יום נוסף בהרים הסתיים בניצחון נוסף לטאדיי פוגצ'אר, שלא מאפשר בינתיים לאף רוכב אחר ליהנות בג'ירו ד'איטליה. הסלובני יצא לספרינט כ-200 מטר לפסגת הפראטי די טיוו, וכמו בכל הימים מלבד הראשון, לאף אחד מהמתחרים שלו לא הייתה תשובה. דני מרטינז, שמוקדם יותר השנה ניצח את רמקו אוונפול בסיומות מהסוג הזה, נאלץ להסתפק במקום השני, שגם חיזק את מעמדו במקום השני בדירוג הכללי. בן אוקונור סיים שלישי והוא בהחלט איום על המקום האחרון בפודיום.
הקטע השמיני – 152 קילומטר מספולטו לפראטי די טיוו – היה יום שכולו עליות וירידות, וכלל שלושה טיפוסים מדורגים. הראשון הגיע כבר לאחר 21 קילומטר – טיפוס מקטגוריה 2 לפורצה קפיסטלרו. 16 קילומטר עם שיפוע ממוצע של 5.6% וקטעים שמגיעים גם ל-12%.
הרבה רוכבים ניסו לברוח בעליה, כשבסוף התגבשה קבוצה של ארבעה רוכבים, בהם רומן בארדה. בסוף הירידה הצטרפו אליהם עשרה רוכבים, שכללו, בין השאר, את ז'וליאן אלאפיליפ ומנצח הקטע הראשון במרוץ, ג'ונתן נרוואס.
הרוכבים המשיכו להתמודד עם עליות קטנות וירידות. בקילומטר ה-104 הרוכבים החלו את העלייה לקרוצ'ה אביו – טיפוס קטגוריה 3. לפני תחילת הקטע היו רוכבים רבים שחשבו שייתכן שהמועמדים המובילים ירצו לנוח מהנג"ש של אתמול, ולקבוצת בריחה יהיה סיכוי ללכת עד הסוף, אבל ל-UAE הוי רעיונות אחרים, והם לא איפשרו לפער לגדול אל מעבר שתי דקות.
הטיפוס לקו הסיום היה הקשה ביותר של היום – 14 קילומטר עם שיפוע ממוצע של 7% וקטעים תלולים של 12%. קבוצת הבריחה הגיעה אל מרגלות ההר עם ייתרון קטן של פחות מ-30 שניות, ומיד התפצלה.
Pogačar absolutely 𝐜𝐫𝐮𝐬𝐡𝐞𝐝 that climb 🤯
Tadej Pogačar paced his effort to perfection on Stage 7 at the Giro d'Italia 🔥
📷 Getty Images
_________
🇮🇹 #Giro pic.twitter.com/ITvkvAygcl— Velon CC (@VelonCC) May 10, 2024
ולנטן פרה פאנטר ניסה להמשיך לבדו באומץ, אבל זאת היתה רק שאלה של זמן עד שהרכבת של UAE תעקוף אותו, וזה קרה קצת יותר מארבעה קילומטרים לסיום. רפא מייקה הוביל קבוצת רוכבים מצומצמת, שבה כולם חיכו לרגע שפוג יתקוף.
אבל, הסלובני כנראה קרא את סיכום הקטע שכתב אתמול חגי אשלגי ושמר כוחות. כשני קילומטרים לסיום ל"רוצח החתולים" אנטוניו טיברי (Bahrain – Victorious) נמאס לחכות. האיטלקי הצעיר, שנאבק על החולצה הלבנה, ניסה לברוח. אבל פוגצ'אר לא התכוון לתת לאף אחד לפתוח פער. אחרי כמה ניסיונות כושלים של טיברי וטימן ארנסמן (INEOS Grenadiers), הסלובני פשוט הגביר מעט את הקצב וזכה בניצחון שלישי מתוך תשעה.
מתכוננים לקטע 9:
עבור המאיצים היה יום קשה ביותר, והם נאלצו לבלות ב"אוטובוס" – קבוצת הרוכבים שמשתרכת מאחור וכל מטרתה להגיע לקו הסיום במסגרת הזמן המותר. מחר זה כבר יהיה סיפור אחר. הדבוקה שמה מאחוריה את ההרים, אבל ממתין לה זה יהיה יום ארוך מאוד: 214 קילומטרים מאווצנו לנאפולי. הקטע יחל בירידה מתונה ולאחריה קרוב ל-80 קילומטר שטוחים לגמרי. הקילומטרים האחרונים שוב כוללים עליות קטנות, אבל זה צפוי להיות יום לספרינטרים, אלא אם שוב יאפשרו לקבוצת הבריחה להגיע ראשונים לקו הסיום.
חמשת הראשונים בקטע 8:
1. טאדיי פוגצ'אר (UAE) – 4:02:16
2. דני מרטינז ( (BORA – hansgrohe) זמן זהה
3. בן אוקונור( Decathlon AG2R La Mondiale) – זמן זהה
4. אנטוניו טיברי (Bahrain – Victorious) + 0:02 שניות
5. גריינט תומאס (INEOS) זמן זהה
דירוג כללי:
1. טאדיי פוגצ'אר (UAE): 28:14:12 שעות
2. דני מרטינז (BORA – hansgrohe) + 2:40 דקות
3. גריינט תומאס (INEOS) + 2:58 דקות
4. בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale) +3:39 דקות
5. קיאן אויטברוקס (ויסמה ליס-א-בייק) + 4:02 דקות
לובשי החולצות לאחר קטע 8:
חולצה ורודה (מוביל הג'ירו) – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, UAE)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – קיאן אויטברוקס (בלגיה, ויסמה ליס-א-בייק)
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, UAE)
חולצת הצ'יקלמינו (הספרינטר המוביל בדירוג) – ג'ונתן מילאן (איטליה, Lidl-Trek)