לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
מסלול המרוץ 2021 המלא
המועמדים לניצחון השנה
ג'ירו ד'איטליה 2021 – קטע 2 סטופיניגי (ניקלינו) – נובארה
מנצח היום: טים מרלייר (Alpecin-Fenix)
סיים בזמן של: 4:21:09 שעות
ממוצע מהירות: 41.1 קמ״ש
מרחק: 179 ק"מ
דרגת קושי: 2 כוכבים מתוך 5
מאיפה לאיפה: סטופיניגי (ניקלינו) לנובארה
צ פ ו | סיכום קטע 2
מה היה על המסלול?
מסלול כביש מישורי לחלוטין, 183 רוכבים התחילו את היום השני של הטור האיטלקי, רוב הכבישים הם רחבים במיוחד לקראת סיום הקטע, המתאים לסיום בספרינט המוני מהדבוקה. המסלול כולל עלייה מדורגת אחת (ברמה 4 הקלה ביותר) והוא באורך הקטע 179 קילומטרים מישוריים, הסיום מציג מספר ככרות ופניה אחת ימינה כ-1.5 ק"מ לסיום בכביש טוב ורחב.
זהו קטע הכביש הראשון בתחרות לאחר שקטע הפתיחה היה נגד-שעון אישי, הלחץ הוא גבוה בין קבוצות הרוכבים המתמודדים על החולצה הוורודה לבין קבוצות עם ספרינטרים בעלי אינטרס לניצחון בקטע ומאבק על החולצה הסגולה.
מהלך התחרות
עם זינוק יצאה בריחה של רוכבים מהקבוצות האילקיות הקטנות, כצפוי וכראוי להצגה שמצפה הקהל המקומי והספונסרים של קבוצות אלה. שלושת הרוכבים שיצאו לבריחה הם וינצ'זו אלבאנזה (Eolo-Kometa Cycling Team), אומברטו מארנגו (Bardiani CSF Faizane) ו-פיליפו טאלייאני (Androni Giocattoli-Sidermec).
הטריו עבד מצוין והדבוקה הרגועה אפשרה לבריחה להגדיל את הפער ל-5 דקות, אלבאנזה היה הראשון על העליה המדורגת הראשונה במרוץ ואסף ניקוד הרים שיאפשר לו ללבוש את "המאלייה אזורה" החולצה הכחולה של המטפס המוביל בניקוד הרים. אלבאנזה חזר לפלוטון לאחר הטיפוס היחיד במסלול והטריו הפך לדואו שהמשיך לעבוד בסנכרון מצוין. בריחה כזאת היא קלה לשליטה עבור פלוטון גדול – שם עבדו מקדימה מספר "פועלים" של קבוצות הספרינטרים להן יש אינטרס לשלוט בפער ולסגור אותו לקראת סיום הקטע – וכך היה.
במהלך הקטע פורסם על ידי מנהל קבוצת קוויקסטפ הבלגית, פטריק לאפברה, שהספרינטר הכוכב שלו סאם בנט לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, זאת לאחר שפורסם אתמול שגם ז'ואאו אלמיידה יעזוב בסיום העונה. הקבוצה ידועה ככזאת לא משלמת משכורות גבוהות ולכן חלק מהרוכבים בוחרים לעזוב לחוזים מפתים יותר.
המהלכים המנצחים
25 ק"מ לסיום הקטע נתפסה בריחת הדואו הארוכה, ממש מעט לפני ספרינט הביניים השני של הקטע אותו ניצח פיליפו גאנה והרוויח עוד 3 שניות בונוס בהובלת החולצה הורודה, רמקו אוונאפול וג'יאני מוסקון סיימו שני ושלישי בהתאמה. הקבוצות שניהלו את המרדף היום ואת השליטה בקדמת הדבוקה הן אינאוס-גרנדיירס (הבריטית עבור גאנה), יומבו-ויסמה (ההולנדית עבור דילן גרונווגן), אלפצ'ין-פיניקס (הבלגית עבור טים מלייר), לוטו-סודאל (הבלגית עבור קיילב יואן) ו-בורה-האנסגרו (הגרמנית עבור פיטר סאגאן).
הדבוקה טסה בקילומטרים האחרונים במהירות מסוחררת, הרוכבים לא רואים את קו הסיום עד ה-100 מטרים האחרונים. הובלה חזקה מאוד של קופידיס בסיום עבור אליה ויויאני האיטלקי אך בפועל טים מלייר הבלגי יוצא חזק ומוכיח שבבכורה שלו ושל קבוצתו במרוץ הם לא באו רק להשתתף ומנצח את הספרינט בצורה משכנעת. ג'יואקמה ניצולו (Team Qhubeka Assos) אלוף אירופה המכהן מסיים שני, ויויאני מקום שלישי סוגר את הפודיום.
דילן גרונווגן ההולנדי הענק שחוזר אחרי השעיה ארוכה (אחרי התקרית המפורסמת עם פביו יעקובסון) מסיים במקום הרביעי ומוכיח שהרגליים שלו עדיין חזקות, פיטר סאגאן מסיים במקום החמישי. קיילב יואן עם פתיחה מאכזבת לג'ירו הנוכחי לאחר שניצח מספר קטעים בשנה שעברה.
התקרית החריגה של הספרינט נרשמה בקבוצת האמירויות UAE כאשר חוסן סבסטיאן מולאנו "הפועל" המוביל במאוץ עבור פרננדו גאביריה דוחק אותו למחסומים, מזל ושינוי של החוקים במבנה המחסומים מנע פה תאונה קשה יותר אך גאביריה נראה מאוכזב מאוד כאשר הוא בפועל נבלם לפני הקו והכה בכידון בתסכול.
פיליפו גאנה שומר על החולצה הורודה יום נוסף, הוא בלט היום בהובלה פעמיים כאשר לקח שניות בונוס במאוץ ביניים השני על מנת להגדיל את הפער שלו בדירוג הכללי וגם כן בהובלה של איגן ברנאל הרוכב המיועד של הקבוצה בתוך הקילומטרים האחרונים.
ישראל סטארט-אפ ניישן
הקבוצה הישראלית התחילה את היום עם הרכב מצומצם יותר לאחר הפציעה ופרישה של קריסטס ניילנדס אתמול לאחר קטע הנג"ש כאשר התרסק בדרך למלון ושבר את עצם הבריח. גיא ניב ושאר חברי קבוצתו מסיימים בדבוקה בבטחה, הפינישר הטוב ביותר של הקבוצה היום הוא דוידה צ'ימולאי הספרינטר האיטלקי של הקבוצה מסיים במקום התשיעי. "זו אבידה אבל נתמודד", אמר גיא ניב שסיים בבטחה את השלב שהסתיים בספרינט. האיטלקי של סטארט אפ ניישן משיג לקבוצה תוצאת טופ 10 שנייה ברציפות עם מקום תשיעי בספרינט הסיום. זו למעשה אותה תוצאה בדיוק שהשיג אתמול האוסטרי מתיאס בראנדלה.
קלוז אפ על קטע 3 – יום שני
הקטע השלישי של הג'ירו יוזנק מחר, יום שני בשעה 13:15 (שעון ישראל), קטע פתיחה מסורתי ומישורי יחסית שיתחיל יום שני 10 במאי, ביאלה – קנאלה, 190 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 3 כוכבים ישנם במסלול 3 עליות מדורגות בקטע הראשונה מדורגת 3 (בינונית) ועוד 2 מדורגות 4 (קלות).
המסלול מציג הזדמנות לניצחון של בריחה ולרוכבים שמעוניינים לאסוף ניקוד הרים בתחרות המטפס הטוב ביותר כמו כן גם מצב של ספרינטרים עם יכולת טיפוס טובה יכולים להפתיע.
החלק הראשון של התחרות הוא מאוד מישורי החלק המשמעותי של הגבעות מתחיל ב-70 קילומטרים האחרונים של המסלול יש גם 2 מאוצי ביניים, בספרינט ביניים השני בגווארנה יש גם שניות בונוס על הקו של 3,2,1 שניות לשלושה הראשונים.
15 ק"מ מהסיום יש גבעה די תלולה שיכולה להוות קרש קפיצה להתקפות מאוחרות לניצחון בקטע שצפוי להיות מאבק מתוך הבריחה, בקו הסיום גם יחולקו נקודות ספרינט ושניות בונוס לשלושה הראשונים על הקו 10, 6 ו-4.
פייבוריטים לניצחון בקטע 2 לפי סדר יורד הם רוכבים התקפיים "אול-ארואנדרים" המתמחים בבריחות: ג'יאני מוסקון, פיטר סאגאן, קיילב יואן, ג'יאוקמה ניצולו ,מאטה מוהוריץ', ואלריו קונטי, אנריקו באטאיין.
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 02:
1 Tim Merlier (Bel) Alpecin-Fenix 4:21:09
2 Giacomo Nizzolo (Ita) Team Qhubeka Assos
3 Elia Viviani (Ita) Cofidis
4 Dylan Groenewegen (Ned) Jumbo-Visma
5 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
6 Matteo Moschetti (Ita) Trek-Segafredo
7 Filippo Fiorelli (Ita) Bardiani CSF Faizane'
8 Lawrence Naesen (Bel) AG2R Citroën Team
9 Davide Cimolai (Ita) Israel Start-up Nation
10 Caleb Ewan (Aus) Lotto Soudal
דירוג כללי (GC) של עשרת הרוכבים הראשונים אחרי קטע 02:
1 Filippo Ganna (Ita) Ineos Grenadiers 4:29:53
2 Edoardo Affini (Ita) Jumbo-Visma 0:00:13
3 Tobias Foss (Nor) Jumbo-Visma 0:00:16
4 Remco Evenepoel (Bel) Deceuninck-QuickStep 0:00:20
5 João Almeida (Por) Deceuninck-QuickStep
6 Rémi Cavagna (Fra) Deceuninck-QuickStep 0:00:21
7 Jos van Emden (Ned) Jumbo-Visma
8 Maximilian Walscheid (Ger) Team Qhubeka Assos 0:00:22
9 Matthias Brändle (Aut) Israel Start-up Nation 0:00:25
10 Gianni Moscon (Ita) Ineos Grenadiers 0:00:26
לובשי החולצות לאחר קטע 02:
חולצה ורודה (מוביל הטור) – פיליפו גאנה Ineos Grenadiers
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – פיליפו גאנה Ineos Grenadiers
חולצה כחולה (המטפס המוביל בניקוד הרים) – וינצ'זו אלבאנזה Eolo-Kometa Cycling Team
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – טים מרלייר Alpecin-Fenix