תקדים? בוהאני תובע 6.9 מ' אירו ממארגני הטור של טורקיה בעקבות התאונה שעבר

הרוכב הצרפתי המעוטר, שנפצע בצורה קשה ב-2022 לאחר התנגשות בצופה ובעקבות כך פרש מהענף, תובע יחד עם קבוצתו את ההתאחדות הטורקית על שהפרה את נהלי הבטיחות במרוץ: "הפכתי לצל של עצמי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נאסר בוהאני | צילום: Shutterstock

תאונות ופציעות הן דבר די נפוץ בעולם האופניים המקצועני, אולם יש תאונות שניתן וצריך היה למנוע. אחת כזאת קרתה לרוכב הצרפתי נאסר בוהאני בטור של טורקיה לפני שנתיים, וכעת בצעד תקדימי, הוא וקבוצתו תובעים את מארגני המרוץ על סך כולל של 6.9 מיליון אירו פיצויים.

לכתבות נוספות בנושא:
ג'ירו ד'איטליה 2024, קטע 1: נרוואז ניצח את פוגצ'אר על קו הסיום בטורינו
רייסברג נגד העולם: הרוכב הישראלי חולם לעשות היסטוריה בג'ירו
"זה חייב להיפסק": אוהדת זרקה חפץ לגלגליו של ואן דר פול

התאונה התרחשה בקטע השני של המרוץ, כאשר הדבוקה בה רכב בוהאני, התנגשה בצופה שפשוט הלך על הכביש מול הרוכבים במהלך המרוץ. סדרן שניסה להזיז את אותו צופה נפגע גם הוא על ידי הפלוטון, במה שגרם לפציעות רבות, כאשר הקשה ביותר שבהן הייתה של בוהאני.

צפו בתאונה הקשה:

הטענה נגד המארגנים היא שהם הפרו את תקנות ה-UCI (התאחדות האופניים העולמית), לגבי הפרדת הקהל במהלך המרוץ ותפקוד הסדרנים הלוקה, ולפיכך התאונה נגרמה באשמתם הישירה. לפי L'Equipe, עורכי דינו של בוהאני טענו כי התאונה "לעולם לא הייתה מתרחשת אילו המארגן היה מכבד את תקני הבטיחות שהוטלו על ידי UCI".

בוהאני שבר חוליה בצווארו בעקבות התאונה והושבת לכל עונת 2022. גם כשחזר בעונה לאחר מכן, הוא היה רחוק ממיטבו והתקשה, עד שבסוף העונה שעברה פרש בגיל 33. לאחר פרישתו שיתף: "אחרי התאונה הקשה שלי בשנה שעברה, שעלתה לי בצוואר שבור ותקופת שיקום ארוכה מאוד, הפכתי לצל של עצמי. נלחמתי בגוף ובנפש כדי לנסות ולחזור לרמה שלי לשווא. החיים החליטו אחרת".

כעת, בוהאני, שעדיין עובר טיפולי פיזיותרפיה שבועיים בצווארו, תובע פיצויים של 2.7 מיליון אירו על ההתרסקות מהתאחדות הרכיבה הטורקית, המארגנת את הטור של טורקיה. קבוצתו Arkéa-B&B Hotels דורשת בעצמה פיצויים בסך 4.2 מיליון אירו, בטענה לאובדן הכנסה כתוצאה מההתרסקות, שהפילה גם את מירקו מאסטרי, קווין לדנואה ומנואל פניאלבר.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nacer Bouhanni (@nacer_bouhanni)

מנהל הקבוצה עמנואל הוברט, אמר כי קבוצתו הפסידה ניקוד רב כתוצאה מכך שבוהאני היה מחוץ לפעילות לפרק זמן כה ממושך: "בטורקיה, נאסר התקרב לשיתוק", סיפר: "הוא עשה הכל כדי לחזור, אבל התאונה תמיד הייתה לו בראש והוא לא חזר ליכולתו".

בוהאני בילה 13 שנים בפלוטון המקצועני, בהן צבר 70 ניצחונות, כולל שלושה שלבים בג'ירו ד'איטליה ושלושה בוולטה אספניה, בתוספת חולצת הנקודות בג'ירו 2014. הוא גם סיים שני במילאנו-טורינו ב-2022 ועמד על הפודיום גם בסחלדפריס ובקורנה-בריסל-קורנה. הניצחון האחרון שלו הגיע ב-La Roue Tourangelle, שלושה שבועות בלבד לפני ההתרסקות בטורקיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג