לראשונה: רוכבים ישראלים על הפודיום באליפות אירופה בדאונהיל

הישגים יפים לדור הבא של הרוכבים הישראלים: רואי אוסטפלד (U18) וכרמל דנון (U16) זכו במדליות הארד בקטגוריות הגיל הצעירות באליפות לרכיבת אופני הרים במדרון, שנערכה בשווייץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רואי אוסטפלד | צילום: אלירן קדוש, ליגת האנדורו הישראלית

אליפות אירופה בדאונהיל (רכיבת אופני הרים במדרון) הסתיימה אתמול (ראשון) בשמפרי, שווייץ, עם הישג היסטורי לרוכבים הצעירים רואי אוספלד וכרמל דנון, שזכו כל אחד מהם במדליית הארד. זו הפעם הראשונה אי פעם שרוכבים ישראלים עולים על הפודיום באליפות אירופה.

רואי אוסטפלד, שמתחרה בקטגוריית ג'וניור (גיל 17-18), מתחרה זו השנה השנייה בתחרויות בינ"ל, אחרי שהוכתר כאלוף ישראל באנדורו לשנת 2023. אתמול, אחרי מספר תוצאות יפות, הוא הצליח לחבר את כל הנקודות, להתגבר על כל המכשולים ולסיים את האליפות עם מדליית הארד בקטגוריה היוקרתית. אוסטפלד, ממועדון טימשגב, סיים את המסלול בזמן של 3:10.71 דקות.

רואי אוסטפלד על הפודיום | צילום: איגוד האופניים

כרמל דנון בהופעת בכורה השנה באירופה, סיימה גם היא עם מדליית הארד בקטגוריית עד גיל 15, כאשר סיימה את המסלול בזמן של 4:32:04. דנון, המתאמנת במועדון גורייד, היא אלופת ישראל לגילה (ילדות 15-16).

רכיבת דאונהיל היא ענף באופני ההרים, בו נמדדים הרוכבים על מסלול אחד, במגמת ירידה. סגנון הרכיבה אתגרי מאוד, במהירויות גבוהות וכולל קפיצות ואתגרים טכניים רבים. המסלול באליפות אירופה היה מאתגר ביותר, בתנאים יבשים ועם דרדרות רבות. במהלך סוף השבוע נאלצו המארגנים אף לבטל חלק ממקצי הדירוג בשל פציעות רבות של הרוכבים.

כרמל דנון על הפודיום | צילום: איגוד האופניים

לאליפות הגיעו 4 רוכבים ישראלים ורוכבת אחת – במקצה עד גיל 17 התחרו יהב אוסטפלד ואורי זקבך, שהצליחו לסיים במקומות ה-23, וה-27 בהתאמה. במקצה הנוער 17-18 התחרה בנוסף לרואי אוסטפלד גם עמרי דנון, שהגיע לתחרות לאחר פציעה שנייה השנה, והצליח לסיים במקום ה-15 בקטגוריה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג