סופ"ש פורה: בלומנפלט להט בצ'אלנג' סמרקנד, פרס כספי אדיר בבייג'ין

האלוף האולימפי הנורווגי סיפק ביצוע נהדר ושיא מסלול בתחרות למרחק חצי איש ברזל, כדי להקדים את גוסטב אידן וריקו בוגן, לורה מדסן ניצחה אצל הנשים. וגם: סבב הצ'אלנג' הגיע לסין עם פרס כספי חסר תקדים ודרמה עד הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריסטיאן בלומנפלט מנצח בסמרקנד | צילום: Challenge Family

עם המעבר לחודש ספטמבר, עונת תחרויות הטריאתלון נכנסת לקצב שיא ותוך יממה בשבת ובראשון נערכו ברחבי העולם לא פחות משלוש תחרויות מסבב הצ'אלנג' – בסמרקנד, בבייג'ין ובמונטריאול, כששתי הראשונות זימנו כמה מהטובות והטובים בענף, שרדפו אחרי התהילה, וגם אחר פרסים כספיים גבוהים במיוחד.

לכתבות נוספות בנושא:
השלים את האתגר: "פורסט גאמפ הגרמני" סיים 120 פעמים איש ברזל ב-120 יום
ברכיים, קרסול או אולי הגב? הפציעות השכיחות ביותר בטריאתלון
מרשים: איתמר אשד קבע את הזמן המהיר ביותר לישראלי בחצי איש ברזל

דאבל סקנדינבי בצ'אלנג' סמרקנד
התחרות האיכותית ביותר של סוף השבוע הייתה באוזבקיסטן, שם שני הנורווגים כריסטיאן בלומנפלט וגוסטב אידן, יחד עם ריקו בוגן הגרמני, סיפקו קרב מרתק במרחק חצי איש ברזל. בוגן הצעיר, אלוף העולם בחצי איש ברזל, היה זה שיצא ראשון מהמים אחרי 1.8 ק"מ שחייה, אך יתר המתחרים היו קרובים אליו מאוד בדרך לשטח ההחלפה. גם ברכיבה (86 ק"מ) בוגן המשיך ביכולת נהדרת, ולאחר שהקדים בדקה את שני הנורווגים ירד ראשון מהאופניים לריצה.

אלא שאז הגיע בלומנפלט, האלוף האולימפי מטוקיו ואלוף העולם באיש ברזל לשעבר למי ששכח, והעלה הילוך בריצה, שלאף אחד לא היה מענה אליה. הוא רץ כמעט שלוש דקות מהר יותר מאידן וחמש דקות מהר יותר מבוגן, כדי לרשום ניצחון בשיא מסלול חדש של 3:31:42 שעות, 2:44 דקות לפני חברו הנורווגי ו-3:53 דקות לפני הגרמני. את הקרב החוזר, נקבל בהוואי באליפות העולם.

אצל הנשים התחרות הייתה הרבה פחות צמודה. לורה מדסן בת ה-21 שלטה מהזינוק עד לסיום, כאשר יצאה ראשונה מהמים אחרי 26:35 דקות, הגדילה את יתרונה על האופניים שם קבעה 2:04:16 שעות למרות רוח פנים, ובסיום ניצחה עם 3:58:34 שעות. מרתה לאגוויק הפולנייה סיימה שנייה, בפער של יותר מעשר דקות, כשז'וסטין גראר סיימה שלישית מעט אחריה.

לורה מדסן בסמרקנד | צילום: Challenge Family

בכורה חזקה בבייג'ין
צאלנג' התרחבה בשנים האחרונות ללא מעט יעדים, והאחרון שבהם היה בייג'ין בסין, שם נערך לראשונה צ'אלנג' בייג'ין, שהיה השנה למרחק האולימפי (אך ללא דראפטינג). גולת הכותרת של המפגש היה הפרס הכספי של 100 אלף דולר, בזכותו הגיע שדה איכותי של מתחרים ומתחרות.

אצל הגברים הקרב היה מרתק במיוחד, וההובלה התחלפה כמה פעמים במהלך המרוץ. הנרי סקומן הדרום אפריקני המעוטר היה הראשון לצאת מהמים, אלא שבאופנים קייל סמית' הניו זינלדי, שחגג ביום התחרות 27, עבר להוביל. פרדריק פאנק הגרמני היה הבא לקחת את ההובלה עם עקיפה בתאני המסלול הרטובים. בריצה, סמית' עקף חזרה, אולם מארק דובריק הלך והתקרב אליו. הניו זילנדי ניצח בסיום עם 1:47:00 שעות, רק שמונה שניות לפני דובריק, כשסקומן רושם פודיום ראשון בתחרויות צ'אלנג' עם 1:47:23 שעות במקום השלישי.

קייל סמית' מנצח בצ'אלנג' בייג'ין | צילום: Challenge Family

אצל הנשים, סיאן ריינסלי הבריטית, בהופעת בכורה בפורמט התחרות הזה, הובילה אחרי השחייה. ג'ולי דרון השווייצרית עקפה על האופניים, כשאלי סולטהאוס האוסטרלית ולוסי בירם הבריטית מגיחות מאחור ומתקרבות גם הן, כמו גם פולה פינדלי הקנדית. לריצה ירדו פינדלי ובירם ממש יחד, כאשר רק לקראת הסיום פינדלי יצרה את הפער הנדרש לה כדי לנצח עם 1:57:36 שעות. 20 שניות אחריה הגיעה ביראם, כשדרון מסיימת שלישית בסופו של דבר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג