פרידה מאגדה: דניאלה ריף הודיעה על פרישה מטריאתלון

אלופת העולם 10 פעמים ואחת מהספורטאיות המשפיעות והמובילות בהיסטוריה של הענף, הודיעה על פרישתה, בעקבות פציעה קשה שאילצה אותה להפסיק להתחרות. דוד פלד נפרד ומסכם קריירה מפוארת שנמשכה יותר מ-20 שנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאלה ריף באליפות אירופה | צילום: Jürgen Matern, Wikimeida

שנת 2017 הייתה שנה מיוחדת עבורי. השתחררתי מצה״ל באותה שנה, התחלתי את דרכי בענף הטריאתלון, וגם צפיתי לראשונה באליפות העולם האייקונית באיש ברזל בקונה שבהוואי.

את התחרות הגברית ניצח לראשונה פטריק לנגה (שניצח גם בשנה שלאחר מכן) תוך שהוא עוקף את ליונל סנדרס ה"צולע", בזמן שבתחרות הנשית נתקלתי לראשונה באהובתי הנצחית לוסי צ'ארלס-ברקלי (פלד רז אם היא תסכים), שסיימה במקום השני בהופעת הבכורה שלה באי החם (הופעה שגררה אחריה עוד 3 פעמים נוספות של מקום שני עד לזהב הנחשק ב-2023).

דניאלה ריף בתקופתה האולימפית | צילום: Martinp1, Wikimedia

אבל מעל לוסי ריחפה ספורטאית אחת, שפשוט הייתה בכמה רמות מעל כל השאר. לא אחרת מאשר דניאלה ריף שניצחה באותה השנה בפעם השלישית ברציפות (!) באליפות העולם למרחק המלא. ולא יכולתי לתאר לעצמי שזה רק קצה הקרחון!

ריף נולדה וגדלה בשווייץ, ובמהלך הקריירה שלה הפכה לאחת מהדמויות הבולטות בעולם הטריאתלון. היא פרצה לראשונה לחיינו כאשר ייצגה את שווייץ במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012, שם סיימה במקומות ה-7 וה-40 בהתאמה. על אף קריירה אולימפית ללא הישגים בולטים במיוחד, המעבר שלה לתחרויות המרחקים הארוכים ב-2014 סימל את תחילתו של עידן שהתאפיין בשליטה חסרת תקדים בספורט.

בשנת 2014, היא זכתה באליפות העולם בחצי איש ברזל, כאשר באותה השנה סיימה גם כסגנית אלופת העולם באיש ברזל מלא בקונה, ובשנה לאחר מכן היא הוסיפה גם את התואר הראשון שלה באליפות העולם במקצה המלא. מאז, ריף הצליחה לזכות לא פחות מחמש פעמים באליפות העולם באיש ברזל מלא (מתוכן 4 שנים ברציפות) וחמש פעמים באליפות העולם בחצי המרחק (עם שני רצפים של שנתיים ושלוש שנים), והפכה להיות אחת מהנשים המובילות והמצליחות ביותר בהיסטוריה של הענף. היא גם האישה היחידה שהחזיקה בו-זמנית בתארים אלו פעמיים ברציפות.

דניאלה ריף | צילום: fotoSwiss.com/cattaneo, Wikimedia

שנת 2023 הייתה שנה יוצאת דופן בקריירה של ריף, כאשר היא מנפצת את שיא העולם במרחק המלא בצ'אלנג' רות בגרמניה. עם זמן מדהים של 8:08:21 שעות, דניאלה שברה את השיא הקודם בכמעט 10 דקות וקבעה רף חדש בעולם הטריאתלון.

אך לא הכל היה פשוט בשנים האחרונות של הקריירה שלה. בתחילת 2024, לאחר השתתפות באיירונמן דרום אפריקה, בו סיימה במקום השמיני, החלה ריף לחוות כאבים חזקים באזור עצם הזנב. לאחר סדרת בדיקות רפואיות, התגלה כי מדובר בדלקת באזור הסיום של חוט השדרה, מה שמנע ממנה להתאמן באינטנסיביות הדרושה כדי להתחרות ברמה הגבוהה ביותר.

לאחר מאבק ממושך, היא נאלצה בתחילת השבוע להכריז על פרישתה מהספורט. "התוצאה אינה מה שקיוויתי לה, אך ההבנה שניסינו כל מה שיכולנו נותנת לי שקט נפשי", כתבה ריף בהודעת הפרישה שלה: "היה לי קשה לוותר על המטרות שהצבתי לעצמי, אך בסופו של דבר, החלטתי שזה הדבר הנכון עבור הבריאות שלי בטווח הארוך".

דניאלה ריף מתחרה בפרנקפורט | צילום: Jürgen Matern, Wikimedia

ריף לא רק הייתה ספורטאית מצליחה אלא גם סמל להשראה ודוגמה לרבים. הדומיננטיות שלה לאורך השנים, ההישגים המרשימים והשיאים ששברה, הותירו חותם עמוק על העולם הספורטיבי בכלל ועל הענף בפרט. היא זכתה להכרה והערצה רחבה מכל רחבי העולם, והפכה לאחת מהספורטאיות המשפיעות ביותר בתולדות ענף הטריאתלון.

דניאלה ריף תשאיר אחריה מורשת שלא תישכח במהרה. ההישגים הבלתי נתפסים שלה ותרומתה לעולם הטריאתלון יישארו חרוטים בספרי ההיסטוריה, והיא תיזכר תמיד כספורטאית הגדולה מכולן. סמל ליכולות ספורטיביות ו(אפילו חשוב יותר) אנושיות מהמעלה הגבוהה ביותר.

אין לי ספק שקונה לא תהיה אותו הדבר בלעדייך דניאלה.

 


 

הכותב: דוד פלד | טריאתלט, איש ברזל, חוקר בתחום ההנדסה והפיזיולוגיה של המאמץ ומדריך טריאתלון מוסמך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג