מדליית זהב למורן סמואל במשחקים הפראלימפיים, ארד למילפלדר ושאהין

הישג אדיר לחותרת הישראלית בת ה-42, שאחרי ארד בריו וכסף בטוקיו עלתה לראש הפודיום עם ניצחון אדיר במקצה ל-2,000 מטר בפריז. הצמד המעורב (גבר ואישה) הפתיע עם מדליה יוקרתית משלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מורן סמואל על הפודיום | צילום: לילך וייס רוזנברג

ההישגים במשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים ממשיכים להגיע והיום (ראשון) הייתה זו נבחרת החתירה שהייתה במרכז העניינים. החותרת מורן סמואל רשמה הישג אדיר, כאשר זכתה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים בפריז, במקצה ל-2,000 מטר. אליה הצטרפו על הפודיום גם הצמד שחר מילפלדר וסלאח שאהין שזכה במדליית הארד.

לכתבות נוספות בנושא:
מארק מליאר: "תודה לחיילים ששומרים עלינו, בזכותם הצלחנו להתאמן"
עמי דדאון: "לשיר את התקווה בתקופה הזאת זה הכל בשבילי"
אלוף! עמי דדאון זכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים

סמואל בת ה-42 היא כאמור אשת השעה של ישראל. זו הפעם הרביעית שלה במשחקים הפראלימפיים  ולאחר שזכתה במדליית הארד בריו ובמדליית הכסף בטוקיו, כעת עלתה עוד מקום אחד אל ראש הפודיום, בפעם הראשונה בקריירה הנהדרת שלה. בסיום, הצביעה על דגל ישראל שנמצא על חולצתה ולא הסתירה את התרגשותה הרבה ואת הדמעות על הפודיום בטקס הענקת המדליות.

מורן סמואל על הפודיום | צילום: לילך וייס רוזנברג

הישראלית, ששברה את השיא הפראלימפי במוקדמות הוליכה מפתיחת המקצה ורק הגדילה את הפער ככל שהתקדם. את 500 המטרים הראשונים עברה זמן של  2:26.17 דקות בחצי המרחק 5:03.94 דקות, 7:42.10 דקות אחרי 1,500 מ' ו-10:25.40 בסיום, הפרש גדול של שמונה שניות וחצי מהמקום השני, בו זכתה בירגיט סקארסטיין הנורווגית.

מורן סמואל על הפודיום | צילום: לילך וייס רוזנברג

מעט לאחר מכן, הגיע הצמד המעורב (גבר ואישה) מילפלדר ושאהין, אשר הצליח בהופעת הבכורה במשחקים וכמי שלא הגיעו כמועמדים למדליה, להגיע אל הפודיום עם מדליית הארד ב-2,000 מטר. הם עברו את המרחק בזמן של 8:31.85, אחרי צמד בריטי וצמד סיני.

מילפלדר ושאהין | צילום: לילך וייס רוזנברג

סלאח בן ה-41 הוא דרוזי ישראלי, שנפצע בפיגוע בגבול עזה כאשר הסתער על מחבלים וספג קליעים בכף הרגל. שחר בת ה-27 חלתה בגיל 15 בסרטן העצמות ונאלצה לעבור הסרה של אגן שמאל. אחרי הניתוח שעברה נוצר חיבור בינה לבין מורן סמואל, שגרם לה לנסות את החתירה ובסגירת מעגל מופלאה השתיים זוכות במדליות באותו היום בפריז. כעת, עומדת ישראל על חמש מדליות בפריז, מהן ארבע מזהב.

מילפלדר ושאהין | צילום: לילך וייס רוזנברג

מי שהיה קרוב למדליה נוספת הוא החותר שמוליק דניאל, שסיים במקום הרביעי עם זמן של 9:36.94 דקות. החותר בן ה-39 סיים תחילה במקום החמישי, אך בעקבות פסילה של אחד מיריביו עלה מקום אחד ורושם את הישג השיא שלו במשחקים הפראלימפיים.

בבריכה, מצפה לנו ערב מעניין כאשר עמי דדאון העפיל לגמר ה-150 מעורב אישי מהמקום הראשון עם 2:34.71 דקות ומארק מליאר עלה לגמר ה-200 מעורב אישי עם 2:29.86 דקות. זמן אשר מציב אותו במקום החמישי, אך הקרב על המדליות צפוי להיות צמוד ביותר בגמר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג