שוב אותה סאגה: הטריאתלון במשחקים הפראלימפיים נדחה בגלל זיהום במים

הזיהום בסן שוב גורם לבעיות בפריז, כאשר המארגנים הודיעו על רמות חיידקים מעל למותר במים ועל דחייה ביממה לפחות בתחרויות, כאשר ייתכנו דחיות נוספות ואף מעבר לדואתלון במקרה הצורך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נהר הסן בפריז 2024 | צילום: Shutterstock

מי שחשב שנפרדנו מסאגת הזיהום בנהר הסן בפריז, שיחשוב שוב. המארגנים של המשחקים הפראלימפיים הודיעו על דחייה של תחרויות הפרא-טריאתלון, שהיו אמורות להיפתח היום, ביממה, כאשר עדיין לא ברור האם המתחרות תתקיים גם מחר.

לכתבות נוספות בנושא:
תכנית אימון לטריאתלון הספרינט הראשון שלכם – שבוע 3
בעקבות השחייה בסן? טריאתלטית בלגית נדבקה בחיידק אי-קולי ואושפזה
נהר הסן לא בטוח לספורטאים: הסכנות בשחייה בתנאי מים מזוהמים

המארגנים מסרו בהודעה רשמית: "הניתוח האחרון מראה על הידרדרות באיכות המים של הסן בעקבות גשמים עזים ביומיים האחרונים. הוחלט לקבוע את 11 המקצים השונים ב-2 בספטמבר", זאת לאחר פגישה בין איגוד הטריאתלון העולמי, מארגני המשחקים הפראלימפיים והרשויות הרלוונטיות בצרפת.

איזור ההזנקה של תחרויות הטריאתלון בנהר הסן | צילום: Shutterstock

הטריאתלון במקור היה אמור להתקיים במשך יומיים – 1 ו-2 בספטמבר. בשלב ראשון דחו את כל התחרויות שהיו אמורות להעירך היום ביממה, אולם עשויות להיות דחיות נוספות, ואם מצב המים לא ישתפר, ייאלצו המארגנים לוותר על השחייה ולערוך תחרויות של דואתלון (אופניים וריצה) בלבד.

כזכור, גם במשחקים האולימפיים בחודש שעבר נרשמו דחיות ושינויים בעקבות הזיהום, כאשר תחרות הטריאתלון בה השתתף שחר שגיב נדחתה ביממה ונערכה בסופו של דבר באותו היום יחד עם המקצה לנשים. גם תחרויות השחייה במים פתוחים היו בספק, אך קיבלו אישור לבסוף. בסך הכל, מתוך 11 ימים של תחרויות ואימונים שנקבעו בנהר במהלך המשחקים, רק חמישה קיבלו אור ירוק.

מיד לאחר המשחקים התקבלו לא מעט תלונות של ספורטאיות וספורטאים שחשו ברע וסבלו מהקאות לאחר התחרויות, הן מקרב השחיינים והן מקרב הטריאתלטים, כאשר כמה מהם אף אושפזו. לישראל אין נציגות בפרא-טריאתלון בפריז 2024.

שחר שגיב בטריאתלון פריז 2024 | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

כזכור, למרות שדרוג של 1.4 מיליארד יורו (1.5 מיליארד דולר) לשיפור מערכת הביוב וטיהור המים של פריז, כל התחרויות בסן לוו בחששות כבדים בעקבות הזיהום, שגבר בכל פעם שירד גשם בבירת צרפת (בעיקר בשל רמות האנטרוקוקים וחיידקי ה-E.coli שבו).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג