סופרמן קורקע: מיגל אנחל לופס הושעה ל-4 שנים על חומרים אסורים

הרוכב הקולומביאני המעוטר, שעמד על הפודיום גם בג'ירו וגם בוולטה, לא יוכל לחזור לרכוב באופן תחרותי עד 2027 אחרי שנתפס על שימוש בהורמון האסור מנוטרופין והורשע על ידי ה-UCI
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיגל אנחל לופס עם החולצה הלבנה בג'ירו | צילום: Petar Milošević, Wikimedia

רוכב האופניים הקולומביאני המעוטר מיגל אנחל לופס הושעה לארבע שנים על ידי איגוד האופניים הבינלאומי ה-UCI בגין שימוש בחומרים אסורים, כך נמסר השבוע בהודעה רשמית מטעם האיגוד. ביולי אשתקד ניתנה ללופס, המכונה "סופרמן" השעיה זמנית, וכעת עם מיצוי ההליך המשפטי הוא הורשע ויושעה עד 2027.

לכתבות נוספות בנושא:
המופע של פוגצ'אר: סיכום ג'ירו ד'איטליה 2024 והאם הסלובני ישלים דאבל בטור?
פוגצ'אר: "אם אגיע לטור דה פראנס עם הרגליים שיש לי עכשיו, יהיה בסדר גמור"
באיחור של עשור: מנצחת מרתון בוסטון קיבלה את כספיי הזכייה מאדם זר

הרוכב בן ה-30 זכה בלא מעט תארים במהלך הקריירה שלו, כולל ניצחון שלב בטור דה פראנס ב-2020, ושני פודיומים של דירוג כללי בגרנד טורים, בג'ירו ד'איטליה ובוולטה אספנייה ב-2018. בסך הכל הוא סיים שבע פעמים בטופ 10 בגרנד טורים, כולל מקום שישי בטור דה פראנס ב-2020. בין הישגיו הנוספים גם ניצחונות בוולטה קטלוניה, בטור של שווייץ ובמילאנו-טורינו, מקום חמישי בדופינה, פעמיים חולצת הרוכב הצעיר המצטיין בג'ירו ופעם נוספת בוולטה.

לופס נתפס בבדיקה שנערכה בג'ירו ד'איטליה של 2022, מרוץ ממנו לופס פרש בקטע הרביעי. הוא הורשע בשימוש בהורמון האסור מנוטרופין, שבכלל משמש לטיפולי פוריות, הן אצל נשים והן אצל גברים, והוא אסור לשימוש על ידי הוועדה למניעת סימום בספורט WADA.

בהצהרה של ה-UCI נכתב: בית הדין למניעת סימום של ה-UCI נתן החלטה נגד הרוכב הקולומביאני מיגל אנחל לופז.
בית הדין מצא את הספורטאי אשם בהפרת כללים נגד סמים (ADRV) בגין שימוש והחזקת חומר אסור (מנוטרופין), במקביל לג'ירו ד'איטליה 2022, והטיל על הרוכב השעיה לארבע שנים. בהתאם לקוד נגד סימום העולמי ולכללים נגד סימום של UCI, תקופת ההשעיה החלה ב-25 ביולי 2023 ותישאר בתוקף עד ה-24 ביולי 2027. כזכור, ההליך המשמעתי נפתח בעקבות חקירה שנערכה על ידי סוכנות הבדיקות הבינלאומית (ITA) בהתבסס על ראיות שהושגו מהארגון הספרדי נגד סימום (CELAD) במה שנקרא מבצע "Ilex" לגבי ד"ר מרקוס מיינאר".

מיגל אנחל לופס בטור של שווייץ | צילום: youkeys, Wikimedia

לאורך הקריירה שלו שמו של לופז בלא מעט רגעים יוצאי דופן. ב-2019 הוא היכה נמרצות אוהד במהלך הג'ירו ד'איטליה, לאחר שזה הפיל אותו מאופניו בדרך לניצחון. ה-UCI אז המליץ להשעותו מהמרוץ כולו, אולם המארגנים נמנעו מכך. בשנה שעברה, לאחר שנתפס על חומרים אסורים, הוא נשדד על ידי פורצים בביתו בקולומביה, ואף הוחזק קשור במשך מספר שעות על ידי הפורצים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג