הריעו לו! מדליית זהב שנייה לעמי דדאון במשחקים הפראלימפיים בפריז

השחיין הישראלי האדיר עשה זאת שוב, הפעם עם ניצחון במשחה ל-200 חופשי (S4) בזמן של 2:49.26 דקות. העלה את מאזנו לשלוש מדליות בפריז ושש מדליות פראלימפיות בקריירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון חוגג | צילום: לילך וייס רוזנברג

עמי דדאון לא עוצר. השחיין הישראלי זכה הערב (שלישי) במדליה השלישית שלו, והשנייה מזהב, במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024. דדאון ניצח הפעם את המשחה ל-200 חופשי בדרגת נכות S4, כשעצר את השעונים על 2:49.26 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
מדליית זהב למורן סמואל במשחקים הפראלימפיים, ארד למילפלדר ושאהין
מארק מליאר: "תודה לחיילים ששומרים עלינו, בזכותם הצלחנו להתאמן"
עמי דדאון: "לשיר את התקווה בתקופה הזאת זה הכל בשבילי"

דדאון הסתובב רק שלישי אחרי 50 המטרים הראשונים עם 40.12 שניות, אולם מאותו הרגע חתר קדימה ולא הביט לאחור. בחצי המרחק הוא כבר עבר למקום הראשון, בפער של קצת יותר משנייה וחצי מיתר השדה, ועד הסיום לא איבד את יתרונו והקדים ב-3.75 שניות את מדליסט הכסף רומן ז'דנוב הרוסי (מייצג דגל נייטרלי). טראיוקי סוזוקי השלים את הפודיום עם מדליית הארד בזמן של 2:55.17 דקות.

עמי דדאון עם המדליה | צילום: לילך וייס רוזנברג

גם הפעם, בדומה ליום שישי, דדאון לא הסתיר את רגשותיו על הפודיום בטקס הענקת המדליות ופשוט שאג את ההמנון הלאומי "התקווה" בקולי קולות, כך שכל הבריכה שמעה.

הזכייה של דדאון מצטרפת למדליית הזהב שהשיג ביום שישי האחרון במשחה ל-100 חופשי ולמדליית הכסף במשחה ל-150 מעורב אישי אשר השיג שלשום. אם נוסיף לכך את שלוש המדליות בהן זכה במשחקים בטוקיו (שתיים מזהב ואחת מכסף), באמתחתו של דדאון כבר שש מדליות פראלימפיות, מהן ארבע מזהב.

דדאון נולד עם שיתוק מוחין ונכה בארבע גפיו והחל לשחות בגיל 6 באיל"ן חיפה. בתור נער כבר הצטרף לנבחרת של יעקב בייננסון והראה יכולות בלתי רגילות בעיקר סגנון החופשי. בהמשך התחרות ינסה לזכות במדליה נוספת, כאשר יזנק למשחה ל-50 חופשי.

עמי דדאון חוגג | צילום: לילך וייס רוזנברג

מוקדם יותר היום, אריאל מליאר סיים במקום ה-13 באותו משחה כמו דדאון עם 3:36.70 דקות. ורוניקה גירנקו קבעה שיא ישראלי במשחה ל-100 חופשי (S3) עם זמן של 2:22.31 דקות, אך סיימה במקום התשיעי ולא עלתה לגמר. אתמול כזכור עלתה לגמר ראשון בקריירה, במשחה ל-50 גב וסיימה במקום השמיני.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג