בשל מצבו של אביו: איאד שלבי לא יצא עם הנבחרת הפראלימפית לפריז

נבחרת השחייה הפראלימפית יצאה לפריז, ללא אחד השחיינים הבולטים שלה ששוהה לצד אביו החולה. במשלחת מקווים כי יצטרף בהמשך, אך קיים ספק לגבי השתתפותו. עמי דדאון, ורוניקה גירנקו, מארק מליאר ואריאל מליאר המריאו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איאד שלבי באליפות אירופה | צילום: אסנת פליס דואר

אחרי שהמשחקים האולימפיים הגיעו לסיומם, המשחקים הפראלימפיים כבר מעבר לפינה וייפתחו בעוד שבוע בדיוק עם טקס הפתיחה החגיגי. ראשונה להמריא לפריז הייתה נבחרת השחייה שיצאה היום (רביעי) ליעדה.

לכתבות נוספות בנושא:
הבריכה של הפועל גליל עליון ספגה פגיעה ישירה: "אנחנו יתומים מבית"
תקרית חריגה: קבוצת שחייה מובילה בארה"ב נסגרה לשנה בעקבות הימורים
נפתחה תיבת פנדורה: ביקורת קשה של השחיינים נגד התנהלות המשלחת בפריז

מי שנעדר לפי שעה ולא המריא עם הנבחרת הוא איאד שלבי, שכרגע לא ברור האם ייקח חלק בתחרויות. אביו של שלבי, יוסוף, מאושפז במצב לא פשוט, ואיאד לא מוכן בשלב זה לעזוב אותו ולטוס להתחרות בלעדיו.

איאד ויוסוף שלבי | צילום: קרן איזיקסון

יוסוף מלווה צמוד ובמסירות את בנו במהלך כל הקריירה, בתחרויות בארץ ובחו"ל, וכן במחנות אימונים. במהלך מחנה אימונים של הנבחרת בבולגריה, הוא איבד את הכרתו בעקבות סיבוך של מצב רפואי ואושפז, כאשר לאחר מכן הוטס להמשך טיפול בישראל. מאז, הוא נמצא באשפוז ואיאד, חרש-אילם המשותק בגפיים התחתונות, לא מצליח להתחרות בלעדיו.

בנבחרת מקווים כי איאד יצטרף בהמשך לפריז, בסמוך למועד התחרויות (שמתחילות ביום חמישי הבא), ויחליט כן להתחרות בסופו של דבר, אולם מורכבות המצב מובנת לכולם. שלבי הוא כזכור האלוף הפראלימפי מטוקיו בדרגת נכות S1 במשחים ל-50 ול-100 מטר גב, והוא אף שיאן העולם במשחה ל-150 מטר מעורב אישי בדרגת הנכות שלו.

אריאל מליאר ועמי דדאון | צילום: אסנת פליס דואר

מי שכן המריאו לפריז היו שני אלופים פראלימפיים נוספים מטוקיו ושיאני עולם – עמי דדאון ומארק מליאר, סגנית אלופת העולם ורוניקה גירנקו וסגן אלוף אירופה אריאל (אריק) מליאר. את הנבחרת מוביל המאמן יעקב ביננסון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג