ארה"ב, הישמרי: כל העיניים לאוסטרליה לקראת המבחנים לנבחרת השחייה

המבחנים האוסטרליים לנבחרת השחייה לפריז 2024, אשר ייפתחו ביום שני, ידירו שינה משחייני ומאמני נבחרת ארה"ב, ויאפשרו לנו הצופים מבט לתצוגת תכלית של שחייה איכותית. עילי אמירי עושה סדר לקראת שישה ימים של דרמה אוסטרלית משובחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאדי ווילסון, אמה מקיאן, מאג האריס ומולי אוקלהאן | צילום: Shutterstock

חודש וחצי בלבד לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, שחיינים רבים כבר הבטיחו את מקומם בסגלים של המדינות השונות, המים במכון וינגייט געשו בטריילז הישראלים ואנו ימים בודדים לפני פתיחת המבחנים של שתי הנבחרות הגדולות: אוסטרליה וארצות הברית. בחלק הראשון נתמקד במבחנים האוסטרלים ובכתבה הבאה נעביר את הפוקוס לאמריקאים.

לכתבות נוספות בנושא:
משלחת השחייה לפריז גדלה: גולובטי, ספיץ וסולובייצ'יק ישתתפו במשחי השליחים
דריה גולובטי השוותה את השיא הישראלי ב-200 מטר חופשי
אדם מראענה: "זה חלום שהתגשם, יש לי צמרמורת כשאני מדבר על זה"

תחרויות המבחן לנבחרת אוסטרליה בשחייה יחלו ב-10 ביוני וימשכו עד ה-15 ביוני. במהלך התחרות, אנו צפויים לראות קרבות אימתניים על השתתפות בשליחים ובמשחי החופשי האישיים, לראות את העומק הנשי באוסטרליה בשנים האחרונות וגם צפויים לקבל תוצאות מהירות מאוד. אז בואו נראה מה צפוי לנו!

יום 1 (10 ביוני):
400 חופשי נשים + גברים: כנהוג ביום הראשון בתחרויות גדולות, פותחים במשחי ה-400 חופשי לנשים ולגברים. שם, אלא אם יהיו הפתעות גדולות, הנציגות יהיו שיאנית העולם אריארנה טיטמוס ושחיינית המרחקים לאני פליסטר ובגברים צמד אלופי העולם אלייז'ה וויניגטון (2022) וסאם שורט (2023).

200 מעורב נשים: קיילי מקיואן ככל הנראה תשייט לתוך הסגל בקלות. אמה מקיאון, האלופה האולימפית מטוקיו, תשאף לעשות כן ב-100 פרפר כאשר לידה תתחרה גם אורחת מיפן, ריקאקו איקיי, שהחלימה מלוקמיה ונמצאת במגמת שיפור עקבית בשנתיים האחרונות.

אריארן טיטמוס | צילום: Shutterstock

יום 2 (11 ביוני):
100 גב נשים: באולימפיאדה צפוי קרב ענקיות בין שיאנית העולם קיילי מקיואן (57.33) לשיאנית העולם לשעבר והסגנית הקבועה, רייגן סמית (קבעה השנה 57.51). בתחרות המבחנים באוסטרליה, הבמה היא של מקיואן שמובילה בפער אסטרונומי, כשאת המקום השני צפויה לתפוס שיאנית העולם ב-200 חופשי, מולי אוקלהאן שיודעת גם היא לשחות 100 גב מהר מאוד (58.09).

200 חופשי גברים: הקרב על השליחים צפוף מאוד כאשר בין המדורג השני למדורג השישי מפרידות שש עשיריות בלבד. המדורג הראשון במקצה, מקסימיליאן ג'וליאני, ככל הנראה ישריין את מקומו גם כשחיין האישי הראשון, אך על הכרטיס השני וכרטיסי השליחים צפוי קרב אדיר בין אלייז'ה וויניגטון, תומאס ניל, זאק אינסרטי, קאי טיילור, פלין סאות'האם, אלכסנדר גראהם וסאם שורט.

יום 3 (12 ביוני):
200 חופשי נשים: האוסטרליות שולטות במשחי השליחות 4X100 ו-4X200 חופשי ביד רמה בשנים האחרונות בזכות עומק יוצא דופן. בהתאם, הקרב על המיקום בשליחות ב-4X200 יהיה צפוף. הכרטיסים האישיים ככל הנראה ילכו לשיאנית ואלופת העולם מולי אוקלהאן ולסגניתה טיטמוס. כ-2.4 שניות אחריהן מתחיל המאבק שיכלול בתוכו את שאיינה ג'ק, לאני פליסטר, קיה מלברטון, קיילי מקיואן (כן כן מקיואן מהגב), ליה ניל, בריאנה ת'רוסל ומג האריס. חשוב לזכור שעבור חלק מהשחיינות האלה, זוהי ההזדמנות היחידה לכרטיס אולימפי והן יילחמו עליו בשיניים.

800 חופשי גברים: משחי המרחקים באולימפיאדה הם תחרותיים מאוד וכאן, אותו הצמד מה-400 – וויניגטון ושורט – צפויים לשייט למשחקים בקלות יחסית. עם זאת, שניהם תחרותיים מאוד ולא אוהבים להפסיד האחד לשני, כך שניתן לצפות למשחה מרתק.

50 חופשי גברים: במילה אחת – מקאבוי, בשתי מילים – קמרון מקאבוי. יש לו משימה אחת לבצע ואין סיבה שהוא יסתבך בה. המקום השני שכרגע נראה שייך לצעיר המוכשר אייזק קופר, מאוים קצת יותר, בין היתר על ידי אלוף העולם ב-100 חופשי (2023) קייל צ'אלמרס.

קמרון מקאבוי | צילום: Oleg Bkhambri, Wikimedia

יום 4 (13 ביוני):
200 גב נשים: מקיאון לניצחון ומשם נפתח הקרב הצמוד על המקום השני בין הצעירה ז'קלין בארקלי, האנה פרדריקס, מינה אתרטון (שיאנית העולם ב-100 גב בריכות קצרות) וג'נה פורסטר, שחיינית המעורב המוכשרת. עוד תנכח במקצה, אמילי סיבום, האמא הטרייה ואלופת העולם לשעבר.

100 חופשי גברים: גם כאן הקרב הוא על המקום השני והמקומות בשליחים. קייל צ'אלמרס צפוי לדלג למקום הראשון בעוד שכרגע המועמד המוביל למקום השני הוא פלין סאות'האם (47.77), באוסטרליה הכל יכול לקרות במשחי החופשי.

800 חופשי נשים: קרב משולש בין אריארנה טיטמוס, לני פאליסטר וקיה מלברטון, שבסופו רק שתיים יצאו מנצחות עם הכרטיס. כרגע, נראה שמלברטון היא האנדרדוג אבל תוצאות השיא של שלושתן קרובות מאוד.

יום 5 (14 ביוני):
100 חופשי נשים: כנראה המקצה הכי מעניין ותחרותי בתחרות. שש מהמשתתפות כבר שחו בעבר הרבה מתחת ל-53, אריארנה טיטמוס וקיילי מקיואן מגיעות גם הן לנסות את מזלן ולהיכנס לשליחות. אלופת העולם אוקלהאן מובילה בגאון את המצעד, האלופה האולימפית אמה מקיאון תתחרה בקרב אימתני מול מג האריס ושיינה ג'ק על המקום השני (בין שלושתן מפרידות שמונה מאיות בלבד בזמני הכניסה). האחיות קמפבל הוותיקות עוד לא אמרו את המילה האחרונה ומאוד רוצות את המקום בשליחות. בקיצור, יהיה כאוס, יהיה מותח, יהיה מהיר מאוד.

יום 6 (15 ביוני):
50 חופשי נשים: אותה שישייה מובילה מה-100 חופשי, בדיוק רק שהפעם אוקלהאן מדורגת 6. כאן באמת לא ניתן לנחש כי כל אחת יכולה להפתיע, לטובה ולרעה ויש רק צ'אנס אחד, קצר, של כ-24 שניות בלבד ואין מקום לשום טעות.

100 פרפר גברים: מת'יו טמפל הראה השנה שהוא בכושר נפלא וצפוי לקחת את המקום הראשון, על המקום השני יילחמו שון צ'מפיון, קייל צ'אלמרס, ג'סי קולמן, בן אמברוסטר וקודי סימפסון (הזמר בדימוס ובן זוגה של אמה מקיאון). במשחה הזה רוב הדרמה מתרחשת מחוץ לבריכה, כשבשנים האחרונות התנהל ריב תקשורתי בין צ'אלמרס, בן זוגה לשעבר של מקיאון, לבין סימפסון. כולנו מקווים שהם ישאירו את הדיבורים בצד וייתנו לתוצאות לדבר.

לסיכום, תחרויות המבחן הן אבן הדרך האחרונה עבור האוסטרלים לקראת המשחקים האולימפיים. התחרות צפופה מאוד ורוב השחיינים לא יכולים להרשות לעצמם מרחב טעות. עבורנו, חובבי השחייה, מדובר בפרס ובעוד הזדמנות לראות את גדולי השחיינים מגיעים במיטבם (או לפחות כמעט כמעט במיטבם) להתחרות ראש בראש על הכרטיס הנחשק ביותר.

נתראה בחלק השני של הכתבה על המבחנים האמריקאיים!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג