האם צריך בכלל לעשות מחנה אימונים לצ'אלנג' ישראמן?

מההיכרות עם המסלול המורכב, דרך התזמון בתוך תכנית האימונים ועד לשיפור היכולת המקצועית. המאמן אריאל הלר כאן כדי לעזור למתלבטים להכריע בשאלה, שמבחינתו התשובה אליה היא חד משמעית. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אריאל הלר והקבוצה במחנה אימונים באילת | צילום: שירי פרל

מדי שנה, שבועיים שלושה לפני תחרות הצ'אלנג ישראמן, אנו עדים לתופעה של מאות טריאתלטים שיורדים דרומה לאילת על מנת לבצע מחנה אימונים לקראת התחרות. אז בואו נבין מה בכלל המטרה של מחנה אימונים, לפני שנתמקד באיך מחנה אימונים יכול לעזור לנו להשיג את המטרות.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: איך מתכוננים לאחת התחרויות המאתגרות בעולם
מפגש מאמנות ומאמנים ראשון התקיים לקראת צ'אלנג' ישראמן 2024
מתלבטים? כל הסיבות בגללן כדאי להתאמן לצ'אלנג' ישראמן כחלק מקבוצה

ישנן בעצם שתי מטרות עיקריות למחנה האימונים:
1. הכרת המסלול
2. שיפור היכולות, פיק, העמסה.

מסלול הצ'אלנג' ישראמן ייחודי הן בתוואי והן בתנאי מזג האויר, ההכנה לתחרות נעשית ברובה בתקופת הסתיו והחורף ואילת הדרומית מספקת מזג אוויר שונה ומגוון. המסלול מתאפיין בעליה ארוכה ותלולה בתחילת מקטע הרכיבה, ממשיך ברוחות ותנאי קור בהרי אילת, ובהמשך ריצה בירידה ארוכה לעיר. נכון שאפשר "לסמלץ" את הטיפוס והריצה בירידה במקומות אחרים, אבל אף פעם זה לא ירצה את הטריאתלט והוא תמיד ישמח לראות ולהרגיש את השטח במו עיניו ורגליו.

במילים אחרות, אנחנו רוצים לפורר את ערפל אי הוודאות סביב מסלול התחרות ומזג האויר, כל אי וודאות שיש לפני תחרות מעמיס עלינו ומוסיף עוד לחץ ללחץ הברור והרגיל של ביצוע מיטבי בתחרות. לכן אם אפשר, רצוי להסיר כל אי וודאות שאנו מסוגלים על מנת להקל עלינו. חשוב להבין שקיימים לא מעט דברים שלא בשליטתנו (מזג אוויר לדוגמא) וחוסר הוודאות יישאר ואנחנו יכולים "רק" להיות מוכנים לכל מצב (קור/חום/רוח לדוגמא).

מחנה אימונים לצ'אלנג' ישראמן | צילום: גיורא אבן צור

מסלול השחייה אמנם "מפנק" ולדעתי הטוב ביותר שאפשר, ומניסיוני בתחרויות רבות בעולם הוא פשוט מדהים. זה לא סותר את הרצון לבדוק אותו ולהכיר את כל הקשור למסלול השחייה: שקיפות המים, מליחות, טמפרטורת המים והכי חשוב – ניווט בתחרות. חשוב לדעת עוד לפני התחרות לאן לכוון את המבט בכל פעם שמרימים את הראש, למצוא את המסלול הישר והקצר ביותר, את זה אפשר לעשות רק אם נכנסים למים ורואים.

המטרה השנייה העיקרית לביצוע מחנה אימונים באופן כללי, ולאו דווקא לתחרות זו, היא שיפור היכולת האישית, כולם מסכימים ששבועיים-שלושה לפני היעד יש לבצע העמסה, ולאחר מכן לצאת לטייפר. על מנת לעשות את ההעמסה הטובה ביותר חשוב לשחרר את הראש מכל דבר אחר ובסיום כל אימון לתת מנוחה מלאה לגוף, לאכול נכון ולישון כמו שצריך על מנת שהאימון הבא יהיה חזק ויעיל. אנחנו אורזים את המזוודות ומתנתקים מהמשפחה, העבודה ומטלות היום-יום כדי להתמקד בעיקר באימונים הארוכים ובמנוחה ביניהם.

מחנה האימונים לקראת הישראמן | צילום: שירי פרל

שלושה שבועות לפני התחרות הקרובה, גם אני מבצע מחנה אימונים לקבוצה שלי, ולמתחרים אחרים שמעוניינים להצטרף. על מנת להשיג את מטרות המחנה אנחנו מתחילים ברכיבה ממצפה רמון לאילת, כשבדרך עוברים על מסלול התחרות ברכיבה מצפון לדרום. היום הראשון (חמישי) מתאפיין בהעמסה ראשונית של רכיבה ואחריה ריצת מעבר על מסלול התחרות בעיר.

ביום השני (שישי) אנחנו שוחים במסלול התחרות ורצים בירידה (לא את כולה), וביום השלישי (שבת) חלק מהמתאמנים רוכבים דרך העלייה מהעיר לנטפים ועד למצפה רמון בחזרה (עומססס) ואחרים מסתובבים כבר בסוף העלייה (חזקיה) וחוזרים לאילת. בין לבין בזמן המנוחה יהיו הרצאות על ניהול התחרות, תזונה בתחרות וטיפים חשובים לתחרות איש ברזל בכלל ולצ'אלנג' ישראמן בפרט.

16 תחרויות ישראמן בהן הייתי עד היום לימדו אותי במה חשוב להתמקד, ויותר חשוב מכך על מה לא לבזבז זמן יקר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג