מרשאן הלהיב את הקהל, האסק הדהימה את שיאנית העולם ולוקטב סיים 16

יום נהדר בבריכה האולימפית בפריז: שחיין המעורב המקומי שבר שיא אולימפי ושיאי דציבלים מהיציעים, גרטשן וולש הפסידה במפתיע ב-100 פרפר והפתעה גדולה גם ב-100 חזה. הישראלי קבע 1:47.93 ב-200 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניס לוקטב ב-200 חופשי | צילום: סימונה קסטרווילארי

תחרויות השחייה במשחקים האולימפיים בפריז נמשכו הערב (ראשון) בבריכה עם ערב הגמרים השני, שסיפק כמה רגעים נהדרים. בזווית הישראלית, לאחר שאנסטסיה גורבנקו נמחקה מחצי הגמר שלה ב-100 חזה, ייצג אותנו דניס לוקטב בחצי גמר 200 חופשי וסיים במקום ה-16 עם זמן איטי יותר מאשר במוקדמות.

לכתבות נוספות בנושא:
דניס לוקטב עלה לחצי הגמר האולימפי ב-200 חופשי, גורבנקו עלתה ונמחקה
האם הבריכה האולימפית בפריז איטית? האזינו לפודקאסט של שוונג
טיטמוס "חיה את החלום": "אני עדיין אותה ילדה מטזמניה"

בזווית העולמית – לאון מרשאן זכה לתמיכה הביתית ב-400 מעורב אישי ושבר את השיא האולימפי, גרטשן וולש הופתעה ב-100 פרפר והפסידה לטורי האסק והדו קרב בין צ'ין הייאנג לאדם פיטי ב-100 חזה הסתיים כשאף לא אחד מהם על ראש הפודיום:

גמר 400 מעורב אישי גברים
הבריכה הייתה מלאה מפה לפה ורועשת במיוחד עבור לאון מרשאן, שיאן העולם, שרצה לשבור את הבצורת הצרפתית בבריכה (לא זכו בזהב מאז 2012). מרשאן יצא מהאדנים כמו מלוע של תותח והוליך מהזינוק ועד הנגיעה. לפרקים הוא היה מהיר מקצב שיא העולם שלו, ובסיום "הסתפק" בשיא האולימפי עם 4:02.95 דקות, התוצאה השנייה בהיסטוריה, ושיפור גדול של 89 מאיות לשיא האולימפי של פלפס מבייג'ין. טומויוקי מטסושיטה היפני סיים שני, בפער עצום של 5.67 שניות מהמנצח, קרסון פוסטר האמריקאי השלים את הפודיום.

גמר 100 פרפר נשים
הפתעת ענק בגמר הנשי הראשון של הערב! גרטשן וולש, שיאנית העולם מהחודש שעבר, השיאנית האולימפית בחצי המרחק והפייבוריטית הברורה לניצחון, נכנעת לחברתה לנבחרת טורי האסק. וולש פתחה מהר יותר ובקצב שיא עולם עם 25.40 שניות, כשהאסק הסתובבה רק שלישית עם 25.61 שניות. אלא שבחצי השני של המשחה, טורי פתחה מבערים וסגרה על 29.98 שניות בדרך לניצחון בזמן של 55.59 שניות, ארבע מאיות בלבד לפני האסק, שזמנה מחצי הגמר היה מעניק לה את הניצחון. אחרי שפספסה את הפודיום בטוקיו על חודה של מאית, האסק היא האלופה האולימפית. ז'אנג יופיי הסינית זכתה בארד עם 56.21 שניות.

חצי גמר 200 חופשי גברים
דניס לוקטב בהופעה ראשונה בחצי גמר אולימפי ניסה "ללכת על זה" והימר עם פתיחה מהירה של 51.66 שניות (חצי שנייה מהר מהבוקר), אך זה עלה לו ביוקר בחצי השני, ובתוספת הגלים שהוא ספג במסלול הצדדי זה הותיר אותו עם תוצאה של 1:47.93 דקות, איטית ב-92 מאיות מזמנו במוקדמות. לוקטב סיים במקום ה-16 ויתמקד כעת במשחה השליחים 4X200 חופשי.

בשאר השדה, מי שהעפיל ראשון כצפוי היה דויד פופוביץ' הרומני, שקבע 1:44.53 דקות. 41 מאיות אחריו היה דאנקן סקוט הבריטי ושלישי עלה לוק הובסון האמריקאי. גם לוקאס מרטנס שניצח במרחק הכפול העפיל לגמר, מהמקום הרביעי.

דניס לוקטב ב-200 חופשי בחצי הגמר | צילום: סימונה קסטרווילארי

חצי גמר 100 חזה נשים
טטיאנה סמית' (לשעבר סקונמייקר) מדרום אפריקה המשיכה את הדומינננטיות מהמוקדמות ועלתה ראשונה לגמר עם 1:05.00 דקות. מונה מקשארי עלתה שנייה, 51 מאיות אחריה, וגם לילי קינג, צ'יאנטינג טאנג ובנדטה פילאטו העפילו. מי שנעלה את הגמר היא אנלי יפימובה אלופת העולם לנוער, עם 1:06.23 דקות. כלומר, תוצאתה של אנסטסיה גורבנקו מהבוקר (1:06.22 דקות) הייתה נותנת לה מקום בגמר.

חצי גמר 100 גב גברים
גי'אאו שו הסיני נתן לנו קדימון לגמר עם הזמן המהיר ביותר בחצי – 52.02 שניות, הרבה הודות ליציאות פשוט מעולות מתחת למים. תומאס צ'קון שיאן העולם העפיל שני עם 52.58 שניות ויוהאן אנדוי-ברואר הצרפתי שלישי, כשגם פיטר קואטזה, ראיין מרפי ואפוסטולוס חריסטו בפנים. הוברט קוש ההונגרי, שעלה ראשון מהמוקדמות, נותר בחוץ כשההעפלה לגמר ננעלה על 52.95 שניות.

גמר 100 חזה גברים
שניים רבים? השלישי לוקח! הדו קרב שכולם ציפו לו היה בין שיאן העולם והאלוף האולימפי המתקאמבק אדם פיטי, לטוען לכתר הסיני עמוס החשדות צ'ין הייאנג. ה-50 הראשון אכן נראה כקרב בין השניים כשצ'ין הסתובב חמש מאיות לפני פיטי, אך ב-50 השני הגיע מאחור האיטלקי ניקולו מרטיננגי, עקף את שניהם וזכה בזהב עם 59.03 שניות, שתי מאיות לפני פיטי וניק פינק, שזכו במדליית הכסף במשותף. צ'ין התדרדר במטרים האחרונים וסיים רק שביעי.

חצי גמר 200 חופשי נשים
האוסטרליות שלטו בדרך לגמר, ונראה שרק הפתעה גמורה תמנע מהן לזכות בזהב וכסף מחר בגמר. אריארן טיטמוס עלתה ראשונה עם 1:54.64 דקות ומולי אוקלהאן רק שש מאיות אחריה. קלייר וויינשטיין האמריקאית הצעירה עלתה מהמקום השלישי עם 1:55.24 דקות ושיבון הוהי מהונג קונג רביעית עם 1:55.51 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג