"חוק המאמנים" עבר במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים

החוק קובע ארבע דרגות למאמנים, שמבוססות על הכשרה מותאמת. ארגונים שלא יעסיקו מאמנים על פי הקריטריונים החדשים יהיו חשופים לקנסות. יו"ר ועדת הספורט, סימון דוידסון: "כמאמן לשעבר אני מבין ממקור ראשון את חשיבותו והשפעתו של תפקיד המאמן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חוק "הספורט" (תיקון 17 – הסדרת העיסוק באימון ספורט) עבר היום לפנות בוקר (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים. החוק, אותו יזם יו"ר וועדת הספורט, חבר הכנסת סימון דוידסון מיש עתיד, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט, יוצר קריטריונים קבועים להסמכת מאמנים, בתחומי הספורט השונים.

על פי החוק החדש, יהיו ארבע דרגות מאמן המבוססות על דרגות הכשרה מותאמות: מאמן שעבר הכשרה בדרגה ראשונה יוסמך כמדריך שיעבוד עם ילדים, הכשרה בדרגה שנייה תאפשר לאמן עד גיל נוער, בדרגה השלישית יוכשרו מאמני קבוצות בוגרים ובדרגה הרביעית מאמנים בכירים שיוכלו לכהן גם כמאמנים לאומיים בנבחרות.

החוק מאפשר שנתיים של היערכות לארגוני הספורט ומוסדות ההכשרה עד שייכנס לתוקפו. בנוגע למערכת החינוך, מורים לחינוך גופנים יקבלו את ההסמכה הראשונה. ארגוני ספורט שלא יעסיקו מאמנים על פי הקריטריונים יהיו חשופים לקנסות.

"עבודה של מעל שנתיים סוף סוף נושאת פירות", אמר חבר הכנסת דוידסון, "כמאמן לשעבר אני מבין ממקור ראשון את חשיבותו והשפעתו של תפקיד המאמן. את המשימה של אסדרת תחום המאמנים לקחתי על עצמי כבר בשלבים הראשונים של העבודה הפרלמנטרית. מרגש לראות את כל העבודה והמאמץ מתבטאים בחוק מצוין ומותאם בישראל. היום, אחרי עשורים של חוסר בהירות, עשינו התקדמות משמעותית בביסוס מעמד המאמן".

חבר הכנסת סימון דוידסון | צילום: דני שם טוב



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אסף לב הגיב:

    דוידסון הוא תותח, אדם רציני שבאמת איכפת לו מתרבות, ספורט וחינוך.

    יישר כוח,

    אסף

  • נדיה הגיב:

    והאם נעשו ההתאמות והקורסים של של ההכשרות בהתאם בענפי הספורט השונים?

    1. איש ישר הגיב:

      כרגיל הפוליטקאים מעמיסים עלינו מיסים. למדתי קורס מאמנים במשך שנה וחצי… יש שם קצת הבנה.
      אני עוסק במקצוע מעשי 99% המידע שלי הגיע מאמנים אחרים.
      מוסדות הלימוד הם מקומות של קומבינטורים עם מקצוענים
      המקצוענים האמיתיים נמצאים בשטח.

  • גולש הגיב:

    חוק הספורט הוא המקור לביסוס השרלטנות בענף הכדורגל שתקוע בידי עסקנים תת רמה שכל עניינם לעשות סיבוב על שחקנים קטינים המוחזקים שבויים בידי מועדוני כדורגל תת רמה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג