הישג נהדר באליפות אירופה: מדליית כסף קבוצתית לישראל בחצי מרתון

הרצים בכחול-לבן סיימו שניים רק לאיטליה: מארו טפרי הגיע רביעי לקו הסיום בתוצאה של 1:01:10, גשאו איילה (מקום שביעי, 1:01:28) וגירמה אמרה (מקום תשיעי, 1:01:31) קבעו תוצאות שיא וחגגו בשירת "אל אל ישראל" עם הדגל על קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
היימרו וגודאדו עם יתר הנבחרת | צילום: איגוד האתלטיקה

הישג פנטסטי למשלחת הישראלית לאליפות אירופה באתלטיקה, שזכתה במדליה הראשונה שלה השנה במשחקים בריצת חצי המרתון הקבוצתית וה-11 בכלל אי פעם של ישראל באליפויות אירופה. הרצים הישראלים קבעו תוצאה משותפת של 3:04:09 שעות, כחצי דקה אחרי איטליה שזכתה בזהב ולפני גרמניה שלקחה את מדליית הארד.

לכתבות נוספות בנושא:
אליפות אירופה באתלטיקה: אדוה כהן עלתה לגמר ב-3,000 מכשולים
פורסמו הזימונים לאליפות אירופה באתלטיקה: ישראל עם הנבחרת הגדולה אי פעם

תוך 10 ימים: שיא ישראלי שני לסיון אוירבך בריצת 1,500 מטר

מארו טפרי התחרה על מקום בפודיום האישי וסיים לבסוף רביעי בתוצאה הכי טובה שלו השנה: 1:01:10 שעות. גשאו איילה היה בדבוקה המובילה גם כן בשלבים ארוכים וחצה את הקו שביעי בתוצאת שיא אישית של 1:01:28 וגירמה אמרה קבע גם הוא את הזמן הטוב ביותר שלו: 1:01:31, שהספיקו למקום התשיעי. בסוף הניפו השלושה את דגל ישראל באיצטדיון וחגגו בשירה משותפת של "אל אל ישראל".

כבר מההתחלה, כל השלושה היו בדבוקה המובילה. בשלב מסוים בריצה, מספר רצים ברחו קדימה וביניהם גם טפרי, שאף הוביל לפרקים את הריצה. ברגעים מסוימים היה נראה ששני האיטלקים ושני הגרמנים מצליחים לברוח לטפרי, אך הוא הצליח להישאר קרוב אליהם. לקראת הקילומטרים האחרונים, נוצרה דבוקה מובילה של ארבעה וביניהם טפרי. בכניסה לאיצטדיון, טפרי כבר הצליח לטפס למקום השלישי, אלא שאז פייטרו ריבה עקף אותו וגם את אמנאל פטראוס הגרמני שסיים שלישי והשלים דאבל איטלקי, ביחד עם המנצח ימנבהראן קריפה, שקבע שיא אליפות. איילה, שכמעט כל הריצה היה צמוד לאמרה, הצליח לעקוף אותו ממש בסיום.

"זו זכות גדולה עבורנו לייצג את המדינה שלנו ברמות הכי גבוהות ולהניף את הדגל בכל מקום שאנחנו מתחרים בו", סיכם גשאו איילה, "אני מאוד שמח להיות חלק מהנבחרת הזו, היא כל כך מוכשרת. כל אחד נותן את כל מה שהוא יכול. אנחנו הכי מאושרים להניף את הדגל שלנו, אם בארץ ואם בעולם".

"אחרי ששמעתי על שחרור החטופים וגם החייל שנהרג ועצוב לנו מאוד עליו, אני אישית קיבלתי כל כולי צמרמורת, כאילו קרוב משפחה שלי חזר מהשבי", הוסיף גירמה אמרה, "כמו שמתארים, זה לא קל להיות מתחת לאדמה, בלי שמש ובלי אוויר. זה הוסיף לנו גאווה, מוטיבציה והשראה. עם ישראל אוהב שלום ואנחנו מקדישים את המדליה לחטופים, לחיילים שנלחמים יום ולילה ולמשפחות שלנו שמעודדות אותנו. תודה לעם ישראל, מגיע לנו גם קצת להיות שמחים ולא רק עצובים".

"מה שעובר לנו בראש זה הרבה גאווה וכוח", אמר איימרו עלמיה, "סוף סוף יש משהו שנותן לעם שלנו, לחיילים, לחטופים שעדיין שם, נתנו להם עוד קצת כוח כדי לשמח את המשפחות".

איימרו עלמיה סיים במקום ה-18 עם שיא אישי של 1:02:38, גודאדו בלצ'או דורג במקום ה-20 עם תוצאת השנה שלו, 1:02:53 וטסמה מוגס קבע גם הוא את תוצאת השנה שלו, 1:06:06, שדירגה אותו במקום ה-48.

לונה צ'מטאי סלפטר ומאור טיורי | צילום: איגוד האתלטיקה

בתחרות המקבילה לנשים, לונה צ'מטאי סלפטר סיימה במקום העשירי עם 1:10:28 שעות. תוצאה מעודדת במיוחד, לאחר שחזרה מפציעה בגינה החמיצה מספר שבועות של אימונים וזו הייתה התחרות הבינלאומית הראשונה שלה מאז שבה לרוץ. מאור טיורי סיימה במקום ה-38 עם 1:12:55 שעות. קרולינה גרודוואל הנורווגית ניצחה במרוץ עם 1:08:09 שעות.

"אני מסיימת בהרגשה טובה, אני חושבת שעקבתי אחרי האסטרטגיה שתיכננו וזה השתלם בסופו של דבר", סיכמה מאור טיורי, "החצי השני של הריצה היה חזק והרגשתי טוב. המטרה הייתה לקחת את חצי המרתון כאן באליפות אירופה ולהשתמש בו כקרש קפיצה לבלוק הבא של האימונים לקראת האולימפיאדה. יהיה חם בפריז, גם פה ברומא היה חם וזה דרש מאיתנו התאמות בקצב. נשתמש בניסיון שצברנו פה בריצה וניישם את הדברים, עם דיוקים מסוימים לקראת המרתון. זו הייתה הכנה מאוד טובה".

"אני מאוד שמחה מהריצה היום", אמרה לונה צ'למאי סלפטר, "ניסיתי להחזיק מעמד עד שהגוף סימן לי שהוא לא יכול יותר. אני שמחה גם מהמיקום שלי וגם מהזמן שהשגתי, אחרי חודש בלבד של אימונים, זו הכנה טובה לקראת האולימפיאדה. מבחינה פיזית אני בסדר, ארים את הראש ואתכונן לאולימפיאדה".

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה: "הזכייה במדליית הכסף הקבוצתית של הרצים בחצי מרתון מביאה גאווה ונחת לכל המדינה, במיוחד בתקופה הקשה שאנחנו עוברים. לראות את דגל ישראל מתנוסס באצטדיון האולימפי ברומא מעורר התרגשות אדירה ומחזק את הרוח הלאומית. הישג כזה הוא תוצאה של עבודה קשה והתמדה גם של האתלטים וגם של כל אנשי הצוות המקצועי והוא מעורר השראה לכולנו".

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה: "כולנו בהתרגשות עצומה בעקבות הזכייה במדליית הכסף של הנבחרת בחצי מרתון. מדליה בתחרות גדולה היא תמיד מרגשת, אבל הפעם, בשל התקופה הקשה, היא מרגשת עוד יותר ויש לה משמעות נוספת. אנחנו גאים בספורטאים ובצוות האימון, דן וזוהר, שנתנו לנו ולעם ישראל בשורות חיוביות. ישראל ממשיכה להיות אחת המעצמות באירופה בריצות ארוכות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג