עליות מפרכות, מאבק פתוח והזנקה בסופרמרקט: הוולטה אספניה יוצא לדרך

הגרנד טור האחרון של העונה יוזנק בשבת וגלעד גרוסמן עושה סדר: המסלול רצחני שכולל 61,500 מ' טיפוס, המרדף של רוגליץ' אחרי השיא ומי ינסה למנוע זאת ממנו, הנציגות הישראלית וגם המחווה לספונסר, שתביא את הרוכבים לקופות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קוס, רוגליץ', ייטס. מי ינצח בוולטה? | תמונות: Wikimedia

בשבת אין זמן לסייסטה: הוולטה אספניה, הגרנד טור השלישי והאחרון של השנה יוצא לדרך, עם שדה של מועמדים יחסית פתוח, הרבה מאוד הרים, רק קטע אחד שמוגדר שטוח וגם קטע שיתחיל באופן ביזארי בסניף סופרמרקט. בסך הכל הרוכבים ייאלצו להתמודד עם 61,500 מטר של טיפוסים (כמעט 8,000 יותר מהטור ו-15 אלף יותר מהג'ירו), והם מחולקים לשמונה קטעי הרים, חמישה קטעי "הרים בינוניים", חמישה קטעי גבעות, שני קטעים נגד השעון, וקטע שטוח אחד בלבד. שוונג סוקרים עבורכם את מה שחשוב לדעת לקראת הזינוק. מוכנים? בואו נצא לדרך!

לכתבות נוספות בנושא:
עשרות דגלי פלסטין: קבלת הפנים העוינת לישראל פרמייר טק בספרד
כחול-לבן בספרד: נדב רייסברג בהרכב ישראל פרמייר טק לוולטה אספניה
תאונה המונית בטור דה פראנס לנשים, וולרינג התרסקה ואיבדה את החולצה הצהובה

המסלול
לאחר הפתיחה הדרמטית שנה שעברה, שבה המרוץ נפתח בנג"ש קבוצתי חשוך, גשום ועגום, הפעם הוולטה ייצא לדרך בליסבון, בקטע נגד השעון רגיל באורך 12 קילומטר, וייתן לנו תמונה ראשונה של הכושר בה נמצאים הרוכבים. לאחר מכן יתקיימו שני קטעים נוספים בפורטוגל, שלמרות כמה עליות בדרך, צפויים להסתיים בספרינט המוני.

ביום הרביעי הרוכבים יגיעו לספרד, וישר להרים הגבוהים וסיום בפסגת הפיקו ויורקאס, שצפויה לעשות סדר ראשוני בדירוג הכללי. קטע 5 יהיה רובו בירידה ועם כ-25 קילומטרים ישרים ושטוחים לפני קו הסיום, זה יהיה יום החג של המאיצים.

קטע שש יהיה בהרי אנדלוסיה וצפוי להיות חם מאוד, כך שכדאי לרוכבים להצטייד בהרבה מאוד מים, אותם הם יוכלו לרכוש בקארפור של חרז דה לה פרונטרה, שיהווה באופן די ביזארי נקודת הזינוק של הקטע (כן כן, בתוך הסופר). המחווה נועדה להעניק הוקרה לאחד הספונסרים הוותיקים והגדולים של המרוץ.

ההמשך כולל בעיקר עליות, כשבין השאר הוולטה חוזר בפעם השניה בלבד לעלייה האימתנית לקוויטו נגרו (קטע 15) ופעם נוספת לטיפוס המפורסם לפסגת הלאגוס דה קובדונגה (קטע 16). שלושת הימים האחרונים יהיו מבחן אחד ארוך לרגליים עייפות, וכוללים סיום בעוד שני הרים מפורסמים – אלטו דה מונקוויו שהיה חיוני לזכיה של פרימוז' רוגליץ' ב-2020 (קטע 19) והפיקון בלאנקה. (20) ואז לקינוח, הקטע האחרון יהיה 24 קילומטר נגד השעון. פעם אחרונה שהוולטה הסתיים בנג"ש היתה ב-2021. מנצח הקטע והמרוץ אז היה רוגליץ'.

פרימוז' רוגליץ' מנצח בוולטה אספניה. ישיג ניצחון נוסף? | צילום: Diario de Madrid, Wikimedia

המועמדים
לעומת אשתקד, שבה התייצבו כמעט כל המי ומי בקו הזינוק, השנה נדמה שיש הרבה מאוד מועמדים לזכייה בחולצה האדומה, אבל בשלב זה אין מועמד מוביל. השם הבולט ביותר הוא כמובן רוגליץ', אבל הוא לא התחרה מאז שפרש מהטור דה פראנס ומצבו הרפואי וכושרו לא ידועים. הסלובני ינסה בפעם השלישית להשוות את שיא הניצחונות בוולטה (4) ובורה הציבה קבוצה חזקה מאוד סביבו, שכוללת את אלכסנדר ולאסוב, פלוריאן ליפוויץ ודני מרטינז, שעשוי להפוך לאופציה ב' אם רוגליץ' לא בכושר.

האלוף המכהן ספ קוס ודאי מרוצה מריבוי הטיפוסים ומיעוט קטעי הנג"ש, אבל קשה לראות אותו מגן על תוארו. 2024 היתה שנה קשה עבורו, שכללה פציעות, קורונה וכושר נמוך. עם זאת, הוא זכה בשבוע שעבר בוולטה בורוגס, וייתכן שנראה אותו חוזר לכושר הטיפוס הנודע שלו. ויסמה שולחת קבוצה חזקה, אבל לא בהכרח כזאת שתסייע ל-GC קוס. וואוט ואן ארט ישתתף לראשונה בוולטה, ובקבוצה הבהירו שהוא בגדול… יעשה מה שבא לו. קיאן אויטברוקס הצעיר גם הוא מקבל יד חופשית.

ספ קוס עם החולצה האדומה בוולטה אספנייה 2023 | צילום: Foveon producciones, Wikimedia

ההערכה לפני המרוץ הייתה שהפעם זאת תהיה ההזדמנות של חואן איוסו לזכות בגרנד טור בגיל 21 ה"מופלג". אבל הספרדי לא בכושר ולא ישתתף. למרות זאת, UAE שוב שולחים קבוצה חזקה באופן קיצוני שכוללת לפחות שלושה מועמדים לזכיה: אדם ייטס, ז'ואאו אלמיידה ואיסק דל טורו בן ה-20. השאלה מי מהם מוביל הקבוצה, והאם הם לא מותשים לחלוטין מהטור, תתגלה רק על הכביש. שאלה נוספת היא האם בהיעדרו של פוגצ'אר, האם מישהו יכול לשלוט במארק סולר וג'יי ויין?

לאחר טור מאכזב, קרלוס רודריגז (איניוס) ינסה להפוך לספרדי הראשון שזוכה בחולצה האדומה מזה עשור. מיקל לנדה (Soudal Quick-Step ) לאחר טור מוצלח מאוד, יקווה להתברג בפודיום. מתחרים נוספים שכדאי לשים לב אליהם הם הרוכב האהוב על נטפליקס בן אוקונר (Decathlon-AG2R La Mondiale), תיאו גייגן הארט ומתיאס שקלמוס (Lidl – Trek) והצמד האיטלקי אנטוניו טיברי ודמיאנו קארוסו (Bahrain – Victorious).

כחול-לבן
ישראל פרמייר טק חוזרת לוולטה אחרי שנה אחת של היעדרות, ובהרכב שלה אפשר למצוא בפעם השנייה את נדב רייסברג הצעיר, שאחרי ההתרסקות והפציעה בג'ירו מקבל שוב את המקום בסגל מהצוות המקצועי וינסה  להראות את יכולות הטיפוס שלו על הבמה הגדלה (והפעם גם להגיע לקו הסיום). לפי הדירקטור של הקבוצה אוסקר גררו, רייסברג צפוי להיות חלק מקבוצות בריחה בחלק השני של המרוץ.

נדב רייסברג בג'ירו | צילום: ספרינט סייקלינג

לקבוצה יש עד היום ניצחון אחד בקטע בוולטה – של דן מרטין ב-2020, אז האירי גם סיים רביעי בדירוג הכללי. הפעם לקבוצה אין מוביל ברור ל-GC כאשר שני הוותיקים מייקל וודס הקנדי וג'ורג' בנט הניו זילנדי, יחד עם והאמריקני הצעיר שלה מת'יו ריקיטלו, הם השמות הבולטים בסגל, אך סביר יותר כי השאיפה להשיג ניצחונות בקטעים תהיה על השולחן מהשבוע השני.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג