מפרות, דרך אורז ועד דלק חינם: הפרסים שנותנות המדינות לזוכים במדליות

לא בכל העולם מתגמלים את האלופים האולימפיים במענק כספי: באינדונזיה סופקו לצמד הזוכים במדליית הזהב חמש פרות, בדרום קוריאה עלייה על הפודיום שווה פטור צבאי מלא ובקזחסטן גודל הדירה שתקבלו תלוי בצבע המדליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרה. לא הכל זה כסף | צילום: Daniel Schwen, Wikimedia

לאחרונה סקרנו כאן את המענקים הכספיים שמעניקות המדינות השונות על הישגים במשחקים האולימפיים, כאשר המענקים שמעניקה ישראל למדליסטים הם מהגבוהים בעולם. אלא שמסתבר שיש תמריצים "מעניינים" יותר והרבה פחות שגרתיים מאשר כסף במדינות השונות.

לכתבות נוספות בנושא:
צבע הכסף: באיזו מדינה הכי משתלם להיות אלוף אולימפי?
"החטופים, הנופלים והמשפחות יהיו איתנו בלב"
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים

באינדונזיה למשל נהוג להעניק חיות משק ונדל"ן לספורטאים שזוכים לעלות על הפודיום במשחקים האולימפיים. כך זכו צמד האלופים האולימפיים בבדמינטון מטוקיו, גרייסיה פולי ואפריאני ראהיו, בחמש פרות, בית חדש ומסעדה בשרית. ואם זה לא מספיק, אתם יכולים להיות רגועים, הם קיבלו גם מזומן בשווי כ-350 אלף דולרים.

בדרום קוריאה הלכו לכיוון שונה לחלוטין: מדליה אולימפית שווה פטור משירות צבאי. החוק במדינה קובע כי כל הגברים הכשירים צריכים לשרת שנה וחצי בצבא המקומי בטרם ימלאו להם 28, אך מי שיצליח לעלות על הפודיום בחגיגה הספורטיבית הגדולה בעולם, או לחלופין יוכתר לאלוף אסיה, יקבל פטור מלא.

מדליה אולימפית מאנטוורפן 1920 | צילום: Wikimedia

אוסטריה, שידועה בתרבות שלה, אחראית לאחד הפרסים הייחודיים ביותר, כאשר בעבר היא העניקה לאלופים אולימפיים מטילי כסף מיוחדים של התזמורת הפילהרמונית בווינה, בשווי של למעלה מ-18 אלף דולרים.

מדינות רבות נוהגות להעניק בתים חדשים לאלו שקצרו תהילה אולימפית, אך בקזחסטן המדרג הוא ברור: מדליית זהב שווה בית של שלושה חדרים, מדליית כסף תעניק לזוכים בה דירה של שני חדרים ואילו מי שיסתפק בארד, יוכל לתלות אותו בסלון של דירת החדר שלו.

בנוסף, במדינות מסוימות הוחלט לוותר על מענק כספי ולהמיר אותו בהטבות ארוכות טווח: המדליסטים היפנים זוכים לאספקת אורז קבועה, בהודו הם מקבלים מעבר חופשי בתחנות הרכבת וכן טיסות בחינם ואילו בפיליפינים מדובר על אספקת דלק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג