השנתיים האחרונות היו לא קלות לוואוט ואן ארט. בזמן שיריבו הגדול מתייה ואן דר פול זוכה באליפויות עולם בכביש ובסייקלו קרוס, ומנצח בשורה של מונומנטים, הבלגי חווה יותר פציעות מניצחונות. השנה הוא סבל מפציעה קשה שמנעה ממנו השתתפות בג'ירו, ולטור דה פראנס הוא הגיע בכושר ירוד. אבל בוולטה השנה הוא זוכה לתיקון. לאחר שניצח בשני קטעי ספרינט (וסיים שני בשניים נוספים) היום (שלישי) הוא הראה פעם נוספת איזה רוכב מגוון הוא, כשניצח קטע גבעות מתוך קבוצת בריחה. מנגד, רוכבי הדירוג הכללי לקחו יום מנוחה נוסף במאבק ביניהם.
לכתבות נוספות בנושא:
רגע מפחיד בוולטה: צבאים גרמו לתאונה ולפציעת שני רוכבים, גם רכב ניזוק
ניצחון גדול לאדם ייטס בקטע ה-9 בוולטה, אוקונור שמר על החולצה האדומה
אלמיידה פרש מהוולטה בגלל קורונה, רוגליץ': "הלכתי על ההזדמנות"
הקטע היום – 160 קילומטר מפונטיירס לבאיונה – לא נתן לרוכבים הרבה זמן לחמם רגליים, וכבר לאחר 12 קילומטרים הם היו צריכים להתמודד עם הטיפוס הראשון של היום – האלטו דה פונפריה (קטגוריה 2). שלושה רוכבים – ואן ארט, מארק סולר ו-וויליאם לקרף, אחד הכישרונות הצעירים העולם בבלגיה – פתחו פער קטן מהדבוקה, כשהרוכב הראשון שהגיע לפסגה היה ואן ארט.
לאחר הירידה מההר הצטרפו לבורחים שני רוכבים נוספים, אבל הפעם הדבוקה לא אפשרה לאף רוכב משמעותי בדירוג הכללי לברוח. במקביל, הפער בין הבורחים לדבוקה צמח לשש דקות.
לאחר שעלו שתי פסגות נוספות, קבוצת הבריחה התקרבה לאתגר הגדול של היום – האלטו דה מוחאס, טיפוס מקטגוריה 1 באורך 10 קילומטרים, אבל שיפוע ממוצע של 6% בלבד ובלי קטעים מסויטים כמו בטיפוסים קודמים השנה.
לקראת העלייה ואן ארט פרץ קדימה כדי לחצות ראשון את נקודת הספרינט ולהגדיל את הייתרון שלו בקטגוריית הנקודות, ומשם המשיך קדימה כשרק קוונטן פאשה מדביק את הקצב.
השניים החלו את הטיפוס עם ייתרון של פחות מ-30 שניות על שלושת הבורחים האחרים. ואן ארט הגיע ראשון לפסגה, ובכך השתווה לאדם ייטס במאבק על חולצת המטפסים. בינתיים, הפער בין שני המובילים לסולר ולקרף גדל לכ-40 שניות, שנותרו 20 קילומטר לסיום, כמחציתם בירידה. מאחורה, המאבק הצפוי על הדירוג הכללי בעליה לאלטו דה מוחאס לא התממש.
ואן ארט ופאשה הגדילו את הפער עד לקו הסיום, אבל שם לצרפתי לא היה סיכוי אמיתי נגד הבלגי, ששעט לניצחון ואפילו היה לו זמן לחגוג עוד לפני קו הסיום. סולר, שעל הנייר היה המטפס הטוב ביותר בקבוצת הבריחה, ניצח בספרינט על המקום השלישי. ג'ורג' בנט מישראל פרמייר טק סיים במקום התשיעי, בקבוצת המובילים, 5:30 דקות אחרי המנצח, כשבין מובילי הדירוג הכללי לא נרשמו תנודות וכולם סיימו יחד באותה דבוקה.
מתכוננים למחר:
הקטע ה-11 מוגדר כקטע גבעות, והוא אחד הבודדים שנותרו עד לסיום המרוץ שאינו קטע הררי בהגדרה. המסלול מחר הוא מעגלי, מתחיל בפדרון ומסתיים בה כעבור 166 קילומטר. בדרך ישנם ארבעה טיפוסים מדורגים, כולל קיר קצר לקראת הסיום, ושני קילומטרים אחרונים שטוחים. על הנייר יום שמתאים לקבוצת בריחה, אבל גם הזדמנות למובילים בדירוג כללי לנסות לפתוח פער קטן אחד מהשני.
חמשת הראשונים בקטע 10:
1. וואוט ואן ארט (Visma | Lease a Bike) – 3:50:47
2. קוונטן פאשה (Groupama – FDJ) – 0:03 שניות +
3. מארק סולר (UAE) – 2:01 דקות +
4. וויליאם לקרף ג'וניור (Soudal Quick-Step) זמן זהה
5. יורי הולמן (Alpecin – Deceuninck) זמן זהה
חמשת הראשונים בדירוג הכללי לאחר קטע 10:
1. בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale) 40:05:54
2. פרימוז' רוגליץ' (Red Bull – BORA – hansgrohe) 3:53+ דקות
3. ריצ'ארד קראפאס (EF Education – EasyPost) 4:32 דקות +
4. אנריק מאס (Movistar ) 4:35 +
5. מיקל לנדה (Soudal Quick-Step) 5:17 +
לובשי החולצות לאחר קטע 10:
חולצה אדומה (מוביל הוולטה) – בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – אדם ייטס (UAE)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – פלוריאן ליפוביץ (Red Bull – BORA – hansgrohe)
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – וואוט ואן ארט (Visma | Lease a Bike)