עמי דדאון: "מקווה שהצלחתי לשמח עוד פעם את עם ישראל"

השחיין הישראלי דאג להשמיע את התקווה בפעם השנייה בבריכה בפריז, וסיפר: "ידעתי מה אני שווה, לא פחדתי להראות את היכולות שלי. ירד ממני לחץ, הגיע הזמן ליהנות קצת". וגם: המענקים המכובדים שיקבל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון עם המדליה | צילום: לילך וייס רוזנברג

עמי דדאון הוא בלי ספק כוכב המשלחת הפראלימפית של ישראל לפריז. השחיין זכה אתמול (שלישי) במדליה שלישית בבריכה, מהן שתי מדליות מזהב, כאשר הפעם השיג את הניצחון במשחה ל-200 חופשי (דרגת נכות S4).

לכתבות נוספות בנושא:
הריעו לו! מדליית זהב שנייה לעמי דדאון במשחקים הפראלימפיים בפריז
מדליית זהב למורן סמואל במשחקים הפראלימפיים, ארד למילפלדר ושאהין
מארק מליאר: "תודה לחיילים ששומרים עלינו, בזכותם הצלחנו להתאמן"

"אני שמח מאוד", אמר דדאון לאחר המשחה לערוץ הספורט: "שחיתי כמו שרציתי… בערך. אני שמח על הרגע הזה, הפעם יותר נהניתי, יותר השתחררתי, יש פחות לחץ עליי כי הצלחתי כבר לעשות משהו פה בבריכה. אני מרוצה מהתוצאה, מרוצה מהרגע, ויאללה, 'התקווה' עוד פעם! מקווה שיהיה מרגש לא פחות מהפעם הקודמת, ומקווה שהצלחתי לשמח עוד פעם את עם ישראל".

עמי דדאון חוגג | צילום: לילך וייס רוזנברג

דדאון לא סתם דאג ש"התקווה" תושמע שוב בבירת צרפת, אלא שבדומה לזכייתו הקודמת, הוא גרם לכך שאף אחד בבריכה לא יישאר אדיש להמנון הישראלי. השחיין שר אותו על ראש הפודיום בקולי קולות, בשאגות ממש, ועם דמעות בעיניים, כשגם רבים מאלו שצפו בו ביציע או בבית לא עצרו את דמעותיהם.

עוד סיפר דדאון בסיום על התנהלות המשחה עצמו: "אני מרוצה, ניהלתי את המקצה טוב, בדיוק כמו שרציתי, בסך הכל אין לי תלונות וזה נותן לי הרבה ביטחון לקראת ה-50 חופשי ואני מקווה שגם שם אני אצליח לייצג בכבוד. ידעתי מה אני שווה וידעתי שככל שהמקצה יתקדם יש לי יכולות טובות יותר לסגור, אז לא נבהלתי והמשכתי בשלי. אני שיאן העולם במקצה הזה, אני אוהב את המשחה הזה, אני יודע לשחות אותו טוב, יודע לשלוט בו טוב, יש לי יכולות טובות מאוד במקצה הזה – ולא פחדתי להראות אותן גם היום".

עמי דדאון אחרי טקס הענקת המדליות | צילום: לילך וייס רוזנברג

היום ינוח דדאון, לפני שמחר ינעל את הופעותיו בפריז עם המשחה ל-50 חופשי: "אקח זמן לנוח, הניצחון הזה שוב נותן הרבה הרבה ביטחון, למרות ששזה מקצה אחר לגמרי. אני אקח קצת מנוחה, ארגע ואהנה מהרגע שלי, הגיע הזמן ליהנות קצת".

ההצלחה של דדאון בבריכה תכניס לכיסו גם מענק של 1.75 מיליון ש"ח על שתי מדליות הזהב בהן זכה (100 ו-200 מטרים) ומדליית הכסף (150 מעורב אישי).  לפי הוראת משרד התרבות והספורט, הזוכים מקבלים מענקים שווים לאלה של הספורטאים האולימפיים, וגם הם נקיים ממס. מדלית זהב שווה מיליון ש"ח, מדלית כסף 700 אלף ש"ח ומדלית ארד 500 אלף ש"ח. אך על המדליה השנייה ואילך, מקבל הספורטאי 50 אחוז מהסכום המקורי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג