עוד שחיין בפריז: קריטריון אולימפי לדוד גרצ'יק, שיא נוסף לגורבנקו

גרצ'יק הפך לשחיין התשיעי בכחול-לבן עם קריטריון במשחה אישי: "ירד הקוף מהגב, אני ממש שמח". גורבנקו סיימה ראשונה במוקדמות ב-100 חזה בזמן של 1:06.15, גם נבחרת השליחים מיקס 100X4 עלתה לגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דוד גרצ'יק באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחייה הישראלית ממשיכה להפגין יכולת שיא באליפות אירופה שנערכת בימים אלו בבלגרד, ואחרי מדליית הזהב ההיסטורית בשליחות, קיבלנו היום (שלישי) קריטריון אולימפי נהדר של דוד גרצ'יק ב-200 גב, שיא ישראלי איכותי לאנסטסיה גורבנקו ב-100 חזה, ועוד כמה העפלות מבטיחות לחצאי גמר וגמרים.

לכתבות נוספות בנושא:
גם התוצאה זהב: ניתוח ההישג ההיסטורי של ישראל באליפות אירופה
היסטוריה בבלגרד: מדליית זהב לנבחרת השליחות ב-200X4!
פתיחה מבטיחה בבלגרד: שיא ישראלי לרון פולונסקי ב-100 חזה

דוד המלך
בתחרות הקריטריון האולימפית שנערכה רק לפני כשבועים במכון וינגייט, חסרו לדוד גרצ'יק רק שלוש מאיות כדי להשיג את הקריטריון האולימפי במשחה ל-200 גב. הבוקר, הוא היה בצד הנכון של המאיות כאשר כבר במוקדמות כבר 1:57.48 דקות, שתי מאיות מהר מזמן היעד לו היה זקוק ואנחת רווחה ענקית מצידו של השחיין המוכשר בן ה-23. גרצ'יק הוא השחיין התשיעי עם קריטריון במשחה אישי מישראל, יחד עם אנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, דניס לוקטב, גל כהן גרומי, אדם מראענה, אביב ברזלי, מירון חרותי ומרטין קרטאבי.

גרצ'יק אף עלה לחצי הגמר מהמקום השני וכעת יוכל להתפנות לניסיון לקבוע הישג משמעותי גם באליפות עצמה, אולי אפילו מדליה. אגב, גם ענבר דנציגר עלה לחצי הגמר במשחה זה עם 1:59.84 דקות ומקום תשיעי. אדם מראענה סיים במקום ה-23 (2:07.03).

"ירד הקוף מהגב, במיוחד אחרי שלא הצלחתי לעשות בטריילז והייתי בדאון כי הייתי ממש קרוב, ועכשיו כשסוף סוף עשיתי את זה אני ממש שמח", אמר גרצ'יק, "הייתי לחוץ, אבל שלטתי בלחץ, עבדתי עם פסיכולוג הספורט שעזר לי. היה לי ממש כיף שהנבחרת עשתה עבודה מדהימה אתמול וזה נתן לי הרבה מוטיבציה ואמונה בעצמי, כולם ממש שמחו בשבילי שהצלחתי".

רייצ'ל סטראטון-מילס, שמאמנת את גרצ'יק וגם את איילה ספיץ במכללת נורת' ווסטרן, הגיעה לבלגרד ושמחה מאוד עבור גרצ'יק: "הגעתי מארה"ב במיוחד כדי לצפות בהם שוחים. אני מאוד גאה שהוא הצליח לעמוד בקריטריון, הוא עבד כל כך קשה בשביל זה ומגיע לו. הוא הוציא לפועל משחה מעולה הבוקר, טקטי, הוא עשה התאמות מהמשחה הקודם בטריילז ובזכות זה הוא עשה זאת".

נסטיה לא עוצרת
אחרי השיא הישראלי ב-200 חופשי אתמול כראשונה בשליחות, החליטה אנסטסיה גורבנקו שהפעם הגיע תורו של השיא ב-100 חזה להישבר. היא עצרה את השעונים במוקדמות על 1:06.15 דקות, שיפור של 54 מאיות לשיאה בו השנתיים ומקום ראשון במוקדמות. היא נמחקה מחצי הגמר ולא תשחה אותו הערב, אולם סופרת כבר שישה משחקים עם קריטריון A אולימפי, הישג בלתי רגיל בפני עצמו.

אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עוד גמר לשליחים
צוות מאמני הנבחרת בחר להעמיד הבוקר במוקדמות 4X100 מעורב מיקס את הרביעייה המשנית של הנבחרת, וגם זה הספיק בקלות להעפלה לגמר מהמקום הרביעי עם 3:50.56 דקות. איילה ספיץ פתחה בגב מהר משיאה האישי עם 1:01.01 דקות, יהונתן יצחקי המשיך בחזה עם אותה תוצאה בדיוק, אריאל חיון שחתה בפרפר 59.61 שניות ואלכסיי גליבינסקי נעל נהדר עם 48.93 שניות (אחרי שיא אישי מוקדם יותר היום גם במשחה האישי עם 49.49), זמן שמעמיד אותו לגמרי בתמונת השליחים האולימפיים ב-4X100 חופשי. בערב כנראה תשחה רביעייה שונה לגמרי, בניסיון לקטוף עוד מדליה.

במשחה ל-100 מטר חופשי סיים אלכסיי גליבינסקי במקום ה-28 (49.49 שניות), מרטין קרטאבי במקום ה-39 (49.84), דניס לוקטב במקום ה-50 (50.19) ויואב רומנו במקום ה-52 (50.26).

נבחרת השליחים מיקס באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ערב עמוס לפנינו
עוד הבוקר, אריאל חיון העפילה לחצי גמר 50 פרפר עם 26.72 שניות ומקום 14 (11 בחישוב שתי שחייניות למדינה). היא מצטרפת ללו"ז עמוס ביותר של השחיינים הישראלים בהצגת הגמר הערב:
19:30 אביב ברזלי – גמר 200 גב
19:37 מירון חרותי – גמר 50 פרפר
19:42 אנדי מורז – גמר 100 חופשי
20:12 אריאל חיון – חצי גמר 50 פרפר
20:19 דוד גרצ'יק וענבר דנציגר – חצי גמר 200 גב
21:10 גמר שליחים מעורב מיקס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג