435 ק"מ של טירוף: סיים את האולטרה מרתון הקשוח בעולם, והשלים את הדרך חזור

הארווי לואיס, מורה בתיכון בן 48, לא הסתפק בריצה של 218 ק"מ בטמפרטורות מעל 50 מעלות, וכאשר הגיע לקו הגמר של מרוץ Badwater, הוא פשוט חזר על עקבותיו ורץ את כל הדרך בחזרה!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמק המוות ממנו מוזנק מרוץ באדווטר | צילום: האתר הרשמי של המרוץ

בחודש שעבר, ממש במקביל למשחקים האולימפיים, נערך מרוץ ה-Badwater 135, הקשוח והקשה בסדרת מרוצי Badwater. האמריקאים מחשיבים אותו כמרוץ האולטרה מרתון הקשוח בעולם, אם כי היוונים חולקים עליהם (כאחד שרץ גם את של אלו וגם את של אלו, אני יודע להגיד שיש פרמטרים לכאן ולכאן).

לכתבות נוספות בנושא:
"המרוץ הכי קשוח שעשיתי": שליו ברוש סיים את ה-Badwater האימתני ושרד כדי לספר
על המפה: שלושת הישראלים סיימו את מרוץ באדווטר, מהקשים ביותר בעולם

שוברים את המיתוס: האם באמת יש קשר בין ריצה לכאבי גב?

בכל מקרה מדובר ללא ספק במרוץ אולטרה קשוח מאוד למרחק של 218 ק"מ, אשר מתחיל בנקודה הכי נמוכה בארה"ב, עמק המוות (Death Valley) ומסתיים בנקודה המיושבת הכי גבוהה באמריקה הצפונית, הר וויטני. כל זה קורה בטמפרטורה גבוהה במיוחד שמגיעה לממוצע של כ-51 מעלות!

אציין שהמרוץ הינו מרוץ הזמנה, כלומר לא מספיק לעשות קריטריון ולהירשם – הנהלת המרוץ ממש צריכה להזמין אותך. כל שנה מוזמנים 100 רצים מכל העולם להשתתף בו – והשנה הארווי לואיס הוזמן בפעם ה-13. הוא חשב לעצמו שזאת הזדמנות טובה לעשות משהו שונה, אז כשהוא גמע את כל 135 המייל (218 ק"מ) והגיע לקו הסיום בהר וויטני, הוא עשה פרסה – וחזר על עקבותיו כל הדרך בחזרה לנקודת התחלה בעמק המוות, כלומר סיים 270 מייל, כ-435 ק"מ!

את הרמז לכך היה ניתן לראות כאשר הוא סיים את המרחק הרשמי ב-36 שעות (מעט יותר ממני), הרבה יותר לאט מהשיא שלו במרוץ מלפני עשור, אז הגיע למקום הראשון בזמן של 23 שעות ו-53 דקות. בסך הכל, הריצה הלוך וחזור לקחה לו 149 שעות (קצת יותר משישה ימים) בטמפרטורה שהגיעה בשיא עד ל-56 מעלות! דבר נוסף בו נתקל הארווי בחזרה היה עשן שריפה שהתלקחה בעקבות החום, מה שכמובן הקשה עליו מאוד לנשום.

שליו ברוש בבאדווטר | צילום: גל רוזנפלד

הארווי מספר שלמזלו, למלווה שלו הייתה מסיכת N95 (כן, ההיא מהקורונה) – וזה מה שעזר לו להתגבר על הקושי. זאת לא הפעם הראשונה שהארווי מבצע ריצה בהיקף זמן ומרחק כזה. בשנת 2023 הוא שבר את שיא העולם לריצת בק יארד: קרוב לחמישה ימים רצופים ללא שינה, בהם השלים לא פחות מ-450 מייל.

לואיס מחזיק בכמה שיאים בריצות אולטרה קשוחות בהן מרתון דה סבלט, גובי וריצות 24 שעות עם המשלחת האמריקאית. אגב גם בזמן כתיבת שורות אלו, שבועות ספורים אחרי ה-Bad Water, הארווי הצליח להשלים עוד מרוץ אולטרה קשוח – הביג פוט, 200 מייל עם טיפוס מצטבר של כ-13,800 מטר, ואף סיים במקום השלישי.

ומה הוא עושה כשהוא לא רץ? האמריקאי בן ה-48, שנולד במערב וירג'יניה, הוא מורה בתיכון בסינסינטי, אוהיו, ובהחלט יכול להוות השראה לתלמידיו לגבי פריצת גבולות והפיכת הבלתי אפשרי לאפשרי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג