עושה היסטוריה: הופעה אולימפית שישית ברציפות לשחיינית הצ'יליאנית

רגע לפני גיל 39, קריסטל קובריך תהפוך בפריז לראשונה אי פעם שתשתתף באותו משחה בשישה משחקים אולימפיים רצופים, כאשר תתמודד ב-800 חופשי - ובכך תשבור שוויון בין היתר עם מייקל פלפס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קריסטל קובריך | צילום: Mauricio Palma, ויקימדיה

עד פריז 2024, 13 שחיינים ושחייניות השתתפו חמש פעמים ברציפות באותו משחה בדיוק במשחקים האולימפיים, חלקם מוכרים מאוד: מייקל פלפס ב-200 פרפר, פדריקה פלגריני ב-200 חופשי, דארה טורס בשליחות וקירסטי קובנטרי ב-100 גב. בחודש הקרוב, קריסטל קובריך תישאר לבדה בפסגה, כאשר תייצג את צ'ילה במשחה ה-800 חופשי בפעם השישית ברצף!

לכתבות נוספות בנושא:
התעשתה בזמן? הוועדה המארגנת של פריז 2024 הציגה חלופה לנהר הסן
חדשות טובות: שיפור באיכות המים בנהר הסן לקראת המשחקים האולימפיים

מתן רודיטי: "הזיהום בסן משפיע"

כבר בגיל 19, במשחקים האולימפיים באתונה שהיו הראשונים שלה, קובריך נשאה את דגל צ'ילה בטקס הפתיחה. מאז היא שחתה ב-800 מ' חופשי גם ב-2008, 2012, 2016, 2021 וכעת היא הבטיחה את מקומה גם בפריז. אגב, כשבוע בלבד אחרי השתתפותה בפריז היא תחגוג את יום הולדתה ה-39 ותהיה ככל הנראה המבוגרת ביותר מבין המשתתפות.

קובריך, שנולדה בסנטיאגו אבל מתגוררת בשנים האחרונות בארגנטינה, מחזיקה בשיאים הצ'יליאנים ב-200, 400, 800 ו-1500 מ' חופשי, כאשר בשני האחרונים היא אחראית לשתי התוצאות הכי טובות אי פעם של שחיינית דרום אמריקאית.

הישג השיא שלה עד היום במשחקים האולימפיים היה סיום בעשירייה השנייה ב-800 וכן ב-1500. בנוסף, היא שחתה גם בלונדון וגם בריו דה ז'אנרו במקצה ה-400 חופשי ובבייג'ין אף ניסתה את מזלה במשחה לעשרה קילומטרים במים פתוחים, אך לא סיימה.

אגב, כבר היו שחיינים מבוגרים מקובריך בעבר במשחקים האולימפיים, כאשר טורס שהוזכרה למעלה זכתה בשלוש מדליות כסף ב-2008 כשהיא בת 41 ושלושה חודשים. השחיין המבוגר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים היה בן 50 ו-104 ימים: ET ג'ונס, שהתחרה ב-4000 מ' חופשי בפריז… במשחקים של 1900.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג