אדירה: שיא עולם לסידני מקלפלין ב-400 משוכות

האלופה האולימפית מראה שהיא בכושר אדיר לקראת פריז, כשניצחה במבחנים האמריקאיים עם 50.65 שניות ושברה את השיא בפעם החמישית בקריירה. בסיום חגגה: "הלם, פשוט הלם, לא ציפיתי לזמן כזה!"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סידני מקלכלין-לברוני | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

המבחנים האולימפיים האמריקאיים לפריז 2024 ננעלו הלילה (בין ראשון לשני) וכמו חיכו להתפוצצות בסיום, כאשר הגיע תורה של סידני מקלפלין-לברוני להראות את עוצמתה. האלופה האולימפית בת ה-24 זינקה לריצת ה-400 מטר משוכות ולא הותירה ספק בקשר לדומיננטיות שלה עד לסיום, כשחצתה את קו הסיום בזמן של 50.65 שניות, שיא עולם חדש.

מדובר בשיפור של שלוש מאיות לשיא הקודם של מקלפלין, אותו קבעה באורגון ב-2022, ובסך הכל בשיא העולם החמישי של האתלטית האמריקאית בקריירה. אגב, מתוך חמשת השיאים, ארבעה נקבעו באצטדיון ביוג'ין, אורגון, כאשר החמישי במשחקים האולימפיים בטוקיו. בסך הכל שיפרה מקלפלין את השיא במרוצת השנים ב-1.51 שניות, מאז ניפצה לראשונה את השיא של דלילה מוחמד.

מקלפלין הייתה מופתעת בסיום וכיסתה את פיה בידיה כשעברה את הקו: "הלם, בכנות, פשוט הלם", אמרה לאחר מכן: "אני יודעת שהלוח הראה תחילה 50.67 שניות ואמרתי לעצמי 'אין מצב'. לא ציפיתי לזמן כזה. אני מודה לאלוהים, הכל אפשרי".

עוד סיפרה בהמשך: "ידעתי שהכושר קיים. הייתי קצת בהלם מזה שזה בא יחד עם דפוס הצעדים לא הכי טוב… יש עוד דברים שאנחנו יכולים לעבוד עליהם. זה ממש מרגש, לחשוב איך לשפר את ההיסטוריה, זה תמיד משהו שאני מסתכלת עליו. השיא הזה הוא לגמרי 'מגבר ביטחון' לקראת פריז".

לפני הגמר, מאמנה של מקלפלין בובי קרסי האגדי, עודד אותה "לא לפחד להוציא את זה החוצה, לסמוך על הכושר שלי בדרך הביתה ופשוט לבצע את 10 המשוכות שלי". "הוא תמיד משתמש בביטויי אגרוף", סיפרה: "אז אלה היו של ג'ו פרייז'ר שלי היום, 10 המשוכות, רק לוודא שאני מרוכזת באלה. לא היה יעד זמן".

בנוסף לשיאה במשוכות, מקלפלין היא גם בעלת תוצאת השנה בריצת ה-400 מטר, לאחר שקבעה 48.75 שניות בניו יורק בתחילת יוני, והיא מקווה לשחזר את הדאבל מטוקיו עם ריצת ה-4X400 מטר יחד עם נבחרת ארה"ב.

מי שפרגנה היא השיאנית הקודמת והאלופה האולימפית מריו דלילה מוחמד: "אמרתי את זה בעבר, היא פשוט רצה שיא עולם ואנחנו אפילו לא בהלם בשלב הזה.היא פשוט כישרון מדהים, כישרון דורי, ללא ספק". והוסיפה בבדיחות: "לא ידעתי שאני היחידה שאנצח אותה בזמנו, אז כל הכבוד לי".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג