ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 110 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)
חברת אדידס המוכרת היא חלק מקבוצת אדידס המורכבת מחברת הספורט ריבוק, חברת הגולף טיילורמייד, יצרנית כדורי הגולף מקספליי וחברת אדידס גולף. קבוצת אדידס יצרנית אופנת הספורט הממוקמת במקום השני בגודלה בין חברות הספורט הגדולות בעולם והיא קרויה על שם מייסדה אדי דסלר. החברה משווקת בישראל על ידי "אדידס ישראל", חברת בת של אדידס העולמית. במאי 2003 הוקמה בישראל חברת "לייף ספורט" בבעלות משותפת של משפחת מוליוב ואורי קמלי, אשר קיבלה מאדידס העולמית את הזיכיון לשווק ולהפיץ בישראל את המותג. זאת אף על פי שקבוצת MGS שגם היא בבעלות משפחת מוליוב משווקת מותגי ספורט רבים – בהם דיאדורה, סקצ'רס וקונברס, ומפעילה את הרשתות מגה ספורט ויונייטד ספורט.
הסולייה
אדידס הוציאה את הדגם האחרון שלה Solar Boost, נעל ריצה המיוצרת בטכנולוגית TFP, בה משתמשים לטענתה לייצור חלקי רובוטים ומטוסים. הנעל שקיבלתי למבחן הינה במשקל 295 גרם, מספקת פונקציונליות מקסימלית בזכות שימוש בטכנולוגיה חדשנית אשר מבצעת התאמה מדויקת לרגלי הרצים השונות. טכנולוגיית (TFP (Tailored Fibre Placement הינה טכנולוגיה חדשנית המייצרת סיבים מותאמים אישית באמצעות תפירתם והנחתם בצורה יסודית ומדויקת. בטכנולוגיה זו משתמשים לייצור מוצרים קלי משקל כמו חלקי רובוטים, מטוסים ומסוקים, בטכנולוגיה זו גם נעשה שימוש במפעלי טקסטיל מתקדמים הפועלים בייצור יבש.
בדגם Solar Boost נעשה שימוש בסוליית Continental (שיתוף פעולה של אדידס וחברת הצמיגים הידועה), סוליה העשויה מתרכובת גומי בדומה לצמיג של רכב המשפרת את האחיזה על כל משטחי הקרקע, בין אם רטובה או יבשה, שטוחה או הררית. בהפיכת הנעל רואים את לוגו חברת הצמיגים בולט בצהוב ונותן את אותה תחושת אחיזת כביש גם בצורת נעלי ריצה. לאורך הריצות בחנתי פעם אחר פעם את נושא מניעת ההחלקה והיציבות, במשטחים כמו אספלט רטוב הרגל דיי החליקה והיה חשש מנפילה, במשטחים היבשים הדריכה היתה מדויקת ולא הורגשה תזוזה של כף הרגל.
סוליית הבוסט עם החומר המוקצף בשילוב החלק התחתון של קונטיננטל וקימור מעוגל נותנת תחושת ריצה טובה נוחה, קפיצית ומלאת אנרגיות המאפשרת לגוף ל"דחוף" קדימה, אך מצד שני אינה שומרת על העקב בדומה לסוליה קשוחה הנמצאת בנעלי Mizuno לדוגמה. בריצה במשטחים לא ישרים ונקיים (או אבני שפה המפרידים בין שבילים) הרגל לא נתמכת וזה בהחלט יכול לגרום לדעתי לפציעה בקרסול. כמו כן, לאחר כמה עשרות ק"מ בלבד שחיקת הסוליה נראה היטב לעין באזורי הנחיתה.
לצורך המבחן ניסיתי מגוון משטחים שונים כגון ובהם: כביש, שביל אספלט, אספלט רטוב, משטח אבן, דשא, כורכר (שטח קל), בין הריצות שילבתי גם עליות ירידות וזוויות ריצה משתנות, לאורך כל הריצות ובכל סוגי המשטחים מורגשת היטב הקפיציות, האלסטיות והחזר האנרגיה המשמעותי הקיים בבוסט יתרון מובהק, שניתן להבחין בו במיוחד בספרינטים המהירים כאשר החומר המוקצף עוזר להרמת הרגל ועוזר לצעד הבא, הנעל לא נעימה בזמן ריצה על כורכר, אבנים קטנות, דשא או משטחים שאינם כביש. הדרופ, אותו חלק אחורי של העקב גבוה יחסית ועומד על כ-10 מ"מ (ממוצע), אך במהלך הריצה לא הורגשה הפרעה כלשהי, כף הרגל יושבת בתוך פנים הנעל בצורה טובה ונוחה בזכות חיבור הלשונית למעטפת העליונה של הנעל והחיבור לסוליה (מבפנים).
לסיכום, מדובר בנעלי ריצה מהטובות שקיימות בשוק עם מאפיינים בולטים של קפיציות, גמישות, אלסטיות, והחזר אנרגיה גבוה הנותנים יחד תחושת ריצה טובה. ניתן לזהות בנקל את העיצוב הקלסי, העדין והנקי (למרות שבדגם זה הרחיבו מעט את הסוליה), החומרים, השרוכים, הריפוד והבד מרגישים מעולה בזמן הריצה. מדובר בחומרים שאינם אטומים או מחממים ולא עבים מדי.
יותר: הטכנולוגיה, קפיציות, גמישות, אלסטיות, קלילות
פחות: סוליה גמישה מדי
תמיכה: ניטרלית
רוחב: נורמלי
דרופ: 10 מ"מ (ממוצע) 32 מ"מ בחלק האחורי, 22 מ"מ בחלק הקדמי,
משקל: 294 ג' למידה 42 גברים
מחיר: 649 שקל
ציון שוונג: 9 מתוך 10