שבועיים לפתיחת הטור דה פראנס, ו-UAE יכולים להיות מרוצים מאוד מהקבוצה שהם שולחים לצרפת, לאחר שאדם ייטס וז'ואאו אלמיידה הראו שהם בכושר מצוין וסיימו ראשונים בטור של שוויץ. השניים, שבכל קבוצה אחרת כמעט היו רוכבים מובילים, ירכבו בתור דומסטיקים עבור טאדיי פוגצ'אר בצרפת. מנגד, בוויסמה עדיין לא ברור האם יונאס וינגגור יגן על תוארו. וגם, שבוע מוצלח נוסף ל-IPT.
לזכר ג'ינו
שנה עברה מאז שג'ינו מדר (Bahrain Victorious) נהרג בעקבות התרסקות בטור של שוויץ, ואין ספק שזיכרו ליווה את המירוץ. רגע השיא היה כאשר רוכב הקבוצה, טורסן טראן, שרק לפני שנתיים התגבר על סרטן האשכים, ניצח בקטע 4 בפסגת מעבר גות'ארד.
"ברור שזה מיוחד, זה היה בשביל ג'ינו על ההר של ג'ינו (מארגני המרוץ החליטו להעניק פרס כספי על שם מאדר לרוכב שחוצה ראשון את הפסגה הגבוהה ביותר במרוץ, ג"ג)", אמר טראן לאחר המרוץ, "אנחנו עדיין מתגעגעים אליו. אנחנו תמיד רוכבים לזכרו. ביום כזה, כשאמא שלו נמצאת, זה ממש מיוחד".
UAE מוכנים לטור
המירוץ האמיתי התרחש בקבוצת ה-GC שאחרי טראן. ייטס, שאמר לפני המרוץ שזה לא קטע בשבילו, ברח בקלות לשאר היריבים והשתלט על המירוץ. לאחר מכן, במשך שלושה קטעים הרריים ובנג"ש ההררי, ייטס ואלמיידה סיימו בשני המקומות הראשונים, כאשר כל אחד מהם ניצח שני קטעים. אף רוכב אחר לא התקרב אליהם.
מה יהיה עם וינגגור?
במהלך השבוע הודיעו בוויסמה-לא"ב שהסיכויים שווינגגור ו-וואט ואן ארט ישתתפו בטור הם 50-50. הדני ממשיך להתאמן בהרים, אבל לא התחרה מאז שנפצע בטור הבאסקי באפריל. "הוא במצב מספיק טוב להתאמן בהרים וזה מאוד מעודד שהוא יכול להתאמן עם הקבוצה", אמר מאמנו טים הימסקרק. הוא הוסיף שהוא מחכה לראות כיצד הדני יגיב לאימונים האינטנסיביים והאם יסבול מתשישות. בתקשורת הבלגית דווח שווינגגור צפוי להשתתף בטור, אבל בכל מקרה לא ירכוב השנה בוולטה דה אספניה "בשל סיבות משפחתיות".
IPT שוב בצמרת
אחרי התצוגה המרשימה של דרק ג'י בדופינה, הפעם היה זה תורו של מת'יו ריקוטלו: האמריקאי בן ה-22 הצליח להתמודד עם הקצב של UAE בשוויץ טוב יותר משמות נוצצים בהרבה, וסיים בקביעות בחמישייה הראשונה בהרים, כולל בנג"ש. השיא היה בקטע הלפני האחרון, בו סיים שלישי. הוא סיים חמישי בדירוג הכללי ואף לבש את החולצה הלבנה במשך קטע אחד.
והוא לא היחיד בקבוצה שהרשים: טום ואן אסברוק סיים שלישי בקטע האחרון של הטור של בלגיה, כשרק שני מאיצי העל טים מרלייה ויאספר פיליפסן מקדימים אותו. עודד קוגוט סיים שמיני. מארטי פאו, ספרדי בן 19 שרוכב בקבוצת האקדמיה, סיים שלישי בבייבי ג'ירו.
חבילת בטיחות
לאור התאונות והפציעות הרבות העונה, בהתאחדות האופניים העולמית הודיעו על חבילת צעדים במטרה להפוך את הענף לבטוח יותר. הצעד הראשון הוא חלוקת כרטיסים צהובים לרוכבים שמסכנים רוכבים אחרים. החל מ-2025, צבירת הכרטיסים תוביל להשעיות.
כמו כן, בהתאחדות מתכוונים לשנות את המרחק מקו הסיום (חוק שלושת הקילומטרים), שבו רוכבים יקבלו זמן זהה למנצחים במקרה של תאונות. על פי החוק החדש, מארגנים יוכלו להגדיל את המרחק לחמישה קילומטרים אם יש חשש מסיום בעייתי כתוצאה מתוואי הכביש. בנוסף, בהתאחדות מתכוונים לשנות את שיטת מדידת הזמנים בסיום קטעים של ספרינטים קבוצתיים.