אחרי 64 שנים: איתמר אינהורן ייצג את ישראל במרוץ האולימפי

הרוכב בן ה-26, שיהיה הנציג הראשון שלנו בתחרות מאז רומא 1960, "חולם על טופ 20" ולא שוכח את הרוכבים שנהרגו בכבישים בשנה האחרונה: "יום יום כשאני עולה על האופניים, יש בי עצב וגעגוע"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אינהורן רוכב בפריז | צילום: רותם גפינוביץ

החלום הגדול של איתמר אינהורן, הרוכב המקצוען המצליח ביותר בהיסטוריה של ענף האופניים הישראלי, יתגשם בשבת בצהריים בפריז כאשר המרוץ האולימפי יצא לדרך – ובפעם הראשונה מאז המשחקים האולימפיים רומא ב-1960 יהיה שם יצוג כחול לבן. הרוכב בן ה-26 ממודיעין מפוכח ומציאותי ומודע היטב לעובדה שמדובר באחד האתגרים הקשים ביותר שיש: מרוץ ארוך בצורה יוצאת דופן (270 ק"מ) ושפע של עליות קצרות וחדות – גרסה אולימפית של קלסיקה בלגית.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי עקיפה מטורפת: זהב לפידקוק באופני הרים, מקום 29 לזלצמן למרות פנצ'ר
אחרי ש"חיה כמו נזירה", האלופה האולימפית באופני הרים עושה הסבה לכביש
ניצחון אדיר לפאולין פרבו באופני הרים, התרסקות קשה ללקומט

"יש הרבה לחץ, ולא רק אצלי", אמר אינהורן, "דיברתי והתייעצתי עם רוכבים, כולל חמשת רוכבי הקבוצה שלי, 'ישראל פרמייר טק' שיתחרו לצדי – ואף אחד לא יודע באמת איך יתפתח המרוץ הזה. יכול להיות שיתחיל רגוע ויכול להיות בדיוק ההפך, שתהיה מלחמה אין סופית על בריחה". באין מסקנה חד משמעית, הוא גיבש את האסטרטגיה שלו: "החלטתי שלא לנסות לצאת לבריחה. אני חושש מלבזבז אנרגיות מיותרות".

על המטרה שלו במרוץ: "החלום הכי פרוע שלי זה לסיים בטופ 20. זה יהיה קשה מאוד, והישג מטורף ממש אם אצליח במשימה. אני חייב לא לוותר, תמיד לשמור על אופטימיות, לרכוב חכם ולשמר אנרגיות לרגעים הקריטיים כדי להימנע מתסריט שבו המרוץ נכנס למהירויות שיא ואני מוצא את עצמי כמעט לבד – ובסכנה לא לסיים. אבל אני חדור אמונה בעצמי ובמה שאני מסוגל להשיג". אינהורן, יש להזכיר, היה לישראלי הראשון שניתץ את תקרת הזכוכית והשיג ניצחונות במרוצים מקצועניים. השנה הוא ניצח כבר ארבעה מרוצים במדי קבוצתו "ישראל פרמייר טק".

את המקום שלו במשחקים האולימפיים הוא השיג בזכות, כספק הנקודות העיקרי במאבק להשגת הכרטיס למרוץ הכביש הראשון של ישראל, מאז הופעתם של הנרי אוחיון וז'אק בן דוד באולימפיאדת רומא.

"זה מאוד מרגש אותי", הוא מספר, "ללא ספק, זה הרגע החשוב בקריירה שלי עד היום. הגעתי לפריז כבר לפני חמישה ימים כדי לספוג את האווירה בכפר האולימפי ולהסתגל. מצד אחד זה מעצים את החוויה ומצד שני זה היה כרוך בלא מעט סיבוכים לוגיסטיים: אתה צריך להיכנס לאוטו ולנסוע חצי שעה רק כדי להתחיל להתאמן. חוץ מזה, הקפדתי לא לצאת מהכפר האולימפי. אפילו לא כדי לעודד את חברי המשלחת האחרים. עשיתי הכל כדי לא להכביד על הגוף שלי. אזדקק לכל גרם אנרגיה".

הוא גאה במיוחד לייצג את ישראל בימים הקשים האלה, אבל מספר שהיו לו לא מעט חששות מהצורה בה יתקבלו הישראלים והוא בתוכם. מבחינה זו, הוא מספר, ציפתה לו הפתעה: "הרבה מאוד ספורטאים וחברי משלחות דיברו אלי על כמה הם מבינים מה עובר עלינו. יש כאן הרבה אהדה ותמיכה וזה מחמם לי את הלב".

רגע לפני שהוא עושה היסטוריה, פירסם אינהורן סטורי מרגש: "מעבר לעשרת החודשים שאנחנו עוברים כאומה, כקהילה איבדנו ארבעה רוכבים על הכביש רק בחצי שנה. יום יום כשאני עולה על האופניים, יש בי עצב וגעגוע למי שהכרתי וגם למי שלא. אבל יש בי גם דרייב לומר בקול רם: מקומנו כאן על הכביש. הכביש גם בשבילנו. אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחות הקורבנות".

הסטורי של אינהורן

לקבוצת האופניים המקצוענית "ישראל פרמייר טק" יהיה ייצוג נכבד במרוץ האולימפי: דרק ג'י ומייק וודס (קנדה), סיימון קלארק (אוסטרליה), קורבין סטרונג (ניו זילנד) וסטיבי וויליאמס (בריטניה).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג