הסנונית הראשונה? ליגת המכללות הוציאה את הקנביס מרשימת הסמים האסורים

הנהלת ה-NCAA הודיעה על החלטה תקדימית, לפיה מריחואנה לא תיכלל יותר ברשימת החומרים האסורים לשימוש: "החל מהיום נתייחס לכך כמו לחומרים אחרים שאינם משפרי ביצועים כמו אלכוהול"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בדרך למהפך בספורט העולמי? הנהלת ליגת המכללות האמריקאית, ה-NCAA, הודיעה כי לא תכלול יותר קנאביס ומוצרי קנאביס ברשימת החומרים האסורים לשימוש בתחרויות השונות שלה. כרגע מדובר על התחרויות של דיוויז'ן I בלבד (הדרג הבכיר בליגת המכללות), בעוד בדיוויז'ן II ו-III החומרים עדיין אסורים לשימוש.

לכתבות נוספות בנושא:
עם דמעות בעיניים: שקארי ריצ'רדסון הבטיחה את מקומה בפריז
מייקל פלפס תוקף את WADA: "יש שם בעיות מערכתיות עמוקות"
שערורייה חדשה? הסינים לא דיווחו על ממצאים חריגים לפני טוקיו 2021

"התוכנית למניעת סימום של ה-NCAA מתכננת להתמקד בהגינות התחרויות, כאשר קנאביס ומוצריו אינם מעניקים לטעמנו יתרון למשתמש בהם על מתחריו", אמר ג'וש ווייטמן, יו"ר מועצת דיוויז'ן I ומנהל האתלטיקה באוניברסיטת אילינוי, "הוועדה תשים פוקוס על הבריאות והרווחה הנפשית של הסטודנטים-האתלטים ולא תעניש אותם על שימוש בקנאביס".

גורם אחר ב-NCAA מסר כי "נתייחס לקנאביס מעתה כמו לחומרים לא משפרי ביצוע אחרים כמו אלכוהול". ההחלטה מגיעה בין היתר בעקבות סקר שביצעה הנהלת המכללות בקרב למעלה מ-23 אלף אתלטים שלומדים במכללות, כאשר יותר מרבע מתוכם דיווחו שהם משתמשים בקנאביס. יש לציין, כי האתלטים שמתחרים מחוץ למסגרות ה-NCAA עדיין לא יוכלו להשתמש במריחואנה ובמוצרי קנאביס, שכן בשאר התחרויות הם יהיו כפופים לחוקי WADA.

אחת מנקודות המפנה ביחס של האמריקאים לשימוש בקנאביס הגיעה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו, כאשר שקארי ריצ'רדסון ניצחה במבחנים של נבחרת ארה"ב בריצת 100 מ', אך הושעתה בעקבות שרידים של מריחואנה בדמה. מאז אגב היא זכתה באליפות העולם לפני שנה ובחודש הקרוב היא תתמודד על הזהב האולימפי בפריז.

שקארי ריצ'רדסון | צילום: מסך



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג