הרבה תושייה חייה ניצלו ורק רגלה נקטעה. היא סבלה מפוביה ממים, אך התגברה עליה, חזרה לבריכה וזכתה בשתי מדליות כסף במשחקים הפראלימפיים. אפילו טום קרוז התקשר לברך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלי טרוויט | Photo by Courtesy of Ali Truwit

המשחקים הפראלימפיים מזמנים לנו לצד מאבקים ספורטיביים מרתקים, גם לא מעט סיפורים אישיים יוצאי מרגשים. אך אפילו בתוך עולם הסיפורים המגוון הזה, בולט סיפורה של השחיינית האמריקאית אלי טרוויט, שרק לפני קצת יותר משנה רגלה נקטעה לאחר מתקפת כריש, וכעת עלתה על הפודיום בפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
עמי דדאון: "אולי אלוהים מנסה להזכיר לנו לא לחזור ל-6.10"
האזינו לפודקאסט של שוונג: סודות מאחורי הקלעים של פריז 2024
שיא מדהים: השלים את אתגר שבעת האוקינוסים בזמן הקצר ביותר אי פעם

טרוויט בת ה-24 הייתה שחיינית תחרותית בליגת המכללות, שם ייצגה את אוניברסיטת ייל. בשנה שעברה, בעת ששהתה באוקיינוס האטלנטי באיי טורקס וקאיקוס, הותקפה על ידי כריש. עם הרבה תושיה, הצליחה טרוויט להיחלץ ממלתעותיו ולשחות בספרינט 70 מטר אל הסירה הקרובה ביותר שהייתה באזור, בעודה פצועה בצורה קשה ברגלה.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Team USA‎‏ (@‏‎teamusa‎‏)‎‏

חברתה סופי עצרה את זרימת הדם באמצעות חוסם עורקים מאולתר והיא הועברה במסוק אל בית החולים, שם נלחמו הרופאים על חייה. בסופו של דבר היא נותחה ורגלה נקטעה ממש מתחת לברך. מלבד הקשיים הפיזיים, היא סבלה מקשיים נפשיים לא פשוטים, כולל פוביה ממים. אלא שאז, החל הליך השיקום, ובאופן מפתיע הוא כלל שוב את השחייה ממנה חששה כל כך.

היא יצרה קשר עם מאמן השחייה הוותיק שלה ג'יימס בארון וביקשה את עזרתו. הוא נענה ללא היסוס וטרוויט חזרה למים, להליך של ריפוי פיזי ונפשי כאחד. רק באוקטובר האחרון זינקה לתחרות השחייה הפראלימפית הראשונה שלה, ובסוף השבוע האחרון בפריז, 16 חודשים בלבד אחרי הפציעה, עלתה פעמיים על הפודיום עם שתי מדליות כסף – במשחה ל-400 חופשי (S10), עם זמן של 4:31 דקות, ובמשחה ל-100 גב, עם 1:08.59 דקות.

בראיון אחרי הזכייה שיתפה: "ההורים שלי עשו עבודה מדהימה בגידול שלי ושל שלושת אחיי להיות מסתגלים, ולנסות לחפש את הדברים החיוביים בחיים ולהעריך את כל מה שניתן לנו. וכך כשעמדתי בפני טראומה ששינתה את חיי, עבדתי כדי לראות את הדברים החיוביים ולהתמקד בהכרת תודה ולתת לזה לשאת אותי ולהסתגל למצב שבו הייתי. אבל הייתי אומרת גם שכאשר אתה באמת מתמודד עם המוות, ואתה מבין מה המשמעות של הזדמנות שנייה בחיים, אתה רוצה להפיק ממנה את המרב. עבדתי כדי לעשות את זה וזה לא היה בלי מערכת תמיכה מדהימה, מדהימה".

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Team USA‎‏ (@‏‎teamusa‎‏)‎‏

על הקושי שהיה לה בכניסה שוב למים: "כל יום יש משהו חדש עבורי שמעלה זיכרון חדש מהתקיפה, כי הייתי בהכרה כל הזמן, ולמען האמת, בהתחלה חשבתי שזה הולך להיות בבת אחת – שהתגברתי על הפחד וזהו. למדתי דרך המסע הזה, שהדברים לא בדיוק עובדים ככה, שיהיו ימים שזה נהדר ויהיו ימים שבהם אצטרך להילחם כדי להחזיר את האהבה הזו, אבל אני אומרת שאני ב-90-10, ברגע זה באמת מרגישה נוח ומאושרת במים".

אגב, אחד מאלו שהתקשרו לברך את אלי על הישגיה היה לא אחר מאשר הכוכב ההוליוודי טום קרוז, והסיפור שלה הפך אותה למרואיינת מבוקשת בארה"ב ולכוכבת של ממש, הרבה מעבר לתחום הספורט בלבד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג