אל תפספסו: הקרבות הגדולים במשחי הנשים של פריז 2024

משולש הפסגה ב-200 מעורב אישי והתקווה הגדולה מגורבנקו, המאבק הפתוח לחלוטין ב-100 חופשי והדו-קרב האוסטרלי המרתק במרחק הכפול, שאולי יניב שיא עולם נוסף. עילי אמירי בוחר את חמשת המשחים הכי איכותיים ומסקרנים במשחקים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אוקלהאן מול טיטמוס. ישברו שיא עולם? | צילום: מסך

קשה מאוד לבחור חמישה משחים בלבד מתוך המבחר העצום שעומד לפתחנו במשחקים האולימפיים בפריז 2024, אבל אם תכריחו אותנו – אלו החמישה שאסור לכם/ן בשום פנים ואופן לפספס מבין מקצי הנשים.

לכתבות נוספות בנושא:
הכוכבים והכוכבות של הבריכה: השחיינים המעניינים ביותר בפריז
והרי התחזית למשחי הנשים: בבריכה יהיה סוער, מהיר ומרגש
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית

200 מעורב אישי
המשחה שיפגיש לראשונה את שלוש הנשים המהירות בשנים האחרונות: קייט דאגלס (2:06.79), סאמר מקינטוש (2:06.89) וקיילי מקיואן (2:06.99), שמסתמנות כמועמדות המובילות לעמוד על הפודיום. תצטרפנה אליהן אלכס וולש, סידני פיקרם, יו ייטינג, האלופה האולימפית המכהנת יואי אוהשי וכמובן הנציגה שלנו בכחול לבן – אנסטסיה גורבנקו, שמדורגת שביעית בזמני ההרשמה – ואנחנו מקווים מאוד לראות אותה על אדן הזינוק במשחה הגמר. If she has a lane she has a chance.

קיילי מקיואן | צילום: Sandro Halank, Wikimedia Commons

100 חופשי
שיא העולם המדהים של שרה שוסטרום (51.71) עדיין נראה מעט רחוק, אבל הרמה הממוצעת במשחה ה-100 חופשי לנשים גבוהה מאוד והקרב על הפודיום צפוף ופתוח בין חמש המובילות. שיבון הוהי מהונג קונג מדורגת ראשונה (52.02), אחריה אלופת העולם המכהנת מולי אוקלהאן האוסטרלית (52.08), בהרשמה מפתיעה ומשמחת – שיאנית העולם שרה שוסטרום (52.24, שוודיה), מריט סטינברגן (52.26, הולנד) ושיינה ג'ק (52.28, אוסטרליה). אוקלהאן מסתמנת כפייבוריטית, אבל הוהי נחושה להשיג זהב אולימפי ראשון. קייט דגלאס, שהייתה מועמדת לפודיום, ויתרה על השתתפותה כדי להתמקד במשחה ה-200 חזה.

שיינה ג'ק ואמה מקיאון | צילום: גיא אילון

200 חופשי
שיא העולם של פדריקה פלגריני החזיק מעמד 14 שנים, עד שמולי אוקלהאן שברה אותו באליפות העולם בפוקאוקה 2023. השיא של אוקלהאן החזיק פחות משנה בטרם נשבר על ידי אריארן טיטמוס (1:52.23), שיאנית העולם ב-400 חופשי ושותפתה לאימונים של מולי בקבוצה של דין בוקסל. אוקלהאן כבר שחתה גם היא מהר משיא העולם הקודם שלה (1:52.48). שתיהן נראות בליגה משל עצמן כשהן רחוקות יותר משנייה שלמה משיבון הוהי שמדורגת שלישית (1:53.96).

אוקלהאן נראתה מאוכזבת עד כדי דיכאון כשטיטמוס שברה לה את השיא וניצחה אותה במבחנים האוסטרלים. המבט שלה הבהיר שבפריז היא רוצה להראות לטיטמוס את הרגליים. היא תדאג לחבוש את הכובע כמו שצריך ויחד עם טיטמוס הן יציגו לנו קרב ענק שאולי אפילו יסתיים בשבירת מחסום ה-1:52. שתיהן כמובן יובילו את נבחרת אוסטרליה לניצחון כמעט ודאי ב-4*200 חופשי.

סאמר מקינטוש, מולי אוקלהאן ואריארן טיטמוס | צילום: טוויטר

100 גב
כבר התרגלנו לראות את קיילי מקיואן ורייגן סמית' מתחרות ראש בראש. מה שאנחנו לא רגילים אליו בשנים האחרונות הוא שסמית' מגיעה עם תוצאה (57.13, שיא עולם) מהירה משל מקיואן (57.33). סמית' הפסידה למקיואן בקרבות ראש בראש בכל התחרויות הגדולות האחרונות (אולימפיאדה 2021 + אליפויות עולם 2022 ו-2023) – והיא מגיעה רעבה אחרי שנתיים עמוסות תחת בוב באומן, שיודע דבר או שניים על הכנה לאולימפיאדה. קרב מעניין על המקום השלישי יהיה בין הקנדית הוותיקה קיילי מאס (57.94) לבין האמריקאית קתרין ברקוף (57.83).

רייגן סמית' | צילום: מסך

200 פרפר
במשך שנים זה היה מהמשחים המשמימים בבריכה, אבל השנה צפוי לנו קרב חוזר בין אלופת העולם סאמר מקינטוש, סגניתה אליזבת' דקרס ומדליסטית הארד רייגן סמית'. אליהן תצטרף האלופה האולימפית המכהנת, ז'אנג יופיי. הפייבוריטית המסתמנת היא סאמר מקינטוש, אבל שיאה האישי של יופיי מהיר מזה של סאמר והיא מגיעה עם סימן שאלה גדול לאחר שלא התחרתה ב-200 באליפות העולם האחרונה. נזכיר שיופיי היא אחת מהמעורבות בפרשיית הסימום הסינית שהתפוצצה לפני מספר חודשים. במסגרתה, טויחו בדיקות חיוביות של 23 ספורטאים והתעוררו קולות רבים בנוגע ליושרה של גוף מניעת הסימום העולמי (WADA).

ז'אנג יופיי | צילום: טוויטר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג